Toon posts:

redden maxtor hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn maxtor diamond max 60 van 40 gb wil niet meer opspinnen. Doet gewoon niets meer. De data die op deze disk staat wil ik echter wel redden. Via een datarecovery bedrijf ben je bijna duizenden euro's kwijt dit is meer voor bedrijven. Kost het nu 50 euro ofzo dan wil ik dit wel doen.
Mijn vragen zijn eigenlijk:

Is het iemand wel eens gelukt om een niet spinnenende schijf weer op te laten starten?
Bijv. door de printplaat te vervangen?
Of door de bovenkant open te schroeven?

Is er een kans van slagen en moet je hier superhandig voor zijn?

Dat de garantie verloren gaat of de schijf zal me een zorg zijn als de data maar gered wordt.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

In geval van een niet opspinnende schijf kan het zijn dat de controller (printplaat) kaduuk is, maar dat hoeft niet per definitie.

Soms wil het dan wel eens helpen om de printplaat van een zelfde werkende schijf te gebruiken, maar die garantie is er nooit of dat werkt...
Bij de IBM Deskstar 60 GXP series heb ik dat wel eens met succes gedaan...

Maxtor kan makkelijk zien dat jij hebt zitten knutselen, dus vergeet niet dat je garantie vanaf dat moment vervallen is ;)

[ Voor 9% gewijzigd door dreeke op 07-01-2004 08:57 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is er een kans van slagen en moet je hier superhandig voor zijn?
Het is het proberen zeker waard en als je een beetje voorzichtig bent, heb je best een kans van slagen. Je hebt natuurlijk wel een identieke disk nodig als printplaat-donor en een beetje mazzel: als namelijk gewoon het lager is vastgelopen, helpt er geen lieve moedertje meer aan.

In het verleden hebben we wel eens een disk zo gereanimeerd. Werkte als een tierelier.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Zoek even op het forum, er zijn hier verschillende topics over...
Zoekoptie zal iets moeten zijn van: recover HD; recover harde schijf o.i.d.

Soms wil dit nog wel helpen:
Bouw je schijf uit; zet stroom op je harde schijf; neem hem in je hand en maak een korte en snelle draaibeweging.

[ Voor 35% gewijzigd door Nulnulnix op 07-01-2004 09:46 ]

We have just one world, but we live in different ones...