Toon posts:

Installatie PHP

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allemaal, ik zit met het volgende probleem. Ik zeg al wel van te voren dat ik nog bijna geen php ken en nog ni de probeer-fase zit. Ik heb apache en php geinstalleerd op mn pc en nu wil ik dus php-scripts uitvoeren.

Ik heb een boek van php4 gekocht en daar staan van die kleine voorbeeldjes in. Ik krijg bij zo'n beetje elk script die ik geef met arrays en strings, etc een error in de browser. Komt dit nu gewoon door mij of kan het ook aan de instellingen van php op mijn machine liggen?

al die shit staat op http://mattie.homeip.net en dan onder ontvangen

Alvast bedankt

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 20:23
Bij mij werkt alles gewoon, krijg gewoon outputs.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Professionele website nodig?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 heeft hier ook geen problemen en ziet ook geen errors. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
nee had de directory verkeerd, kijk dan maar is onder ontvangen, want ik zit nu niet thuis. ik moet vanaf mn stage php leren en hier is geen php server, dus ik upload alles eerst naar mijn pc en dan komen de ontvangen bestanden dus onder de map ontvangen.

Verwijderd

http://mattie.homeip.net/ontvangen/phpinfo.php
Werkt toch gewoon :?

Alleen thisthat.php geeft errors omdat je constanten gebruikt die niet gedefinieerd zijn, zoals de error aangeeft ;)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

The problem is on this line:

printf("<tr><td>%s</td><td>%s</td><td>%s</td><td>%s</td></tr>\n", $myrow[name], $myrow[address], $myrow[hnum],$myrow[wnum]);

See those arrays? They should be $myrow['name'], $myrow['address'] and so on.. if they don't have the '' around them, it still works, but php thinks they are constants
Vergelijkbaar probleem; zo kom je er wel uit denk ik. :)

Mocht dit niet het geval zijn, kijk dan hier

[ Voor 28% gewijzigd door gorgi_19 op 07-01-2004 11:21 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 11:05

we_are_borg

You will Comply

Bij mij geeft alleen thisthat.php 3 fouten, phpinfo.php laat netjes een output zien hoe alles is in gesteld. Ik denk dus dat je mag zeggen dat php draait en dat er ene fout in je file zit.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
haha dank u dank u, ik moet het ook nog maar leren hoor, maar nu weet php werkt in ieder geval wel correct. was die accolades vergeten.

in ieder geval bedankt!

Wat mij betreft kan die nu dicht hoor mod.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 11:27 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat mij betreft kan die nu dicht hoor mod.
Normaliter niet nodig (het zakt wel weg), maar aangezien het in dit geval toch in PW thuis blijkt te horen (omdat de code niet klopte), maar aangezien het zo niet bepaald aan de PW policy (het 'sticky' topic bovenaan) voldoet, verplaats ik het (voor de search) met een slotje eraan vast :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.