Einde processor Celeron 1ghz

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een Intel Celeron 1 ghz die nog alleen maar op 66 fsb wil gaan werken. De processor werkt nu nog maar op 666 mhz. Is deze processor nog terug te brengen naar de officiele snelheid of is het afgelopen zaak voor deze processor? De processor is NOOIT overgeklokt of wat dan ook. De koeler is orginele Intel.

Het moederbord die eronder zit is een Asus CUVX-E met 256 MB Sdram Samsung Brand PC133 geheugen.

De voeding is een 400W Enlight(beetje teveel maar dat is voor een nieuwe configuratie voor de machine).

Ik wil deze machine graag voor Windows XP Pro gaan gebruiken met software waar de processor wel belangrijk is.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hoe warm wordt ie ?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• itsalex
  • Niet online
De processor wordt ongeveer 40 graden uit de bios te lezen. Ik heb even de processor los gehaald en die is gewoon koel en er staat 1 gigahertz op.

Verwijderd

Celeron 1Ghz werkt normaal gezien op 100Mhz FSB, dus proberen instellen op 100MHz.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 00:36 ]

• itsalex
  • Niet online
Ik weet dat die alleen op 100 fsb werkt maar deze dus niet meer. Alleen 66 fsb. Het moederbord Asus CUVX-E heb ik net even een Intel Pentium III 1000 mhz(133FSB) ingezet en dat ging perfect dus ik denk dat die Celeron 1GHZ toch een dooie proc wordt. Ik hoop dat die het even nog haalt met 666 mhz met 66 fsb. De computer start even op met 1ghz en daarna valt die uit en reboot die op 666 mhz. Laat ik de proc dan op 1 gigahertz maar dan start de hele computer gewoon niet meer op. Zet ik dat dus op 666 mhz dan gaat het goed.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt als een dode CPU als de rest van de config zonder problemen met een P3-1000EB wil werken. Heb je destijds de CPU nieuw gekocht? Zo ja (en als het retail was) zou je contact op kunnen nemen met Intel, er zit namelijk 3j garantie op retail CPUs van Intel. Zo niet...

Heb je op tussenliggende snelheden geprobeerd?- dan kun je allicht achterhalen tot hoe ver het kan en dus wat voor marge je op 666MHz hebt.

Oslik blyat! Oslik!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Probeer eerst eens een andere 100MHz FSB CPU misschien is het toch stiekum je MB.

Meh ...

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:16
Als de garantie afgelopen is en het licht niet aan je moederbord zou misschien een voltmod kunnen helpen? Niet echt een nette oplossing, maar alles beter dan niets. Als die op 666 mhz nog prima werkt zou die met wat extra prik misschien ook wel weer op 1000 kunnen.

http://www.overclockers.com/tips630/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Twarp schreef op 07 januari 2004 @ 00:58:
Probeer eerst eens een andere 100MHz FSB CPU misschien is het toch stiekum je MB.
itsalex schreef op 07 januari 2004 @ 00:39:
Ik weet dat die alleen op 100 fsb werkt maar deze dus niet meer. Alleen 66 fsb. Het moederbord Asus CUVX-E heb ik net even een Intel Pentium III 1000 mhz(133FSB) ingezet en dat ging perfect [...]
:z

Oslik blyat! Oslik!

• itsalex
  • Niet online
Ik denk dat ze het niet meer doen want het is een speciale koeler die erop zat dus Intel zal misschien problemen gaan geven. O ja ik heb trouwens gezien dat zowel van die oude computer:
CD-Romspeler
Geheugen
Voeding
Misschien harde schijf
Floppydrive
Modem
en videokaart (ofwel de hele computer)
niet helemaal top meer werken dus .......
Fijn zo'n Highscreen ding(zelf hebben ze maar 1 jaar garantie dus ik weet het allemaal niet of het gaat lukken omdat highscreen eigen afspraken maken met leverancier en zo)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

PC opdonder gehad?? (qua stroom, of een keer iemand uit z'n handjes laten stuiteren)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• itsalex
  • Niet online
Ik weet het niet, maar ik denk dat die pc gewoon een flinke opdonder heeft gehad of wat dan ook. Ja kan ook even laten stuiten netals ik ook een keer had gedaan wat als gevolg was dat de hele HD bad blocks had(windows 98 draaide nog wel perfect) en de bios was niet meer aan te passen. De kast zag er nog wel keurig uit.

O ja de combinatie met de CD-Romspeler(A-Open 56x) en de CD-Writer(Slave(nieuw Samsung 52*32*52) was niet helemaal goed want orginele cd's begonnen met dat het installatie pakket beschadigd was als ik cd probeerde te installeren op de CD-Writer(Zoals Nero 6 en MS office 2000(praat niet over de installatie van Windows XP want dat leverde alleen maar problemen op met in het begin van kopieren van oa Drivers.cab en zo(NTDLR.dll werd niet gevonden of wat dan ook))).

Pagina: 1