Minipci wireless netwerkkaarten kopen

Pagina: 1
Acties:

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 19:21

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Topicstarter
Voor mijn laptop zou ik graag een minipci wireless netwerkkaart willen hebben. Dit komt omdat mijn oude pcmci netwerkkaartje het uiteinde een beetje is afgebroken.

De laptop is een oude inspiron 4100 van dell.
Nu kan je dit soort netwerkkaarten bij del kopen maar dan betaal je 70 euro met nog 20 euro verzendkosten. dus 90 euro.

Nu ben ik gaan zoeken bij locale leveranciers. Die blijken dit niet te verkopen.

Zijn er leveranciers in nederland die dit soort spullen ook verkopen ?

p.s. die minipci kaartjes die in netwerkkaarten gemonteerd zaten en die eruit halen vertrouw ik niet zo helemaal.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 09:39

PnD

like in Pinda ^_^

Heb 9 maanden later ook nog geen fatsoenlijke webwinkel gevonden waar ze een Intel pro wireless 2100 of 2200 verkopen voor een mooie prijs. (en hem ook op voorraad hebben..

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Deze bijvoorbeeld?
Let wel, heb deze 2200 in mijn Asus M6100 zitten, en de Intel proset drivers werken niet meer in SP2, de default SP2 WLAN tool werkt echter prima.. topkaartje verder!

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Dit had ik uiteraard niet over het hoofd gezien. Ze zijn helaas bij beide niet op voorraad :(

Zoals met meerdere shops die ik met google vindt trouwens..

[ Voor 26% gewijzigd door PnD op 18-10-2004 18:08 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
PnD schreef op 18 oktober 2004 @ 18:08:
Dit had ik uiteraard niet over het hoofd gezien. Ze zijn helaas bij beide niet op voorraad :(

Zoals met meerdere shops die ik met google vindt trouwens..
Ik zou eens bellen voor de levertijd. Ga er vanuit namelijk dat ze ze dan wel kunnen bestellen. Misschien moet je'n week (of langer) wachten, maar goed, als het zoveel scheelt met bijvoorbeeld een Dell.. Ik zou als ik een (kleinere) webshop was die dingen ook niet op voorraad houden met (blijkbaar) de kleine vraag naar die kaartjes.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ja heb ze allemaal gemailed die ik kon vinden.. raar dat de bekendere shops dit niet verkopen?

Verwijderd

PnD schreef op 18 oktober 2004 @ 18:01:
Heb 9 maanden later ook nog geen fatsoenlijke webwinkel gevonden waar ze een Intel pro wireless 2100 of 2200 verkopen voor een mooie prijs. (en hem ook op voorraad hebben..
www.computershoparnhem.nl

2200 - €29,95

have fun :)

edit: ik heb hem zojuist toegevoegd in de pricewatch :) Maar dit is trouwens wel een heel oude }:O zeg...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 18:26 ]

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Dankje neographikal.. wel een oude koe, maar ze zijn best "lastig" te vinden..

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 16:19
Nevermind van de oude koe!

Kan ik deze ook in m'n Toshiba Satellite Pro A60 plaatsen? De ruimte is er, het afdekklepje, zelfs de drivers zijn er maar hij zit er niet in :( Toshiba kan hem ook niet leveren, alleen in Azië. Waarom het klepje etc er dan wel inzit? Standaardomhulzing oid :|

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Als er een minipci slot in zit en er zitten 2 stekkertjes/kabeltjes onder het klepje wel..

edit: vage shop trouwens die computershop arnhem :/ heb ze gemailed, maar die site is raar

[ Voor 35% gewijzigd door PnD op 19-10-2004 08:19 ]

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Of je koopt ineens de beste MINIPCI kaart die je kunt krijgen! :)

Kijk eens bij ZX-Yagi.nl of Senaoshop.nl

daar hebben ze kaarten van het merk Senao, met 100Mw zendvermogen, zeer stabiele kaarten en goede ontvangst.

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik ben wel iemand die als ie iets gehad heeft dat goed was aan hetzelfde vasthoudt.. zal is wat research doen op die senao..

duur?!

[ Voor 4% gewijzigd door PnD op 19-10-2004 10:04 ]

• _Brake_
PnD schreef op 19 oktober 2004 @ 08:17:
Als er een minipci slot in zit en er zitten 2 stekkertjes/kabeltjes onder het klepje wel..

edit: vage shop trouwens die computershop arnhem :/ heb ze gemailed, maar die site is raar
Volgens mij heb ik die 2 stekkertjes/kabeltjes niet :( Zouden die van de antenne zijn? Ik heb wel een ledje voorin m'n laptop voor WLAN, maar het schuifje aan de zijkant om het aan/uit te zetten mist dan weer... Ik ga wel naar een winkel om het gewoon te testen :(
Willems schreef op 19 oktober 2004 @ 08:19:

daar hebben ze kaarten van het merk Senao, met 100Mw zendvermogen, zeer stabiele kaarten en goede ontvangst.
Hebben deze kaartjes een antenne nodig dan? Wil eigenlijk niet heel veel geld eraan uitgeven, vind die Intel goed(koop) genoeg :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• reddog33hummer

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Topicstarter
Nu uiteindelijk bij hd.nl gekocht voor 33 euro.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• reddog33hummer

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Topicstarter

Die waren zon 78 euro als ik me niet vergis

Verwijderd

Asus wifi addon.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareconcurrent.nl/shop/images/netwerkwl/asus/3.jpg

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er onder de shielding een mini pci zit.
11 mbps. 15 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 20:07 ]

• _Brake_
heb je nou persé die stekkertjes/kabeltjes nodig om het aan te sluiten?

Verwijderd

_Brake_ schreef op 30 oktober 2004 @ 16:13:
heb je nou persé die stekkertjes/kabeltjes nodig om het aan te sluiten?
Natuurlijk gast.
Waar wil je het signaal dan naartoe sturen?

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:18
Ik heb afgelopen de enige mini PCI kaart (intel prowireless 2200) opgehaald bij computershop arhem die ze op voorraad hadden. Ben 1,5 uur onderweg geweest om er te komen. het is een dingetje van 4 x 2 cm, maar ze wilden 'm niet opsturen.

Die man zei dat het niet vaak voorkwam dat ze dit kaartje hadden, maar er meer gingen bestellen omdat er toch wel vraag naar is.

Ik las trouwens wel in de handleiding die erbij zat, dat dit kaartje alleen geschikt is voor een laptop met een pentium M en de bijbehorende chipset. Eerst gaf hij bij mij in de bios het pentium M logo, en na het installeren is dat het centrino logo geworden.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Verwijderd

Het komt erg vaak voor dat die immens grote WiFi kaarten met metalen shield (zoals de asus addon van _LOSS_) stiekem een MiniPCI kaart d'r in hebben (kun je vaak achterop aan soldeerpuntjes zien). Planet en Edimax kaartjes hebben dit een tijd gehad.

Ook zitten in sommige accesspoints en routers miniPCI kaartjes.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 12:17

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb zo'n Senao met 100mW zendvermogen in m'n laptop zitten. Vergeleken met de Intel 802.11b kaart die er eerst in zat is het bereik aanzienlijk minder. Een Belkin 802.11g PCMCIA-kaartje heeft meer bereik dan de Senao en heeft ook altijd betere ontvangst. Nog irritanter is de verbinding regelmatig wegvalt bij de Senao kaart of dat ie geen netwerk kan vinden wat er wel is. Dit komt voor bij verschillende typen access points en ligt dus duidelijk aan de kaart.

Ik zou er met een grote boog omheen lopen.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

www.aa24.nl. Agere miniPCI kaartje a 23,50 ex btw.

TweakBlog

Verwijderd

Beatman schreef op 01 november 2004 @ 00:45:
Ik heb afgelopen de enige mini PCI kaart (intel prowireless 2200) opgehaald bij computershop arhem die ze op voorraad hadden. Ben 1,5 uur onderweg geweest om er te komen. het is een dingetje van 4 x 2 cm, maar ze wilden 'm niet opsturen.

Die man zei dat het niet vaak voorkwam dat ze dit kaartje hadden, maar er meer gingen bestellen omdat er toch wel vraag naar is.

Ik las trouwens wel in de handleiding die erbij zat, dat dit kaartje alleen geschikt is voor een laptop met een pentium M en de bijbehorende chipset. Eerst gaf hij bij mij in de bios het pentium M logo, en na het installeren is dat het centrino logo geworden.
8)7

Dan durf ik te wedden dat jij de kaart hebt die ik heb terug gebracht omdat mijn laptop vastliep met het ding :D

Zit de stikker toevallig een beetje los (hij zat er eerst heel vast op :) )? Dan is het de mijne :) De kans dat ze een andere hebben is wat klein, aangezien ik er 2 maanden op het gewacht :X

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 10:02 ]

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Het schijnt dat je die intel dingen alleen met centrino processors kan gebruiken, misschien liep ie daarom bij jou vast?

Verwijderd

PnD schreef op 02 november 2004 @ 10:44:
Het schijnt dat je die intel dingen alleen met centrino processors kan gebruiken, misschien liep ie daarom bij jou vast?
Ik denk het niet, Intel support wees mij er nl. niet op. Het is in wezen gewoon een klein pci kaartje met normale drivers erbij :)

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 10:01:
[...]

8)7

Dan durf ik te wedden dat jij de kaart hebt die ik heb terug gebracht omdat mijn laptop vastliep met het ding :D

Zit de stikker toevallig een beetje los (hij zat er eerst heel vast op :) )? Dan is het de mijne :) De kans dat ze een andere hebben is wat klein, aangezien ik er 2 maanden op het gewacht :X
Dat zou heel goed kunnen, hij was met plakband weer vastgeplakt, maar bij mij doet ie 't perfect, dus ik zeur niet. Wel flauw dat het er niet bij stond. Wat heb jij er voor betaald? Ik heb er 29,95 voor moeten geven.
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 10:46:
[...]

Ik denk het niet, Intel support wees mij er nl. niet op. Het is in wezen gewoon een klein pci kaartje met normale drivers erbij :)
Er staat echt duidelijk op het gele papiertje dat ie alleen geschikt is voor computers met een intel pentium M processor.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Verwijderd

Ik had er ook 29.95 voor betaald, zelfde bedrag dus. Ik durf met 99,9% te stellen dat jij mijn kaartje hebt O+

Intel support maakte er geen probleem van dat ik een AMD-notebook heb, sterker nog ze hebben goed geprobeerd te helpen maar helaas :) Het zou nogal stompzinnig zijn, ik kan nl. net zoals bij een centrino de radio in/uit schakelen, stekkertjes pasten perfect, alles paste. Als het alleen voor de centrino zou zijn hadden ze waarschijnlijk wel een afwijkend iets genomen :)
Pagina: 1