Toon posts:

[WORD]Klapt er uit na opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het begon toen er nog Win2k op geïnstalleerd stond. Mijn vriendin klaagt dat Word er telkens uit klapt nadat deze is opgestart.

Ik denk, ach, die win2k installatie staat er toch al weer vrij lang op en ik wil toch naar XP, dus ik formateer de c, ik zet XP erop, ik update alles, ik installeer van alles, waaronder Office XP. Ik stel outlook in e.d. en het werkt allemaal goed. Stel IIS in, php, remote desktop sharing enz.

Maar toen kwam het weer. Als je MS Word opstart, klapt hij er na een tijdje (lees 5 seconde) uit. Nu had ik Word nog niet opgestart gehad, maar outlook (met winword) wel, en dat werkte wel, en nu klapt dat er dus net zo hard uit.

Goed, ik Office XP gedeïnstalleerd, Office 2000 er eens op gezet, ik had net een gratis versie van school gehad, dus kon ik die gelijk eens installeren. Precies hetzelfde. Word klapt er uit.

Office2000 gedeïnstalleerd, Alle registrywaarden van office verwijderd van localmachine/software/microsoft en daar office uitgegooid. Office XP maar weer geïnstalleerd, klapt er nog steeds uit.

Dit is de foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/foutword.JPG
(office2k gaf dezelfde fout, alleen dan zonder XP-vriendelijkheid eronder...)

Oja, ik heb adaware gedraaid en op virussen gescanned met http://housecall.trendmicro.com/housecall/. Verder heb ik norton antivirus draaien.

Verdere software die draait is zonealarm pro, msn, dap+ en speedfan, meer wordt ook niet opgestart met msconfig.

Iemand enig idee? of zal ik morgen nog maar weer eens de repair van Windows XP er overheen draaien.

Verwijderd

Die DLL file is in gebruik van een HP Printer, probeer de printer en alle files te deinstalleren en deze dan opnieuw installeren met de CD van HP.
Hopelijk is het dan over.

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-09 14:19

Kama

Aritifical Intelligenticus

Long shot: hpzntp07.dll zou erop kunnen wijzen dat het met je printer (driver) te maken heeft. Probeer eens een standaard printer toe te voegen en stel die in als default printer, of deinstalleer je printer...

Ben benieuwd...

Niels

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 18:07
Vraagje, heb je als default printer op die masjien een HP printer geinstalleerd die aan een andere pc hangt in een netwerkje ?

Verwijderd

Topicstarter
ParaNoiMia schreef op 07 januari 2004 @ 00:14:
Vraagje, heb je als default printer op die masjien een HP printer geinstalleerd die aan een andere pc hangt in een netwerkje ?
Bingo.
De printer stond heel mooi aan de rand van de tafel en verder was er ook geen plek. Ik was mijn usb-kabel kwijt en de LTP-kabel haalde het enkel tot mijn tweede pc. Dus er staat inderdaad een HP5550 aan mijn tweede pc (Win98SE) die met een crosslink is verbonden aan mijn hoofdpc, deze dus. De default printer is dus inderdaad de HP op de tweede pc.

Ik zie dat deze XP-computer nu niet de printer zelf kan vinden, dus daar zit nu ook iets mis. Maar ik moet nu vliegen naar school, want ik ben al te laat, misschien dat ik met remote desktop sharing vanaf school nog even kan kijken, anders vanavond. Op de tweede pc doet de driver het overigens probleemloos.

Verwijderd

En je kunt ook niet zomaar je USB stekker verwijderen en de LPT1 stekker aansluiten, je zult hierbij toch eerst de drivers verwijderen en opnieuw moeten installeren, ook al is dat op de andere PC.
Op de PC waar Word staat printer verwijderen en opnieuw de gedeelde printer zoeken en drivers installeren,vooral omdat de ene PC Win98 en de andere WinXP heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 17:37:
En je kunt ook niet zomaar je USB stekker verwijderen en de LPT1 stekker aansluiten, je zult hierbij toch eerst de drivers verwijderen en opnieuw moeten installeren, ook al is dat op de andere PC.
Op de PC waar Word staat printer verwijderen en opnieuw de gedeelde printer zoeken en drivers installeren,vooral omdat de ene PC Win98 en de andere WinXP heeft.
O nee, ik heb hem altijd al geïnstalleerd gehad met LPT1 stekker. Ik ben net thuis en ik heb even gekeken. Als de Win98 PC aan staat in het netwerk is er geen probleem. Als hij echter uit staat, kan hij de default printer niet meer vinden en klapt Word er dus uit.
Ik had gisteren om iets anders te testen de firewall op internet-mode gezet voor het netwerk, dus kon hij de printer niet meer benaderen, ook al stond die andere pc aan, ik was vergeten dat ik dat had gedaan.

Maar ik probeer nog wel iets erop te vinden, want ik heb ook weer geen zin dat ik altijd mijn tweede pc aan moet zetten als ik word wil openen of een mailtje wil tikken. Je kan volgens mij ook niet instellen dat er geen default printer is...

Ik ga even proberen zo'n pdf-printer (die dus niet print maar er een pdf-file van maakt) te installeren, kan ik die op default zetten. Niet zo'n hele mooie oplossing, maar tot een betere oplossing iig al beter dan nu :)

*UPDATE* Dat werkt in ieder geval. De default printer is een printer die naar een bestand print (en gelijk direct convert naar een pdf-file, is het nog handig ook :) ) en MS Word klapt er niet meer uit (als mijn tweede pc bijvoorbeeld niet aan staat). Alleen moet ik dus even de printer selecteren als ik wil printen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 18:33 ]

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 18:07
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 09:56:
[...]

Bingo.
De printer stond heel mooi aan de rand van de tafel en verder was er ook geen plek. Ik was mijn usb-kabel kwijt en de LTP-kabel haalde het enkel tot mijn tweede pc. Dus er staat inderdaad een HP5550 aan mijn tweede pc (Win98SE) die met een crosslink is verbonden aan mijn hoofdpc, deze dus. De default printer is dus inderdaad de HP op de tweede pc.

Ik zie dat deze XP-computer nu niet de printer zelf kan vinden, dus daar zit nu ook iets mis. Maar ik moet nu vliegen naar school, want ik ben al te laat, misschien dat ik met remote desktop sharing vanaf school nog even kan kijken, anders vanavond. Op de tweede pc doet de driver het overigens probleemloos.
Ik vond deze link met Google toen ik zocht op hpzntp07.dll, vandaar mn vraag :)

http://nu-ware.com/forums/Nu-Ware_forum/posts/168.html

Verwijderd

Topicstarter
ParaNoiMia schreef op 08 januari 2004 @ 13:22:
[...]

Ik vond deze link met Google toen ik zocht op hpzntp07.dll, vandaar mn vraag :)

http://nu-ware.com/forums/Nu-Ware_forum/posts/168.html
Aha, kijk, stom van mij. Toch niet goed genoeg gezocht. Ik had niet gezocht op de dll-naam zelf. Daarom had ik ook nog geen conclusie gelegd naar de printer en daarom kon ik niets vinden. Ik zal voortaan ook even het .dll bestand bekijken ipv gelijk de detailbeschrijving niet te snappen :).

Daar ook niet de mooiste oplossing (vind ik een pdf-printer installeren nog mooier dan een fakeprinter 8) ). Zou dat niet gewoon af te vangen zijn in een driver, of met een extra driver? Nouja, misschien komt het nog niet zo heel vaak voor. Google vond er maar één, alltheweb geen.
Pagina: 1