Toon posts:

[VB] Excel 2000 Kalender Dialoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die ons met de volgende uitdaging kan helpen.
Het gaat om het feit dat in een invoerveld een datum moet komen te staan.
Nu kan dit via directe invoer, maar dit is niet wenselijk. We zijn op zoek naar de syntax, welke leidt tot het resultaat zoals bij Outlook taakplanning.
Je klikt de begindatum, menu verschijnt, kiest datum en waarde wordt naar het invoerveld geschreven. Zoon dialoog hebben we ook gemaakt voor het selecteren van een default printer. (Application.Dialogs(xldialogsprintersetup).show

Wij hebben gezocht bij Xlbuiltindialogs, maar kan er niks vinden over een kalender.

Verwijderd

Misschien moeten wij eens kijken naar het Calendar control (zie help over control-elements, extra control elements)

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Inderdaad een referentie toevoegen in je VBA project naar een van de controls die je daar kunt selecteren voor een calender. Er staan er verschilende tussen...!

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie een heleboel extra besturingselementen, maar ik zie niet de kalender. Hoe kan ik deze toevoegen. In de help zie ik dat deze refereert naar mscal.osx

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Dat wil dus zeggen dat dat het active x-je is waar een calender control in zit. Een klein beetje zoeken op google heeft overigens een heleboel goede links als resultaat, waarbij de eerste link direct doorverwijst naar diverse Microsoft pagina's die precies gaan over wat jij wil weten.

Edit:
mscal.ocx kun je gebruiken door naar verwijzingen te gaan, daar op bladeren te klikken en dan de ocx op te zoeken (c:\program files\Microsoft Office\OfficeXX) Waar XX staat voor je versie (2003 = 11, XP = 10, enzovoorts). Let er wel op dat je 't bestandstype even op OCX zit...

[ Voor 26% gewijzigd door OZ-Gump op 07-01-2004 11:04 ]

My personal website