Mic werkt niet maar koptelefoon werkt wel als mic

Pagina: 1
Acties:

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 18:26
Ik heb het volgende probleem, ik heb een labtec microfoontje, prima ding en hij werkt 100% zeker want ik heb 'm getest op een videocamera.

Als ik 'm d'r in de mic aansluiting druk heb ik geen geluid. ook half erin stoppen geeft geen enkel geluid.
Volume regleling heb ik al helemaal na gekeken, alles staat echt open.

Als ik echter m'n oordoppies van m'n diskman erin druk krijg ik wel duidelijk iets te horen als ik op één van de speakertjes tik.

De stekker aan beide is gelijk, stereo, maar ik had zelf het idee dat daar misschien de fout zit. Dat het fout gaat door de stereo mic en een mono mic ingang :? maar een echte verklaring heb ik daarvoor niet.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-08 18:13
Hutspot schreef op 07 januari 2004 @ 08:02:
Ik heb het volgende probleem, ik heb een labtec microfoontje, prima ding en hij werkt 100% zeker want ik heb 'm getest op een videocamera.

Als ik 'm d'r in de mic aansluiting druk heb ik geen geluid. ook half erin stoppen geeft geen enkel geluid.
Volume regleling heb ik al helemaal na gekeken, alles staat echt open.

Als ik echter m'n oordoppies van m'n diskman erin druk krijg ik wel duidelijk iets te horen als ik op één van de speakertjes tik.

De stekker aan beide is gelijk, stereo, maar ik had zelf het idee dat daar misschien de fout zit. Dat het fout gaat door de stereo mic en een mono mic ingang :? maar een echte verklaring heb ik daarvoor niet.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
is dat labtec microfoontje een condensator mic??
waarschijnlijk ondersteund je input alleen dynamische microfoons...
een hoofdtelefoon is namelijk (bijna) hetzelfde als een dynamische mic

• Hutspot
dit zijn de specs van de microfoon:

Technische specificaties:
- NCAT Microfoon
- Impedantie: 2000ohm
- Mogelijkheid om aan een shirt te clippen
- Microfoon voedingsspanning: 1,5V DC
- Frequentiebereik: 100-16.000Hz

Ik heb ook zo'n standaard mic geprobeerd die vaak bij pc's zit/zat, zo'n lange staaf zegmaar met een klein knikje halverwege.
die doet het op een andere pc ook dus die is ook prima.

het mobo is een Asus A7V8X

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-07 04:02
Ziet er naar uit precies of je hoofdtelefoon & microaansluitingen omgewisseld zijn. Een koptelefoon kan inderdaad als micro werken (is bijna identiek hetzelfde)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Emielio|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-08-2018

Emielio|IA

Shit On My Interface

Guru Evi schreef op 07 januari 2004 @ 13:13:
Ziet er naar uit precies of je hoofdtelefoon & microaansluitingen omgewisseld zijn. Een koptelefoon kan inderdaad als micro werken (is bijna identiek hetzelfde)
Volgens mij was Hutspot hier zelf al achter... vandaar dat ie dus een oordopje gebruikt heeft om z'n mic-poort te testen...

Of All The Things I've Lost In Life, I Miss My Mind The Most...

• Hutspot
Ja dat principe had ik dus idd zelf ook al wel bedacht maar mijn vraag is dus nu dus: wat is in de praktijk het verschil tussen die mic en dat oortje waardoor ik met dat oortje wel geluid binnen krijg en met mic(s) niet?

Verwijderd

In een headset zitten vrijwel altijd electret-microfoons (condensator)
Zoals Hilbren al schreef kan het goed daar in zitten,
het verschil tussen een dynamische (oordopjes, "staaf") en een condensatormicrofoon is dat een condensator een spanning nodig heeft om te kunnen functioneren (fantoom), het lijkt me aannemelijk dat jouw moederbord deze spanning niet geeft. (meeste moederborden doen dat overigens wel.)

edit.
Volgens mij is de labtec die jij beschrijft ook electret, dan gaat dit dus niet op. Zit er een batterijtje in?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 20:35 ]

• Hutspot
'k heb 't probleem opgelost.
Bios update naar 1013 gedaan en andere driver geinstalleerd, ik denk dat het meer de driver was dan de bios update maar nu doet ie 't goed iig

iedereen bedankt voor de reacties

[ Voor 7% gewijzigd door Hutspot op 08-01-2004 00:04 ]

Pagina: 1