Radeon AIW 9800 Pro: Tv-tuner te verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-07 15:24
Ik heb momenteel een klein probleem:
Ik had tot voor kort een Radeon 9800 Pro met een MAZE4 GPU van Dangerden. Deze kaart heb ik onlangs moeten inleveren (inventaris bedrijf) maar heb voor een mooie prijs een ATI 9800 Pro AIW op de kop kunnen tikken.
Probleem is echter dat het MAZE4 koelblok er niet op past; de TV-Tuner zit nl. in de weg (DangerDen vermeld dit ook expliciet op hun site). Aangezien ik niet van plan ben tv te gaan kijken op deze pc en ik stille koeling belangrijker vind, vroeg ik mij af of deze te verwijderen is en zo ja hoe? Het ziet eruit alsof het een kwestie is van ringetje bij de coax IN verwijderen en de tuner uit de "socket" liften maar dat zou toch al te simpel zijn? En als dat al zou kunnen: werkt de kaart dan nog wel? Heeft iemand hier ervaringen mee?

Thnx!

(garantie zal logischerwijze vervallen maar de kaart was toch al niet nieuw meer).

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 06:48
Nooit van Vraag & Aanbod gehoord :+ ... Als je hem niet binnen 5 replies kwijt bent onder deze post snap ik het even niet meer...

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• b-gone
Daar heb ik niet echt iets aan he?

Ik wil die Tuner eruit mikken, niet de kaart :O

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Het idee was waarschijnlijk: verkoop de kaart en probeer een nieuwe tweedehandse op de kop te tikken.

De tuner er af wrikken lijkt me een bijzónder slecht idee, en ik vrees dat je - als je door zou zetten - zelf het pionierswerk zult moeten gaan doen, want ik denk eerlijk gezegd niet dat iemand je voorgegaan is... :)

• b-gone
De avond is nog jong :) dus wie weet......

Tuurlijk kan ik die kaart verkopen; ik wil echter wel de video-input mogelijkheden van deze kaart gaan benutten en zodoende houd ik em liever (ook al omdat 'ie dezelfde performance specs heeft als mijn vorige Radeon).

Ik ben bang dat e.e.a. onmogelijk wordt :'( . Ik heb de deksel van die tuner er es afgehaald en dwars door de behuizing lopen verbindingen.
Tweede probleem zou waarschijnlijk de driver worden.......(wel AIW maar geen tuner :? )

[ Voor 32% gewijzigd door b-gone op 07-01-2004 02:24 . Reden: add ]

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Lijkt mij hetzelfde als een camper kopen en dan het woongedeelte wegslopen, hopeloos dus.

Stel dat het je lukt om de tuner fysiek weg te krijgen, dan heb je nog altijd problemen met bios en drivers. Elektronica is helaas niet zo simpel aan te passen.

Lijkt mij het beste om die kaart gewoon te verpatsen en een nieuwe 9800 pro of xt op de kop te tikken, met eventueel winst :7

Je hebt sowieso het technisch design nodig of blue print en ben bang dat je daar niet aan komt :P Dan weet je pas wat welke condensator, chip of elco doet.

[ Voor 18% gewijzigd door AaroN op 08-01-2004 00:11 ]

JayGTeam (213177)

• b-gone
Verpatsen is geen optie; ik wil de video-in mog. heden van deze kaart wel gebruiken. Ik verkoop dat blok en regel een ander.

Topic mag dicht
Pagina: 1