Toon posts:

@home en thuisnetwerk problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het geval; een collega van mij zit thuis door een bedrijfsongeval en moet nu vanuit huis zijn werkzaamheden kunnen vervolgen dus ik dacht even een netwerkje te maken bij hem........helaas, wat is het geval,

situatieschets (Bestaande situatie):
@home kabel aansluiting in de meterkast, vanuit dit kastje met een utp kabel naar de computer.

Beoogd doel:
vanuit het "kastje" van @home naar een switch en dan vanuit deze switch naar beide computers.....maar helaas.

het icoontje rechts onder in de hoek heeft wel een LAN-verbinding maar ik kan niet op internet.

IP adressen en dns serveradressen staan allemaal op automatisch verkrijgen.

wie kan helpen ??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 08:49:
Het volgende is het geval; een collega van mij zit thuis door een bedrijfsongeval en moet nu vanuit huis zijn werkzaamheden kunnen vervolgen dus ik dacht even een netwerkje te maken bij hem........helaas, wat is het geval,

situatieschets (Bestaande situatie):
@home kabel aansluiting in de meterkast, vanuit dit kastje met een utp kabel naar de computer.

Beoogd doel:
vanuit het "kastje" van @home naar een switch en dan vanuit deze switch naar beide computers.....maar helaas.

het icoontje rechts onder in de hoek heeft wel een LAN-verbinding maar ik kan niet op internet.

IP adressen en dns serveradressen staan allemaal op automatisch verkrijgen.

wie kan helpen ??
Je krijgt 1 IP adres, dus je moet een router hebben om allebei de pc's op internet te krijgen. Of door een tweede NIC in je eerste pc en dan door lussen met en cross cable.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou een oplossing kunnen zijn maar ik heb nu eenmaal een nieuwe switch en die wil ik graag gebuiken, ze zeggen bij @home dat ik in de switch de ip gegevens moet instellen maar ik weet niet hoe.

Verwijderd

ik denk dat je je vergist tussen een router en een switch.
je hebt een router nodig voor 2 computers..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 09:05 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 18:16

Maasluip

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 09:02:
Dat zou een oplossing kunnen zijn maar ik heb nu eenmaal een nieuwe switch en die wil ik graag gebuiken, ze zeggen bij @home dat ik in de switch de ip gegevens moet instellen maar ik weet niet hoe.
Een switch is een veredelde hub, daar kun je geen IP adres instellen. Je zult een router moeten hebben. Ik had in mijn @home tijdperk een PC die als router diende. De PC had twee NIC's, een had het IP adres van @home, het ander had een intern IP adres. De andere PC's zaten op dat prive subnet en gingen via de router-PC naar het internet.
Een hardware router (zoals bij ADSL verbindingen geleverd wordt) kan dat ook doen.

Signatures zijn voor boomers.

• bekertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 08:28
Een switch is geen router.
Je kunt geen ip adres gegevens invullen bij een switch, dat kan wel met een router.

En als je toch die switch wil gebruiken... tja...Koop een router en hang daar die switch weer achter. Maar eigenlijk heb je niks aan die switch aangezien de meeste routers ook weer een switch in zich hebben waar je ook zo'n 4 pc's op aan kan sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik niet al een router vraag ik me af.

de coax kabel die binnen komt gaat eerst naar een "kastje" en van daaruit gaat hij met een utp kabel naar de eerste pc toe. of is dat "kasje" het kabelmodem

Snap er nu helemaal niets meer van :'(

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 18:16

Maasluip

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 09:18:
Heb ik niet al een router vraag ik me af.

de coax kabel die binnen komt gaat eerst naar een "kastje" en van daaruit gaat hij met een utp kabel naar de eerste pc toe. of is dat "kasje" het kabelmodem

Snap er nu helemaal niets meer van :'(
Dat kastje is zoals je al zegt het modem. Dit doet verder niks behalve de signalen van de TV-kabel omzetten naar UTP. Net zoals vroeger een modem de signalen van de telefoonlijn omzette naar serieel of (bij een intern modem) rechtstreeks op de ISA/PCI bus zette.
Daar zit dus geen router functionaliteit in.
Je moet ofwel een router kopen of een PC als router laten functioneren.

Signatures zijn voor boomers.

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat je ook kan doen: in 1 van de 2 pc's 2 NIC's zetten ---> in de ene de internetkabel en in de ander een kabel die naar de switch gaat / of rechtstreeks naar de andere pc, maar dan benut je de switch niet ;).

Verwijderd

Topicstarter
NIC ???

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:54
Network Interface Card, oftewel gewoon een netwerkkaart...

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

network interface card

ik denk dat je eens de FAQ moet lezen enzo

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

NIC = netwerkkaart

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
DIT is wat iedereen hier zo ongeveer bedoeld. Kijk eerst even in de FAQ voor networktroubleshooting, misschien had je het daar ook wel kunnen vinden. Denk dat ie zo op slot gaat, maar heb nog wel mijn mooie creatie kunnen posten ;)

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een stomme vraag of zo hoor, maar zou er misschien enig begrip opgebracht kunnen worden voor mensen die niet zo heel veel weten over netwerken en niet weten dat de antwoorden op deze vragen ook middels de faq's opgevraagd kunnen worden.

een beleefd mens heeft de halve wereld, de brutalen de andere helft.

Dank u.

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
De posters op dit forum hebben (meestal) wel begrip voor de problemen van de topicstarter. Het punt is dat van iedere poster verwacht wordt dat hij/zij toch begint met even de huisregels te lezen. Als wij dan bij de huisregels als eerste 2 zinnen over forumgedrag zien staan:
Forumgedrag / Huisregels

* Probeer het eerst zelf op te lossen. (Google, handleidingen en een gezond verstand zijn goede hulpmiddelen.)
* Gebruik de search en lees de forum-FAQ's voordat je een topic opent.
dan zul je begrijpen dat je reacties als "lees eerst de FAQ ff" te verwachten zijn. Zeker daar het antwoord gewoon in de FAQ voor networktroubleshooting staat!

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 13:50:
Misschien een stomme vraag of zo hoor, maar zou er misschien enig begrip opgebracht kunnen worden voor mensen die niet zo heel veel weten over netwerken en niet weten dat de antwoorden op deze vragen ook middels de faq's opgevraagd kunnen worden.

een beleefd mens heeft de halve wereld, de brutalen de andere helft.

Dank u.
Nou nou, ik vind dat je nu toch wel te ver gaat.
Iedereen is beleefd tegen jou geweest, behoor jij dan misschien tot die andere helft?
En als jij niet zoveel weet over netwerken waarom dacht jij dan dat je wel even een netwerkje kon opzetten bij jouw collega?
Trouwens eerst een faq lezen is heel normaal hoor.

Verwijderd

Lekker gezellig is het hier weer :/

Topicstarter: je zult inderdaad een router nodig hebben of één computer inzetten als router. Het plaatje in CamU's post laat deze twee mogelijkheden zien. Beide mogelijkheden worden uitgewerkt in deze guide: Hoe deel ik Internet ? :)

Voor eventuele vervolgvragen kun je eerst de FAQ Network Troubleshooting raadplegen en als je er niet uitkomt een nieuw topic openen. Dit topic gaat in ieder geval dicht, de discussie waar dit op uitloopt is zinloos :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.