[kt6-d-lsr]Usb poort te snel -> digicam

Pagina: 1
Acties:

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 07:47
hoi, ik heb voor mijn pa een een pc samengesteld:

MSI KT600 Delta LSR
Amd Athlon XP2600+
512Mb Kingston pc3200 geheugen
Radeon 9600Pro
120Gb Maxtor schijf
MSI DR4-A DVD brander

Dit alles zit in een Aopen kast met 300W voeding.

Nu zitten wij met het volgende probleem:
We hebben een Olympus C-350 zoom digitale camera, maar deze werkt niet rechtstreeks op de USB poorten (8 stuks, allemaal 2.0).

Gebruik ik een USB-hub (actieve iig) dan werkt het als een trein!

Pak ik mijn USB-stick (2.0 apparaat) dan werkt het rechtstreeks op de usb poort!
Ook via de usb-hub werkt deze, alleen krijg ik dan de melding dat er een snel usb apparaat op een trage usb hub is aangesloten.

Betekent dit dat ik verplicht een usb 1.1 hub nodig heb voor deze camera?
Is er een work-around om de camera toch op een 2.0 poort aan te sluiten?
(in de bios kan ik niet kiezen voor 1.1, alleen legacy mode, maar dat haalt niks uit!)
Ik heb ook gemerkt dat het toetsenbord vreemd doet op de usb 2.0 poort, op ps/2 is er geen probleem, kan dit hetzelfde probleem zijn?

in de knowledge base op msi en olympus kan ik niets vinden, in de search kwam ik alleen iets tegen als een zwakke voeding, maar dat lijkt me vrij vreemd aangezien er bijna niks in het systeem zit!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:19

voodooless

Sound is no voodoo!

USB 2.0 is gewoon backwards compatible met 1(.1) dus het zou gewoon moeten werken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• LiquidSmoke
daar zat ik ook al aan te denken, maar het lijkt alsof de camera geen signaal geeft dat ie op usb 1.1 werkt ipv 2.0

Als ik de camera rechtstreeks heb aangesloten (hij doet het dan dus niet) en ik haal hem er weer uit wilt ie ook niet meer aan, alleen als ik de batterijen eruithaal en er weer in stop!

Wanneer ik de camera op de 1.1 hub aansluit doet ie het, ook wanneer ik hem er weer vanaf haal.

Ik zal dadleijk eens rond gaan kijken of ik nog ergens 1.1 hardware heb liggen kijjken hoe dat presteert!

MAar het toetsenbord blijft ook vreemd, in de bios doet ie het zeker goed, in ms-dos (bootfloppy) niet en in de windows xp setup half (ik kan alleen de letters gebruiken, verder niks). Als eht toetsenbord in de usb poort zit, kan ik windows XP ook niet afsluiten/afmelden/opnieuw opstarten (hij gaat gewoon weer terug naar het bureaublad!)

• LiquidSmoke
Gister de printer aangesloten (HP1350 nog wat alles in een) en die doet eht gewoon perfect, print scant en leest zijn geheugenkaarten gewoon goed, ik snap er niks van!

ook oudere hardware zoals mijn creative webcam (usb 1.1) doet het gewoon!

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 13:56

BCM

LiquidSmoke schreef op 09 januari 2004 @ 09:52:
Gister de printer aangesloten (HP1350 nog wat alles in een) en die doet eht gewoon perfect, print scant en leest zijn geheugenkaarten gewoon goed, ik snap er niks van!

ook oudere hardware zoals mijn creative webcam (usb 1.1) doet het gewoon!
Misschien voltage probleem. Hoor je vaker dat PC-USB poorten een te laag voltage afleveren. Na een hub is het probleem verholpen.
Echter wel een vage foutmelding dan.

Cedo Nulli

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 07:24

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

deepspace schreef op 07 januari 2004 @ 00:31:
USB 2.0 is gewoon backwards compatible met 1(.1) dus het zou gewoon moeten werken.
idd zou moeten. Dat is dus niet altijd het geval.
Ik had een eToken van Aladdin. Deze werkt perfect op USB 1.1, maar vertikt het op USB 2.0. Je ziet hem wel, maar aanspreken ho maar. Na met Aladdin gebeld te hebben kreeg ik een nieuwe type (met o.a. andere firmware) die wel werkte.

Backwards compatibility zegt dus NIETS.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Pagina: 1