Princo DVD-R 4x

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

• fear4me
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06-2025
Hoi,

Heeft iemand toevallig ervaring met de Princo's DVD-R 4x? Ik las hier ergens op het forum dat er readerrors waren aan de buitenzijde van de DVD? En of ze op 4x te branden zijn op de nec1300a met de laatste firmware? Ik heb al eens problemen gehad met MaxDisc -R die bij de laatste 3% van de DVD leesfouten gaven. Nu heb ik laatst wel al eens Princo's gehad, maar die zijn dus niet tot aan de rand beschreven. Daarom mijn vraagje...

Groetjes...

Roger

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hier al gekeken of er nuttige info in staat? :)
[rml][ NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit (deel 2)[/rml]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05-2025
mijn mening is dat princo troep is, tenminste als onderzetter doen ze het goed. ik heb geen nec brander maar een pioneer, maar zover ik kan beoordelen en lees over princo is het niet best. :(

hier heb je niet veel aan denk ik, maar ik heb het nu al ingetypt, druk toch maar over verstuur bericht... :*)

• fear4me
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06-2025
Compatible zijn ze wel, aangezien ik de vorige spindel ook op 4x kon branden. Dus dat is mijn probleem niet. Alleen wat betreft de leesfouten op het buitenste gedeelte zou ik graag wat meer ervaringen willen weten van anderen.

Verwijderd

Ik heb er hier nog 8 liggen (van een batch van 100 die we door 3en hadden gedeeld), en ik heb gelukkig totaal geen last gehad van read errors. Wel kan ik ze alleen maar op 2X branden, 4X geeft een calibration error (in nero). Heb een NEC1300A btw.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 15:14
Klopt idd van die leesfouten. Ik heb er een hoop gebrand die Princo's maar bijna niemand had klachten. De laatste 500MB is niet goed (wel leesbaar, maar wat moeilijker). Ik heb een Pioneer A05 brander.

Verwijderd

Princo is niet erg geweldig. Ik heb er ook een aantal gehad omdat ze goedkoop waren..... :) Helaas blijkt dan toch dat goedkoop duurkoop is.... :(
Heb ook een Nec 1300A en gebruik nu Traxdata 4 speed. Die zijn erg goed.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
ik heb zelf ongeveer 300 stuks princo 4x weggebrand, en ik hoor van niemand klachten. zelf heb ik een keer of twee een film weggebrand waarvan het laatste gedeelte slecht te lezen was met mijn dvd-speler in de pc.

mijn stand-alone heeft nergens moeite mee, en die van degene waar ik een backup voor heb gemaakt ook niet

brand overigens wel met een pioneer 106 brander, en weet dat met sommige NEC 1300 branders de princo's et niet al te best doen. zelfs niet met de nieuwste firmware

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Verwijderd

Mijn mening over Princo's is TOP !

nooit problemen mee , ze zijn redelijk goedkoop en ze werken op standalones en op xbox en ps2

Wat vaak andere niet doen

dus ik denk gewoon princo's kopen nu dat je kan :)

Verwijderd

Verwijst princo gebruikers naar de PCM van Februari blz 33

daar staan deze grafiekken,
zie er oordeel zelf :Y)

DVD media test: Princo

DVD media test: Imation

Voor de rest zijn Emtec, Nashua en Sentinel dvd-r's ook rotzooi

Verwijderd

Dat princo TOP is kan je echt niet zeggen. Op 4 speed branden is hopen dat het goed komt. Veel princo's kan je na een paar maanden al niet lezen, en vooral het probleem met de laatste 500 mb. Als je het branden op 2 speed houd gaat het eigenlijk altijd goed (nec1300) maar 4 speed raad ik niet aan. Kijk prijs (€ 90,00 p/100) is natuurlijk wel leuk maar het is absoluut geen ritek of platinum !!

Verwijderd

princo's werken toch goed op standalones en dat ze kapot zijn na 4 maand vind ik zever ,ik backup er alles op en alles blijft er mooi opstaan , dvd's die ik al 100 maal bekeken heb , en geen enkel plobleem mee ... voor mij is er maar een merk : princo

toch op dit moment

Verwijderd

Ik heb er zelf slechte ervaringen mee.
Maar het ligt ook aan de dvd speler waar je ze op afspeeld.
De nieuwere types hebben naar mijn ervaring betere lasers (toleranter kwa fouten)

Princo's die met mijn standalone dvd speler blokjes vertonen en totaal crashen werken perfect op de dvd speler van mijn moeder( akura)

Ik gebruik nu arita dvd+R 4x tot nu toe nog geen uitval gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 00:23 ]

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03 13:11
Ik heb er maar 1 woord voor BAGGER :( |:(
Ik heb 10 dvd-r van datawrite gehad met de media code van princo.
Van de 10 zijn er 8 onderzetter geworden.
Ik brand met de nec 1300.
ik gebruik tegenwoordig aleen nog maar arita's dvd+r4x.
Echte topkwaliteit.
Ik heb er nu ongeveer 150 gebrand ,en ze zijn allemaal gelukt. >:)

Verwijderd

250 gefikt , geen 1 mislukt

brander pioneer a105

Kennis heeft brander Nec1300, 100 gefikt 22 mislukt.

Princo kut of NEC kut ??

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:36
50 gefikt. 0 mislukt. (plextor 708A) Die grafiekjes van de PCM zijn voor mij net zo waardevol als het wc-papier. Goede media, althans voor deze brander..... :)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 00:24:

brander pioneer a105

Princo kut of NEC kut ??
Princo houdt zich niet aan de DVD-R specs. De enige brander die met geen enkele Princo problemen heeft is de Pioneer! ALLE andere merken branders hebben problemen met Princo. Princo heeft 7 verschillende productielijnen. Op elke brander werken schijfjes van 1 of 2 van deze productielijnen maar op 4x, de rest op 2x of helemaal niet!

webOS all the way!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
De princo problemen zijn id een beetje brander afhankelijk en soms ook nog eens firmware afhankelijk.

Verder kun je op de onderstaande link de commentaren zien via mediacode en merk etc..

http://www.dvdrhelp.com/dvdmedia

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:33

mace

Sapere Aude

ja nou, ik heb wel de -RW van princo gehad, spotgoedkoop, 1,60 per schijf in de winkel
maar ik heb er wel spijt van hoor, ze zijn 2x "certified" maar ik kan ze maar op 1x branden, met hemanvh's 1.08v2, 2x lukt wel, maar dan kan geen enkele drive ze betrouwbaar lezen :( :(

Ik brand nu alleen nog maar platinum (RitekR02) dat is goed en goedkoop :)

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 25-01-2004 11:05 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Princo 4x brand ik hier op 2x omdat 4x teveel fouten geeft. (LiteOn LDW451S).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Princo 4 speed werkt uitstekend als je ze op 2 speed brand! Anders heb je gewoon te veel uitval. Ik heb branders van de merken, Pioneer, Sony en Liteon en heb hetzelfde probleem op alle branders. van de 10 op 4 speed gefikte dvd's heb ik met minimaal 4 een probleem, denk maar zo daar is de prjs dan ook naar!

• stylezzz
Hermanvh schreef op 25 januari 2004 @ 10:58:
[...]

Princo houdt zich niet aan de DVD-R specs. De enige brander die met geen enkele Princo problemen heeft is de Pioneer! ALLE andere merken branders hebben problemen met Princo. Princo heeft 7 verschillende productielijnen. Op elke brander werken schijfjes van 1 of 2 van deze productielijnen maar op 4x, de rest op 2x of helemaal niet!
Van die 50 schijfjes kan ik toch vanuit gaan dat ze van een aantal verschillende lijnen afkomen. Toch heb ik geen problemen, hoe kan dit herman???? :P

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-03 12:41
Doe alsjeblieft verstandig en koop een fatsoenlijk merk DVD's, geef dan wat meer geld uit, princo is meuk, aangezien het alleen werkt als je dit en dat en zus en zo doet, koop dus gewoon philips / traxdata of platinum ofzo, nooit problemen mee.

• stylezzz
Of zorg dat je in ieder geval een brander hebt waarmee je geen problemen hoeft te verwachten.... ;)

• FastBunny
  • Laatst online: 19:21

FastBunny

Give it the Works !

Heb ook Princo DVD-r 4 speed ook 2 speed gehad. Geen probelemen mee gehad met mijn Plextor PX708A :Y)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Kijk waar gaat het over:

Ons zeeuwen ben zuunig

Geef 10 cent meer uit per schijfje (of 20) en koop bv platinum of datasafe.
Maar wij blijven toch zoeken naar veel voor weinig !!

Princo is voor bepaalde groepen mensen met een bepaalde pc configuratie een heel goed schijfje (ik denk dat ik het zo veilig heb verwoord).

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 22:00

Smarron

The bend

Ook een NEC 1300A hier. Princo brand slecht (lees: read errors, haperingen etc. etc.) op 4x.

Als ik ze op 2x brand, doen ze het goed. Maar goed, ze worden verkocht als 4x, dus moeten ze het ook doen op ELKE brander!

Mijn mening: Blijf er vandaan en spendeer een kwartje meer per schijfje, dan weet je zeker dat je goede kwaliteit hebt.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:41
Ik heb in het begin 10 princo's dvd-r verknald op mijn Nec 1300 totdat ik firmware 105v8 van Herrie hebt gebruikt. Met deze firmware heb ik goede dvd's kunnen branden, waarvan ik nog nooit klachten heb gehad dat iemand ze niet kan lezen. Ook kan ik ze op 4x branden en de curve van dvdinfopro ziet er goed uit. Na het lezen van het artikel in de PCM ben ik toch overgestapt op Arita (Ritek G04) dvd-r en heb hier ook geen problemen mee. Alhoewel ik niet veel waarde hecht aan de tests van PCM.

[ Voor 13% gewijzigd door arutten op 26-01-2004 16:24 ]

=Specs=

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:33
Ik heb een spindeltje van 10 princo dvd-rw's 2speed. Echte onvervalste bagger!
Ik heb er 4 stuks mee gebrand op 1 speed (want 2 speed wordt uberhaupt niet aangegeven). Oke, dat lukt, en de schijfjes zijn zelfs afleesbaar in mijn Toshiba en Lenco standalone dvdspelers.
Maarreh, het zijn toch rewritables? Dus zou je deze moeten kunnen wissen en herschrijven, toch? Nou, mooi niet! Als ik probeer te wissen, dan zijn de schijfjes daarna direct rijp voor de prullenbak! Blijven hangen en verder niks. :(
Heb geprobeerd te wissen met Nero, Superblank, DvdinfoPro en via Instantcopy, allen met hetzelfde resultaat! :r
Moraal van dit verhaal; ik brand die rotdingen (als zijnde dvd-r) op en koop never nooit geen princo's meer! Ik heb overigens ook een stel Philips dvd+rw's, en daar heb ik nog nooit een probleem mee gehad!(en die zijn ook echt niet duur te noemen)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 00:24:

brander pioneer a105

Princo kut of NEC kut ??
HELEMAAL mee eens!!!

valt me ZEER duidelijk op: mensen met een Sony of Nec brander vinden Princo TROEP, en mensen met een andere brander zweren erbij!

_/-\o_ _/-\o_ PIONEER 106 _/-\o_ _/-\o_

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Hermanvh
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

cypher21 schreef op 26 januari 2004 @ 23:53:
[...]

HELEMAAL mee eens!!!

valt me ZEER duidelijk op: mensen met een Sony of Nec brander vinden Princo TROEP, en mensen met een andere brander zweren erbij!

Princo werkt alleen 100% op een Pioneer. De rest heeft allemaal problemen met schijfjes die van 1 of meerdere productielijnen komen!

Niet alleen de NEC + Sony, maar ook LiteOn, Plextor, LG, Toshiba enz! Dit komt omdat Princo zich niet aan de DVD-R specs houdt en geen rechten afdraagt!

Daarnaast wisselt de kwaliteit ook nog eens enorm van batch tot batch!

webOS all the way!

• Robinski76
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-02 12:20

Robinski76

The one and only

geen probs hier met een nec1300a en princo's 4x, nog geen één misbaksel gehad en ik heb er ook al weer aardig weggebrand

AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb ook Princo's 4x DVD-R op mijn NEC-ND2500A brander gebrand opp 4x, het enige probleem wat ik nu heb, is dat mijn pc dvd-speler hem nie leest :? het is een Toshiba SD-M1502, terwijl ik van iemand een keer dvd-film op princo DVD-R heb geleend en die wel gewoon perfect te lezen waren :?, zou het dan helpen als ik op 2x zou branden? of kan mijn dvd-speler gewoon geen DVD-R lezen? volges nero infotool wel, en die andere DVD-R kunnen wel :? en op mijn Yamada DVX-6000 (Standalone MPEG4/DVD-speler) leest die alles wel perfect, maar daar heb ik nix aan als er alleen data opstaat :), ik kan ze trouwes wel goed lezen in mn brander...

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 27-01-2004 08:35 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-03 14:20
Sorry voor de schop, maar moet toch echt ff m'n ei kwijt.

Had ik dit topic maar gelezen voordat ik 100 Princo 4x DVD-R's besteldde. Heb vorige week eerst een spindeltje Platinums besteld voor mijn net nieuwe Sony DRU-700a. Die doen het goed. DVD-speler leest ze zonder probs.

Zie ik ineens een aanbieding van Princo 4x DVD-R's. 100 stuks voor 55 Euro. Ik weet van Princo CD's dat ze heel goed waren, dus ik denk: die DVD's zullen ook wel goed zijn dan.

NIET DUS

Precies hetzelfde gezeik als het gros van de mensen in dit topic. Laatste paar honderd MB zijn gewoon ruk. Haperen in de DVD-speler als een gek. Extra features op DVD's zijn gewoon niet leesbaar of haperen enorm en nu wil ik net hier op het werk een van de geschreven DVD-R's kopieren voor een collega en Nero komt op het laatst met een READ ERROR.

Straks ff kijken hoe ze het doen op 2x en anders krijgt Daantjes Computerwinkel ze mooi terug. Vind tenslotte dat de verkoper verantwoordelijk is voor het verkopen van degelijk spul.

• Smarron

Smarron

The bend

GoodspeeD schreef op 25 mei 2004 @ 09:17:
Sorry voor de schop, maar moet toch echt ff m'n ei kwijt.

Had ik dit topic maar gelezen voordat ik 100 Princo 4x DVD-R's besteldde. Heb vorige week eerst een spindeltje Platinums besteld voor mijn net nieuwe Sony DRU-700a. Die doen het goed. DVD-speler leest ze zonder probs.

Zie ik ineens een aanbieding van Princo 4x DVD-R's. 100 stuks voor 55 Euro. Ik weet van Princo CD's dat ze heel goed waren, dus ik denk: die DVD's zullen ook wel goed zijn dan.

NIET DUS

Precies hetzelfde gezeik als het gros van de mensen in dit topic. Laatste paar honderd MB zijn gewoon ruk. Haperen in de DVD-speler als een gek. Extra features op DVD's zijn gewoon niet leesbaar of haperen enorm en nu wil ik net hier op het werk een van de geschreven DVD-R's kopieren voor een collega en Nero komt op het laatst met een READ ERROR.

Straks ff kijken hoe ze het doen op 2x en anders krijgt Daantjes Computerwinkel ze mooi terug. Vind tenslotte dat de verkoper verantwoordelijk is voor het verkopen van degelijk spul.
Waar haal je zowieso vandaan dat Princo CD-R's wel goed zijn ? :? Princo heeft altijd bagger gemaakt, zowel met CD's en nu inderdaad met DVD's.

Maar brandt ze gewoon op 2x, dan doen ze het wel goed. (Het is inderdaad slecht dat ze met 4x adverteren, terwijl ze het slechts op 2x goed doen.)

En blijf bij Platinum, dit merk heeft een uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding.

• GoodspeeD
Smarron schreef op 25 mei 2004 @ 10:30:
[...]
Waar haal je zowieso vandaan dat Princo CD-R's wel goed zijn ? :? Princo heeft altijd bagger gemaakt, zowel met CD's en nu inderdaad met DVD's.

Maar brandt ze gewoon op 2x, dan doen ze het wel goed. (Het is inderdaad slecht dat ze met 4x adverteren, terwijl ze het slechts op 2x goed doen.)

En blijf bij Platinum, dit merk heeft een uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding.
Nou ja. Ik heb vroeger alles op Princo cd-r's gebrand. Deden het het beste van alle cd's. Nooit gezeik mee. Deden het in de PSX, in de cd-speler, in de computer, overal.

• GoodspeeD
Gisteren dus op 2x geprobeerd en nog steeds kut. Wat zeg ik: nog kutter. Niet te lezen die laatste paar honderd MB. Wat een troep... :(

• Smarron

Smarron

The bend

GoodspeeD schreef op 26 mei 2004 @ 12:08:
Gisteren dus op 2x geprobeerd en nog steeds kut. Wat zeg ik: nog kutter. Niet te lezen die laatste paar honderd MB. Wat een troep... :(
Welke firmware heb je draaien? Wellicht valt daar nog wat schade mee te beperken.

Verwijderd

Heb een NEC1300a brander en brand altijd met de Princo 4x DVD-R.
En heb hier nog nooit problemen mee gehad. 8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 16:11:
Heb een NEC1300a brander en brand altijd met de Princo 4x DVD-R.
En heb hier nog nooit problemen mee gehad. 8)
WTF?! Ik heb ook een 1300a, maar die kan echt niks met die Princo meuk hoor! :?.

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:45
Princo ,ik kots erop,ik heb er zelf ook 50 gekocht maar het is bagger .
Na 4 speed branden op mijn NEC 2500A komt het voor dat ze in DEZELFDE brander read error's geven

Nog erger is het inlezen van Princo's die bij een maat gebrand zijn op een 1300A,die gaan bijna allemaal fout op mijn 2500A
Ze kunnen ze niet eens op 4 speed branden omdat de brander dan met een kalibratie fout komt en dat geeft natuurlijk al aan dat de write strategie niet eens fatsoenlijk toegepast kan worden op 4 speed en dus gaat de 1300 van die maat van me op 2 speed en niet harder.
Met andere media hebben ze hier geen last van en ik kan deze media dan wel zonder problemen inlezen op mijn 2500a

Ik adviseer iedereen om met een grote boog om Princo heen te rennen/sprinten/vliegen,ook de pioneer gebruikers omdat het in andere spelers wel fout gaat!

Overgens hebben die 1300 en mijn 2500 de laatste Herrie firmwares :) kan ik lekker 8 speed princo's fikken ,is wel een voordeel want dan ben ik sneller van die ZOOI af!!,ik kan ze natuurlijk ook meteen de kliko in smijten!!

[ Voor 13% gewijzigd door FX16 op 26-05-2004 16:20 . Reden: informatieve toevoeging ]

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 16:30
Ik gebruik heel lang Princo in combinatie met een Pioneer brander en moet eerlijk zijn dat ze mij goed bevallen. Ik heb er nog maar weinig kapot gebrand. Ze zijn lekker goedkoop!

[ Voor 11% gewijzigd door Brakius op 26-05-2004 18:15 ]

Verwijderd

Ik heb pas geleden 100 van die princo's gebrand, ik kreeg als ik op 4x wou branden een calibration error. Maar op 2 speed deden ze het zonder probleem. Dit met elke firmware van nec en een aantal van herry.

Ik had van herry 1.05v2 erin gestop, toen deden ze het wel op 4x alleen dan krijg je zodra je aan de rand van de dvd komt heel slecht flikkerend en storend beeld en je geluid valt weg.

Ik heb dus alles met de normale nec firmware gebrand op 2x en toen had ik nergens problemen mee. dat was bij mij zo. Jammer dat ik ze niet op 4x kon braden maar goed ze waren ook erg goedkoop :)

Edit: BTW ik heb een NEC 1300 brander ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 18:19 . Reden: typo ]

• pietervl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:42
Afgelopen zondag 2 Princo DVD-R op 4 speed gebrand.

Hier de resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://pics.wizq.biz/1.png
Afbeeldingslocatie: http://pics.wizq.biz/2.png

Volgens de dvd specificaties zou de PI waarde niet boven de 280 mogen komen :X

Hier nog meer resultaten van Princo DVD-R schijfjes...

[ Voor 20% gewijzigd door pietervl op 26-05-2004 18:26 ]

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
cypher21 schreef op 26 januari 2004 @ 23:53:
[...]

HELEMAAL mee eens!!!

Nou.... Ik heb een Pioneer DVR-104, Pioneer DVR-106D en Nec ND-1300A hier in huis, maar in geen enkele brander werkt princo fatsoenlijk.
Koop liever platinum 8x schijfjes ofzo (100 voor 95 euro) die werken in ieder geval wel lekker, en zijn in de + & - varianten beschikbaar!

Nu nog eventjes wachten op mijn Plextor PX-712A brandertje, kan ik ze lekker op 12x fikken >:)

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:54
Ik had een pioneer A04 en brande daar vrolijk Princo x2 speed dvd-r mee, 1 op 35 was niet 100% toen der tijd. Vervolgens een stappel x4 gekocht en dat ging ook zonder problemen (ook ongeveer 1 op 30-40). Vervolgens heb ik een aantal maanden geleden een pioneer 107D aangeschaft, de nieuwste firmware geinstalleerd en het was opeens om te huilen (1 op 2 was helemaal gaar). Wat enorm heeft geholpen heeft is om de aller nieuwste versie van m'n brand programma (Nero) te gebruiken, alles brand nu weer toppie!

Dus checklist:
- Nieuwste firmware
- Nieuwste driver
- Nieuwste patches voor je brand programma

• GoodspeeD
Cergorach schreef op 26 mei 2004 @ 19:46:
- Nieuwste firmware
- Nieuwste driver
- Nieuwste patches voor je brand programma
Nieuwste firmware CHECK brander is pas net uit
Nieuwe driver CHECK
Nieuwe patches CHECK laatste versie van Nero

Verwijderd

Ik snap echt niet waar iedereen zo over zeikt. Ik heb al meer dan 150 Princo's weggefikt, en nog nooit 1 probleem gehad op wat dan ook (PS2, XBOX, Standalone).
Ik gebruik 1.08v2 van Herrie. Ik brand daarmee vrolijk op 4X met mijn 1300A.
Ik kan me trouwens ook niet herinneren dat er fouten waren met officiele firmware's.

Ik heb net nog een 100 pack besteld (Princo's), en ik hoop dat die het ook weer doen :)

• Reanimation
  • Laatst online: 05-03 14:40
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 20:34:
Ik snap echt niet waar iedereen zo over zeikt. Ik heb al meer dan 150 Princo's weggefikt, en nog nooit 1 probleem gehad op wat dan ook (PS2, XBOX, Standalone).
Ik kan me trouwens ook niet herinneren dat er fouten waren met officiele firmware's.

Ik heb net nog een 100 pack besteld (Princo's), en ik hoop dat die het ook weer doen :)
nog paar maandjes en dan ben je er niet meer zo tevreden over :Y)
de leesbaarheid na een tijdje is slecht, dat is bewezen in meerdere tests!

Verwijderd

Reanimation schreef op 02 juni 2004 @ 20:39:
[...]

nog paar maandjes en dan ben je er niet meer zo tevreden over :Y)
de leesbaarheid na een tijdje is slecht, dat is bewezen in meerdere tests!
Wat is een paar maandjes?

Ik kan nu nog steeds DVD's lezen van 4 maanden terug.

• Reanimation
  • Laatst online: 05-03 14:40
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 14:01:
[...]

Wat is een paar maandjes?

Ik kan nu nog steeds DVD's lezen van 4 maanden terug.
dat ligt er natuurlijk aan hoe je em gebruikt, maar langer dan 1 jaar redden ze meestal niet

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:12
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 20:34:

Kijk je "Hoopt dat die het ook weer doen" .... het is rotzooi. Ik weet van de schijfjes die ik koop dat ze werken een ook op de snelheid die erop staat.... bij PRINCO blijft het HOPEN....

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb ook de NEC1300a en toevallig van een vriend zo'n pakketje rotzooi gekregen. Ze branden hier op 2x, dan lijkt het goed te gaan, terwijl ze toch 4x zouden moeten kunnen.

Ik heb ook de 1.08v2 geprobeerd, maar dat maakt echt niks uit. Branden op 4x, tuurlijk. Maar teruglezen ? Yeah right ... :O

• pimssi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:23
Dat er een hoop gezeik is met princo's moge duidelijk zijn. Maar ze zijn zo aantrekkelijk door hun lage prijs!

Is er dan iemand die voor dezelfde, of in iedergeval een lage prijs schijfjes heeft die het overal prombleemloos in doen?

Zo kwam ik ergens 100 stuks van Bulkpaq tegen voor nog een 50 euri. Iemand daar ervaring mee?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Omhoogkicken van oude topics met een offtopic vraag is niet echt de bedoeling en zeker niet als je hier reeds een topic over had geopend (crossposten, posten van vragen in meerdere topics/fora, zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)).

Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.