Ik ben momenteel bezig om met behulp van TOTD en pTRTd van me gentoo bakje een ipv6-ipv4-tunnel-router te maken maar ik loop tegen 1 probleempje aan.
De server waar het op gaat draaien heeft BIND9 al geinstalleerd waardoor poort 53 bezet is. Totd draait hierom op poort 5005, maar om alles goed te hebben draaien moet totd in me resolv.conf worden toegevoegd onder me ipv6 adres.
Voorbeeldje zoals het zou moeten zijn:
resolv.conf
Nu moet hij alleen op de eerste 'nameserver' op poort 5005 gaan zoeken op de tweede op poort 53... hoe doe ik dit?
Gewoon zo laten staan werkt niet want dan zie ik geen host-lookups in me logs van totd terugkomen. Gewoon "spatie poortnummer" werkt dus ook niet want daar krijg ik ook geen logs mee.
telnet localhost 5005 geeft wel output in me logs:
Kan dit uberhaupt wel of zit ik iets onmogelijks te proberen (indien ik iets onmogelijks aan het proberen ben... kan iemand dan kijken of hier ergens fouten in staan?
Btw: google en man resolv.conf gaven geen uitkomst
De server waar het op gaat draaien heeft BIND9 al geinstalleerd waardoor poort 53 bezet is. Totd draait hierom op poort 5005, maar om alles goed te hebben draaien moet totd in me resolv.conf worden toegevoegd onder me ipv6 adres.
Voorbeeldje zoals het zou moeten zijn:
resolv.conf
code:
1
2
3
4
| search domain.lan nameserver 2001:470:1f00:297::1 nameserver 172.20.3.1 nameserver 195.121.1.66 |
Nu moet hij alleen op de eerste 'nameserver' op poort 5005 gaan zoeken op de tweede op poort 53... hoe doe ik dit?
Gewoon zo laten staan werkt niet want dan zie ik geen host-lookups in me logs van totd terugkomen. Gewoon "spatie poortnummer" werkt dus ook niet want daar krijg ik ook geen logs mee.
telnet localhost 5005 geeft wel output in me logs:
code:
1
2
| Jan 7 09:48:05 seraph totd[1697]: tcp_response_readlen_process(): cannot read length TCP message Jan 7 09:48:05 seraph totd[1697]: tcp input failed |
Kan dit uberhaupt wel of zit ik iets onmogelijks te proberen (indien ik iets onmogelijks aan het proberen ben... kan iemand dan kijken of hier ergens fouten in staan?
Btw: google en man resolv.conf gaven geen uitkomst
[ Voor 4% gewijzigd door Ryceck op 07-01-2004 10:06 ]
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.