Toon posts:

[XP] Alternatieve NTOSKRNL.EXE's werken niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar keer geprobeerd een wat leuke NTOSKRNL.EXE files van http://www.themexp.org draaiende te krijgen.
Omdat ik Win XP met Service Pack heb geïnstalleerd kies ik dan ook voor de SP versie.
Als ik na overschijven van de originele NTOSKNL.EXE ga booten krijg ik niets anders dan een knipperende (DOS-)cursor in het scherm en mijn machientje (ASUS P4P800 / P4 3.0 Ghz / SATA RAID1 / WIN XP PRO) doet niets meer.

Ook een kopie van de NTOSKRL.EXE op mijn laptop (Win XP Home Edition, maar dat mag niets uitmaken) geeft deze vastloper.

Wat is er zo bijzonder aan mijn huidige NTOSKRNL.EXE dat een variant niet werkt?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:43

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je je een engelse of een nederlandse XP ?

Die nsoskrnl.exe is nml. taal afhankelijk.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 08:56

Hans.Solo

Tank n00bje :P

http://www.belchfire.net/~userxp/ ??

Gewoon ff het designtje uit de gedownloade ntoskrnl trekken en in een kopietje van je eigen ploffen..

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan zodat het conform de Windows Operated Systems Policy is. Probeer hier voortaan zelf even op te letten :)

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Ik weet niet zeker of het problemen gaat geven,
maar hou iig ook even in de gaten of je soms persé SP1 moet installeren (of juist niet)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:34
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 00:44:
Ik heb een paar keer geprobeerd een wat leuke NTOSKRNL.EXE files van http://www.themexp.org draaiende te krijgen.
Omdat ik Win XP met Service Pack heb geïnstalleerd kies ik dan ook voor de SP versie.
Als ik na overschijven van de originele NTOSKNL.EXE ga booten krijg ik niets anders dan een knipperende (DOS-)cursor in het scherm en mijn machientje (ASUS P4P800 / P4 3.0 Ghz / SATA RAID1 / WIN XP PRO) doet niets meer.

Ook een kopie van de NTOSKRL.EXE op mijn laptop (Win XP Home Edition, maar dat mag niets uitmaken) geeft deze vastloper.

Wat is er zo bijzonder aan mijn huidige NTOSKRNL.EXE dat een variant niet werkt?
Die 3.0 is zeker een HT ? Dan heb je, volgens mij, een multi-cpu kernel nodig.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op 07 januari 2004 @ 13:16:
[...]

Die 3.0 is zeker een HT ? Dan heb je, volgens mij, een multi-cpu kernel nodig.
Ja, klopt is HT.
Die vereist dus een aparte Kernel?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:34
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 15:12:
[...]

Ja, klopt is HT.
Die vereist dus een aparte Kernel?
Weet ik niet zeker, maar voor WNT/W2K was de Multi-cpu kernel anders dan de gewone.

Ook op het forum van die site worden een hoop probs hiermee gemeld, overigens zonder oplossing.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

probeer dan eens om te testen

zet HT uit in het bios

Verwijderd

Topicstarter
SimplyMe schreef op 07 januari 2004 @ 15:15:
probeer dan eens om te testen

zet HT uit in het bios
Klonk als een goede tip, maar helaas met HT uit is nog steeds alleen de originele kernel bruikbaar.

Verwijderd

Topicstarter
schopje....

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:43

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 22:31:
[...]

Klonk als een goede tip, maar helaas met HT uit is nog steeds alleen de originele kernel bruikbaar.
Zou dat niet zijn omdat de huidige HT kernel wel met je huidige situatie (non-HT) kan omgaan, maar een standaard kernel niet met HT?

Die standaard kernel krijg je alleen geinstalleerd als je windows opnieuw installeerd denk ik, maar dat is ook wel weer erg dratisch om te doen.

En gebruik je eigenlijk Pro of Home? (als daar al verschil in zit eigenlijk qua kernel? )

Ik heb even een paar schopjes weggehaald van je hoor, staat zo raar in dit topic ;)

[ Voor 14% gewijzigd door momania op 18-01-2004 04:01 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pro, maar dat maakt niet uit.
Gebruiken beiden dezelfde Kernel.

Verwijderd

Topicstarter
schopje

Verwijderd

Topicstarter
schopje.