Omdat ik zeer veel topics hier de laatste tijd zie waar VGA-coolers overlijden vroeg ik me af wat de gemiddelde levensduur van een vga-fan is.
Het valt me namelijk op dat er momenteel zeer veel mensen zijn die ineens problemen krijgen met de fan van hun Radeon 9700/9800 (mijzelf inclusief). Dit terwijl deze kaarten maximaal 1 jaar oud zijn, lijkt me toch vrij kort voor een fannetje...
Wat zijn eventuele oplossingen hiervoor en hoe kan dit probleem voorkomen worden.
Ik weet dat er de mooie Zalman ZM80C-OP1 is
Maar zijn er nog andere goede alternatieven voor deze?
Hoe creatief is de tweakert met dit soort problemen? Koop je gelijk een Zalman of ga je zitten tweaken zodat je cpu-fan direct koeling pompt naar je ATI?
Is dit altijd zo geweest of lijkt dit een probleem van ATI Radeon?????
Geforce hoor ik dit geheel niet van namelijk.
Het valt me namelijk op dat er momenteel zeer veel mensen zijn die ineens problemen krijgen met de fan van hun Radeon 9700/9800 (mijzelf inclusief). Dit terwijl deze kaarten maximaal 1 jaar oud zijn, lijkt me toch vrij kort voor een fannetje...
Wat zijn eventuele oplossingen hiervoor en hoe kan dit probleem voorkomen worden.
Ik weet dat er de mooie Zalman ZM80C-OP1 is
Hoe creatief is de tweakert met dit soort problemen? Koop je gelijk een Zalman of ga je zitten tweaken zodat je cpu-fan direct koeling pompt naar je ATI?
Is dit altijd zo geweest of lijkt dit een probleem van ATI Radeon?????
Geforce hoor ik dit geheel niet van namelijk.
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.