Tijdens het starten van een w2k prof systeem krijg ik net na het w2k loading scherm ineens een BSOD en een reboot.
Het gaat zo snel dat ik niet eens kan lezen wat er staat.
De pause knop werkt ook niet.
Opstarten in veilige mode krijg ik hetzelfde effect, in de andere modes ook allemaal hetzelfde, bsod en dan direct een herstart.
Ik heb alle overbodige hardware uitgehaald, bios gereset en al ander geheugen erin gezet, maar telkens het zelfde, bsod en direct een herstart tijden opstarten.
De schijf is volledig NTFS.
Nu heb ik de schijf als slave in een ander systeem gehangen en hem gescant op virussen (geen aanwezig), de HD zelf is gelukkig ook inorde.
De vraag is nu:
- Hoe kom ik toch in w2k (prof) om de fout te zoeken, dus toch booten.
- Kan ik niet extern (via andere pc) de herstart functie uitschakelen bij bsod?
- Hoe kan ik extern (dus via andere pc) de event viewer bekijken? (misschien staat daarin wat er mis is.
Ik kan dus wel via een andere pc (schijf als slave) bij de bestanden, maargoed ik wil dus dat de pc weer boot, ipv opnieuw installeren.
Het gaat zo snel dat ik niet eens kan lezen wat er staat.
De pause knop werkt ook niet.
Opstarten in veilige mode krijg ik hetzelfde effect, in de andere modes ook allemaal hetzelfde, bsod en dan direct een herstart.
Ik heb alle overbodige hardware uitgehaald, bios gereset en al ander geheugen erin gezet, maar telkens het zelfde, bsod en direct een herstart tijden opstarten.
De schijf is volledig NTFS.
Nu heb ik de schijf als slave in een ander systeem gehangen en hem gescant op virussen (geen aanwezig), de HD zelf is gelukkig ook inorde.
De vraag is nu:
- Hoe kom ik toch in w2k (prof) om de fout te zoeken, dus toch booten.
- Kan ik niet extern (via andere pc) de herstart functie uitschakelen bij bsod?
- Hoe kan ik extern (dus via andere pc) de event viewer bekijken? (misschien staat daarin wat er mis is.
Ik kan dus wel via een andere pc (schijf als slave) bij de bestanden, maargoed ik wil dus dat de pc weer boot, ipv opnieuw installeren.