[Shareaza] Hoe onvolledige video correct af te spelen ?

Pagina: 1
Acties:

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Shareaza, ik ben er erg tevreden over. Zeker het aantal hits op mijn zoekacties is prima, gezien mijn smaak voor niet al te populaire downloads...

Echter heb ik nu net bij de laatste download van een documentaire serie (13 AVI's) dat deze op 99.3% blijft hangen en na een week in queue's te hebben gestaan gewoon niet op 100% wil komen. Erg irritant, Murphy heeft weer gelijk ;)

Je kan in Shareaza onvolledige AVI's afspelen, maar zover ik heb gezien wordt de audio niet afgespeeld. Als ik Kopie afspelen kies dan maakt hij een kopie van de download die je dan in elke speler kan weergeven. Maar zonder geluid !!!!

Ik denk dat die laatste 0.7% de aftiteling is en mocht de download nooit op 100% komen, dan heb ik in iedergeval het grootste gedeelte van de video wel binnen, dat moet dan maar....

Weet iemand hoe ik deze onvolledige AVI met geluid kan krijgen ? Want ik heb een flauw vermoeden dat ik tot St Juttemis kan wachten op die laatste 0.7%

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 14:09

Padvinder

doet z'n best

Gaat het echt om de laatste 0,7%? Want Shareaza haalt niet alles in nette volgorde binnen bij de verschillende sources. Dus als je ergens in het midden 0,3% mist, en aan het begin nog eens 0,2% en aan het einde ook 0,2%... mis je toch wel redelijk essentiele info.

Werkt het niet om gewoon het bestand in je download folder te kopieren (handmatig, dus CTRL-C enzo :) ) en het vervolgens te renamen? Just a thought though :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer eens divxfix eroverheen te halen (als het een divx is) of probeer het eens te spelen in VLC (die speelt nagenoeg alles)

Verwijderd

Welke codec wordt er voor het geluid gebruikt ? Kijk eens met Gspot welke het is en of je die geinstalleerd hebt. Had laatst ook een paar films via shareaza binnen gehaald waar het geluid het niet van deed. Miste gewoon de juiste codec.

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
De laatste 0.7% zit echt aan het einde, als ik het grafiekje mag geloven wel te verstaan. Alles tot het laatste streepje is groen, dus ik ga ervan uit dat de eerste 99,3 % compleet is en geverifieerd.

Het betreft een Divx. Ik heb de codecs geinstalleerd. Alle andere afleveringen die wel 100% binnen gekomen zijn kan ik prima afspelen...

Een kopie maken van de AVI in de incomplete directory kan wel, maar dan heb ik een AVI zonder geluid.

Ik zal eens dat Divxfix gebruiken, wellicht dat deze nog wat kan bakken van de avi !!!

[ Voor 11% gewijzigd door Xymox op 07-01-2004 11:37 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Verwijderd

Xymox schreef op 07 januari 2004 @ 11:36:
De laatste 0.7% zit echt aan het einde, als ik het grafiekje mag geloven wel te verstaan. Alles tot het laatste streepje is groen, dus ik ga ervan uit dat de eerste 99,3 % compleet is en geverifieerd.

Het betreft een Divx. Ik heb de codecs geinstalleerd. Alle andere afleveringen die wel 100% binnen gekomen zijn kan ik prima afspelen...

Een kopie maken van de AVI in de incomplete directory kan wel, maar dan heb ik een AVI zonder geluid.

Ik zal eens dat Divxfix gebruiken, wellicht dat deze nog wat kan bakken van de avi !!!
Shareaza haalt z'n bestanden niet binnen op volgorde, het is niet een download van een wepagina bijvoorbeeld die optelt naar 100%.
Als jij nu 99% hebt is het heel goed mogelijk dat je aan het begin en in het midden delen mist. Het staat dus niet vast dat dit de aftiteling is, 't kan net zo goed de intro zijn.

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Xymox schreef op 07 januari 2004 @ 11:36:
Sterker nog: je zult wel moeten. De index van Divx films staat op het einde van de file. Die heb je nu niet dus je moet zelf een nieuwe index maken. Divfix werkt echt heel goed daarvoor.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Verwijderd

Dat het een divx is geloof ik wel, maar welke codec wordt er nu voor het geluid gebruikt ?

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Het is ongelofelijk, maar terwijl ik de start-post typte druppelden de laatste bits alsnog binnen !!!

Nu is alles compleet !!

Maargoed, voor de volgende keer ben ik wel benieuwd of er een redelijke AVI te verkrijgen is uit een onafgeronde download. Bij m'n volgende video download zal ik eens kijken of ik een onafgeronde download afspeelbaar krijg en zal dan dit hier melden...

In iedergeval bedankt voor de Divxfix tip !

Pagina: 1