Edimax 6104 router krijgt geen @home ip

Pagina: 1
Acties:

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:07

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Topicstarter
Ik heb altijd een software router gehad maar na wat rommelen met mijn netwerkje had mijn switch het begeven. Om een lang verhaal kort te houden, ik heb een Edimax 6104 router gekocht omdat die maar iets duurder waren dan een switch.

Echter, ik krijg met geen mogelijkheid voor elkaar om mijn Edimax aan het verstand te peuteren dat hij een ip'je bij @home moet ophalen.
Ik heb netjes ingesteld dat het ip dynamisch verkregen moet worden, hostname ingevult en dan krijg ik in de log "[WAN] Dynamic ip disconnect"

Statisch instellen werkt ook niet (ip, gateway en subnet).

Ben ik nou zo dom en vergeet ik iets of heb ik gewoon een brakke Edimax in handen?

@home werkt overigens prima, als ik de router aan de kant schuif en 'direct' aan de verbinding ga hangen werkt alles prima (zoals ik nu dus ook doe ;)).

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:11

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Met Quicknet had ik hier ook heel veel problemen mee.
Een firmware-update was bij mij noodzakelijk om alles uiteindelijk met moeite aan de praat te krijgen.

Let even goed op welke versie je hebt!!! Zelf dacht ik ook een 6104 te hebben, maar deze firmware-update kreeg ik maar niet geinstalleerd. Na nog een keer heel scherp te hebben gekeken zag ik dat ik een 6104K had. Deze firmware ging wel meteen goed... :)

Succes!!!!

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

• Booster
  • Laatst online: 25-06 21:39

Booster

Superuser

Ik heb redelijk exact ditzelfde probleem gehad.

Bij mij ging het geloof ik om een 6104 BW of BR, en er is volgensmij ook een G versie. God mag weten wat het verschil is overigens.

Hij kwam ook bij mycom vandaan. Het ding had al de laatste firmware dus een nieuwere erin slaan was niet mogelijk.

Uiteindelijk kon ik de mijne wel statisch instellen, maar dit koste ook nogal wat moeite.

In eerste instantie dacht ik dat het een incident was, maar als ik dit zo hoor is het meer gewoon een hele serie die het niet wil doen.
IceStorm schreef op 07 januari 2004 @ 10:40:
Statisch instellen werkt ook niet (ip, gateway en subnet).
Je vergeet DNS, die ben je alleen vergeten hier neer te zetten ver wacht ik ;)

[edit]
Volgensmij is er ondertussen wel een nieuwe firmware versie, maar ik weet niet of je dat al nagekeken hebt? (edimax downloads , 6104, K, WP, P, BW en W dus)

[ Voor 16% gewijzigd door Booster op 07-01-2004 10:59 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• IceStorm
  • Laatst online: 18:07

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Topicstarter
Se7enth_son schreef op 07 januari 2004 @ 10:44:
Met Quicknet had ik hier ook heel veel problemen mee.
Een firmware-update was bij mij noodzakelijk om alles uiteindelijk met moeite aan de praat te krijgen.

Let even goed op welke versie je hebt!!! Zelf dacht ik ook een 6104 te hebben, maar deze firmware-update kreeg ik maar niet geinstalleerd. Na nog een keer heel scherp te hebben gekeken zag ik dat ik een 6104K had. Deze firmware ging wel meteen goed... :)

Succes!!!!
Dank u, het is gelukt :) Ik had gisteren al naar een firmware upgrade gekeken maar ik had niet gezien dat er een nieuwe was (ik had 2.56 en de nieuwe is 2.65, op de late avond is dat klote te zien :P).
Mooi, gaan we nu verder alles instellen :).