Gelukkig blijkt, als we OpenOffice (1.1) als alternatief proberen dat de alternatieven voor de Microsoft producten ook niet altijd zaligmakend zijn, en dat blijkt wel weer uit het volgende 
Ik ben bezig met wat verslagen voor school in elkaar rossen, en na het in elkaar rossen van een behoorlijk verslag wil ik even de styling goed zetten. Dus ik maak een goede default Paragraph style, baseer daar wat headertjes op en kom op een gegeven moment tot de conclusie dat ik wat onderdeeltjes een grijze border aan de linkerkant wil geven. Dus ik maak een nieuwe style aan, gebaseerd op Default en zet een mooie border en een mooie margin aan de linkerkant:

Wat wil nu het geval, de inhoud van de genummerde lijsten die erin staan krijgen opeens een andere afstand met de de nummers. Dat vind ik niet zo mooi, dus ik wijzig de style van de lijsten en pas die toe op alle stijlen in die geborderde paragraaf:

Heel mooi, maar bij de tweede wordt 'ie leuk: de nummering loopt door:

En als ik dezelfde style toepas op een list die niet in die geborderde paragraph style staat, dan krijg ik een grotere afstand tussen nummers en tekst

Ik heb even in de help gezocht en daar vond ik dit:
[quote]Combining Numbered Lists
You can combine numbered lists into a single consecutively numbered list.
To combine consecutive numbered lists:
[list=1]• Select all of the paragraphs in the lists.
• On the Object Bar, click the Numbering on/off icon twice.
To create a numbered list from non-consecutive paragraphs:
Ik vond bij de stijl van de list ook het vinkje "Consecutive numbering", maar aan- of uitzetten lijkt geen verschil te maken
Weet iemand hoe ik zorg dat
• de nummering niet direct gekoppeld is aan de style of andersom?
• de style van de lijsten overal hetzelfde is?
Ik ben bezig met wat verslagen voor school in elkaar rossen, en na het in elkaar rossen van een behoorlijk verslag wil ik even de styling goed zetten. Dus ik maak een goede default Paragraph style, baseer daar wat headertjes op en kom op een gegeven moment tot de conclusie dat ik wat onderdeeltjes een grijze border aan de linkerkant wil geven. Dus ik maak een nieuwe style aan, gebaseerd op Default en zet een mooie border en een mooie margin aan de linkerkant:

Wat wil nu het geval, de inhoud van de genummerde lijsten die erin staan krijgen opeens een andere afstand met de de nummers. Dat vind ik niet zo mooi, dus ik wijzig de style van de lijsten en pas die toe op alle stijlen in die geborderde paragraaf:

Heel mooi, maar bij de tweede wordt 'ie leuk: de nummering loopt door:

En als ik dezelfde style toepas op een list die niet in die geborderde paragraph style staat, dan krijg ik een grotere afstand tussen nummers en tekst

Ik heb even in de help gezocht en daar vond ik dit:
[quote]Combining Numbered Lists
You can combine numbered lists into a single consecutively numbered list.
To combine consecutive numbered lists:
[list=1]• Select all of the paragraphs in the lists.
• On the Object Bar, click the Numbering on/off icon twice.
To create a numbered list from non-consecutive paragraphs:
- Hold down Ctrl and drag a selection in the first numbered paragraph. You only have to select one character.
- Continue to hold down Ctrl, and drag a selection in each numbered paragraph of the lists you want to combine.
- On the Object Bar, click the Numbering on/off icon twice.
Ik vond bij de stijl van de list ook het vinkje "Consecutive numbering", maar aan- of uitzetten lijkt geen verschil te maken
Weet iemand hoe ik zorg dat
• de nummering niet direct gekoppeld is aan de style of andersom?
• de style van de lijsten overal hetzelfde is?
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz