Toon posts:

Hoelang duurt het rippen en branden van een DVD?

Pagina: 1
Acties:
  • 718 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was op internet eens aant zoeken hoe lang het duurt om een dvd te rippen en daarna op dvd te schrijven maar ik vind nergens iets waar het goed is uitgelegd.
als je 4.5 GB hebt en een schrijver van 4x, hoe lang duurt het dan eer hij klaar is?

Thx!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een iets pakkendere titel dan "DVD" mag wel ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:18

GaMeOvEr

Is een hork.

Rippen : Afhankelijk van de leesbaarheid, gemiddeld 10 minuutjes.

Branden van 4.5GB data op 4speed : ongeveer een 15-18 mins.

Aannames zijn fataal.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:52

voodooless

Sound is no voodoo!

Kom op zeg... Hoelang een DVD fikken duurt kun je in de spec van iedere DVD-brander vinden.... (niet alleen 4x of 8x, maar ook tijden staan erbij). Zoniet, dan staat dat er altijd wel bij in reviews.

DVD's rippen (+ transcode) is weer een heel ander verhaal. Hier is het helemaal afhankelijk van het gebruikte programma en je hardware (ook zijn er nog verschillen in de DVD's onderling). Denk dat hier op GoT ook nog wel het een en ander te vinden valt.

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 07-01-2004 11:13 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De datatransfersnelheid van DVD's moet best te vinden zijn (sterker nog, de eerste hit in google met DVD+transfer+speed geeft al een goede indicatie.
De transfersnelheid is 1385 KBps bij een 1x DVD, dus een 4x DVD speler doet 5540 KBps, met een beetje rekenwerk kom je dan uit op 14 minuten echte datatransfertijd bij 4.5GB. Tel daar nog een paar minuutjes voor de lead-in en lead-out bij en GaMeOvEr heeft helemaal gelijk.

Wat bedoel je met rippen? Naar avi of gewoon een 1:1 kopie van de DVD om te branden? Het eerste is niet te zeggen als je de computersnelheid niet weet, het tweede is gelijk aan de brandduur.

Signatures zijn voor boomers.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

mdeen schreef op 07 januari 2004 @ 11:21:

Wat bedoel je met rippen? Naar avi of gewoon een 1:1 kopie van de DVD om te branden? Het eerste is niet te zeggen als je de computersnelheid niet weet, het tweede is gelijk aan de brandduur.
Ik ben bij rippen uitgegaan van alleen het rippen, niet van encoden/transcoden. :)

De tweede is niet gelijk aan de brandduur, omdat rippen variabel is, en ook van je DVD-drive afhankelijk is. :)

Ik heb bijvoorbeeld DVD's die worden in het begin geript met 2.1 speed maar lopen op tot 6.7 speed (kun je met DVD-decrypter mooi zien) maar ik heb ook discs gehad daar kwam hij niet hoger dan 2 speed. (slecht leesbaar? meer CSS erop?)

Dan duurt het wel wat langer. :P

Aannames zijn fataal.

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

GaMeOvEr schreef op 07 januari 2004 @ 11:30:
[...]
De tweede is niet gelijk aan de brandduur, omdat rippen variabel is, en ook van je DVD-drive afhankelijk is. :)

Ik heb bijvoorbeeld DVD's die worden in het begin geript met 2.1 speed maar lopen op tot 6.7 speed (kun je met DVD-decrypter mooi zien) maar ik heb ook discs gehad daar kwam hij niet hoger dan 2 speed. (slecht leesbaar? meer CSS erop?)

Dan duurt het wel wat langer. :P
Ik moet zeggen, nu ik er over nadenk, ik kom met DVD-decrypter meestal op 1.3-1.4 uit. Ik heb een 2.4x DVD dus dat is ook niet zo geweldig.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

mdeen schreef op 07 januari 2004 @ 11:37:
[...]

Ik moet zeggen, nu ik er over nadenk, ik kom met DVD-decrypter meestal op 1.3-1.4 uit. Ik heb een 2.4x DVD dus dat is ook niet zo geweldig.
Je hebt een 2.4X writer, vast geen 2.4X Reader. ;)

Een gemiddelde DVD-writer kan toch wel minimaal op 10 speed lezen, als maximum dan. ;) :P

[ Voor 8% gewijzigd door GaMeOvEr op 07-01-2004 12:44 ]

Aannames zijn fataal.

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

GaMeOvEr schreef op 07 januari 2004 @ 12:42:
[...]

Je hebt een 2.4X writer, vast geen 2.4X Reader. ;)

Een gemiddelde DVD-writer kan toch wel minimaal op 10 speed lezen, als maximum dan. ;) :P
Euh ja, HP-DVD100i, kan 8x lezen. Waarom heeft DVD-Decrypter dan zo'n bagger performance?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

mdeen schreef op 07 januari 2004 @ 13:33:
[...]

Euh ja, HP-DVD100i, kan 8x lezen. Waarom heeft DVD-Decrypter dan zo'n bagger performance?
Kweenie? Heb je dat altijd? Ook met "mooie glimmende" nieuwe discen?

Ik rip altijd in filemode, gemiddeld haal ik dan toch wel een piek van bijna rond de 7X. Misschien kan jouw drive niet zo goed rippen? Je hebt vast niet een andere liggen om mee te testen. :P

Ik heb het bij mij geript met mijn brander (Plextor PX-708A) en mijn reader (Pioneer DVD 303S) en die rippen ongeveer even snel. :)

(Echt problematische discs (krassen enzo) doe ik gemiddeld wel in mijn writer, die pakt ze dan beter.)

[ Voor 4% gewijzigd door GaMeOvEr op 07-01-2004 14:16 ]

Aannames zijn fataal.

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:20
zag laatst dat voor de NEC 1300A een firmware hack was zodat DVD's rippen niet meer beperkt werd. Zonder firmware hack gaat hij maximaal ongeveer 2x ofzo, met hack ineens veeeeeeeeeel sneller. Misschien dat dit bij andere spelers ook is?

Verwijderd

een dvd van 7 GB kopieren naar 4 GB duurt bij mijn comp (2,5 GHZ) iets van 100 min, en dan nog een kwartier branden (4x brander) Als er nog een extra beveiliging op zit en ik hem met dvd decryptor moet rippen dan moet je er nog 15 min bij rekenen...

Als ik hem zo kan kopieren dan duurt het iets van 15 min

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

GaMeOvEr schreef op 07 januari 2004 @ 14:15:
[...]

Kweenie? Heb je dat altijd? Ook met "mooie glimmende" nieuwe discen?
Hmm, ik heb het even geprobeerd op mijn andere DVD-speler (ja, ik heb er twee), een AOpen 16x. Zelf gebrandde DVD en een nieuwe DVD, allebei komen ze niet boven de 2x uit, meestal op 1.8x
Alles met DVD-decrypter 3.1.6.0, PIV 1,8GHz. De disk waar ik naar schrijf maakt niet uit, een Maxtor 8196Hb (120GB) disk op de onboard highpoint raid controller of een Maxtor 3201A6 (80GB) op IDE0. De DVD speler staat op IDE1.

Eigenlijk is dit niet zo goed geloof ik?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

mdeen schreef op 07 januari 2004 @ 19:13:
[...]
Hmm, ik heb het even geprobeerd op mijn andere DVD-speler (ja, ik heb er twee), een AOpen 16x. Zelf gebrandde DVD en een nieuwe DVD, allebei komen ze niet boven de 2x uit, meestal op 1.8x
Alles met DVD-decrypter 3.1.6.0, PIV 1,8GHz. De disk waar ik naar schrijf maakt niet uit, een Maxtor 8196Hb (120GB) disk op de onboard highpoint raid controller of een Maxtor 3201A6 (80GB) op IDE0. De DVD speler staat op IDE1.

Eigenlijk is dit niet zo goed geloof ik?
Volgens mij niet nee. :P

Ik weet wel dat er een versie 3.1.9.0 is, maar dat zal het verschil niet maken.

Misschien toch een firmware iets, zoals hierboven aangegeven?

Of eens knoeien met de settings van DVD-decrypter, qua IO-mode. :)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1