Toon posts:

[OC] P4 met waterkoeling wil niet hoger.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb echt hulp nodig bij het OC'en van mijn Systeem.

Ik heb :
Pentium 4 3000
2x 512 Corsair pc 3500 320 mhz
Asus P4C800 Deluxe laatste bBios versie

Overclocked is het
3375 mhz
225 Fsb
Vcore 1.650
Mem volt 2.85 is volgens mij het maximale
timings 2-2-2-5

Als ik mijn Fsb hoger zet dan 225 krijg ik problemen met windows (will niet opstarten of loopt vast)
heb al van alles geprobeert zoals de timings minder Aggresief te zetten tot 3-3-3-8
ik kan mijn geheugen ook niet laten draaien op 400 mhz ander wil de Fsb niet hoger als 200 (standaard)
Mijn Systeem is watergekoeld dus ik verwachte eigenlijk wel dat ik de 3600 mhz zou moeten kunnen halen.

Als jullie meer info nodig hebben hoor ik het wel .

bij voorbaat dank

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, je haalt nu eenmaal niet altijd wat je verwacht.
In de FAQ staat eigenlijk alles wat je kunt proberen, maar soms heb je gewoon pech. :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 10:40:
heb al van alles geprobeert zoals de timings minder Aggresief te zetten tot 3-3-3-8
Wat heb je nog meer geprobeerd behalve de geheugentimings?

En wat zijn je temperaturen? Wat zijn de voltages? Wat voor koeler heb je? Wat voor voeding heb je?

Zomaar even wat dingen die belangrijk zijn om het probleem te kunnen vinden..
En houd er inderdaad ook rekening mee dat er geen garanties zijn om te kunnen overclocken.. Als je een slechte core hebt, of je chipset wil gewoon geen hogere fsb's toestaan dan heb je simpelweg pech..

BTW, even je topictitel aangepast :)

Verwijderd

ik heb exact hetzelfde systeem als jij, en als ik me geheugen vast op 400mhz zette dan wilde het ook niet lekker gaan, maar naar een beetje proberen lukte het toch aardig!!!

als ik jouw was zou ik mijn geheugen op 266 laten lopen en dan met stapjes van 5 mhz de fsb opvoeren, zo kun je namelijk de max van je cpu vinden zonder dat jeje geheugen aan het pushen bent!!!! en zet je cpu core voltage maar een stapje of 3 hoger (kan geen kwaad met waterkoeling)!!!! :P :9

laat eens horen hoever je komt op deze manier!!

ps, heb je turbo modus aan of uit??

Verwijderd

Topicstarter
Turbo modus staat uit.
+12 = 11.795
+3.3 = 3.284
Vcore = 1.68
Temperaturen
Idle 33
Stresed 42
Waterkoelings set TermalTake Aquarius 2

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:58

Shunt

Boe

heb je uberhoubt de divider wel aan staan ?
gooi die eens op 333 mhz dan kom je vast een stuk verder denk ik ;)
dan draait je ddr geheugen op 166 ipv 225 dat vinden ze een stuk fijner

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Ok hehe ik weet wat een divider is maar ik kan hem niet vinden in de bios :(
Iemand met hetzelfde MB die mij daar mee kan helpen .

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-02 20:18
Zet eerst je geheugen op 133 MHz ipv van 400 in bios. Zet performance mode op auto of uit. Zet je vcore op standaard of auto. Verhoog nu je FSB met stapjes van 5 a 10. Je merkt vanzelf wanneer de pc niet meer boot. Als tie niet meer boot kun je twee dingen doen, of FSB terug omlaag of hogere vcore. In geval van hogere vcore stap voor stap verhogen, tot max 1,7 in bios...anders is het dag dag na een half jaar op te hoge vcore bij pentium IV. Als je pc boot met je gewenste overclock kijken of tie stabiel is in windows, zo niet dan weer fsb omlaag of als je nog vcore over hebt iets omhoog. Houdt wel een relatie tussen de verhoogde vcore en de verhoogde snelheid, ga niet je vcore drastisch verhogen voor 50 MHZ overclock, dat is het niet waard. Als alles stabiel is ga je nu je geheugen testen. Je zet je geheugen op 400 en je fsb weer op standaard. Je weet nu de settings voor je overclock van je cpu en tot hoever je kan gaan. Als je nu je fsb weer gaat verhogen en hij boot niet meer of slaat vast voordat je je max fsb van je proc hebt bereikt, dan zit je geugen dus aan de max. Je kan dan meer volt geven of timings relaxter zetten of zelfs beide. Ten aanzien van jou overclock zal er vast wel meer uit te halen zijn, ik haal zelf op default voltage al 2600@3250 MHz dus....

Heb zelf een p4p800 maar volgens mij moet je ook bij de p4c800 in bios ff kijken bij cpu setup, vervolgens niet op standaard maar op expert of zo zetten. Dan krijg je alle opties. Vergeet niet je AGP en PCI vast te zetten op 66 en 33. Kan ook helpen. Ik heb wel ergens gelezen dat er een bug zit in de p4c800, als je de vcore verhoogd wordt de afwijking steeds groter. Dus bv 1,625 kan 1,600 zijn en bv 1,650 dan bv 1,610 zijn, dus grotere afwijking.
Pagina: 1