[wlan] linksys BEFW11S4, iemand ervaring?

Pagina: 1
Acties:

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:29

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Mijn vriendin heeft sinds kort een Apple Powerbook, moet nu steeds via een lange netwerkkabel internetten (via een winXP machine met USB ADSL modem). Ze ook graag op haar slaapkamer wil internetten en printen op de windows bak, dus er moet of een lange (30m) kabel komen, of WLAN (11 Mbit is voldoende). Nu zag ik op pricewatch dat de Linksys BEFW11S4 router/accespoint/switch (RAS)maar 50 euro kost! Ff op de betreffende site geschecked, en dat klopt idd. Ik heb thuis nog een Cisco WLAN pcmcia kaartje over, die ze van mij krijgt (werkt op het powerbook).

Mijn vraag is nu? Is dit wel echt wat? Voor 50 euro's kan ik me dat bijna niet voorstellen. Mijn Draytek RAS (2200We) kostte veel meer (iets van 250 euro, wel al langer geleden). Ook vergelijkbare RAS dingen liggen in een hogere prijsklasse.

Het is de bedoeling dat het ding alleen als switch en acces point gebruikt gaat worden. Ze hebben bij mijn vriendin een USB modem dus de XP bak blijft helaas router. Als jullie andere suggesties hebben voor een acces point, zijn die natuurlijk welkom! Maar ik wil eigenlijk vooral weten of er nog wat haken en ogen zijn aan dat ding. Ik heb al gezocht op GoT en daar is erg weinig te vinden over specifiek deze RAS. Ook Google vind niet echt erg nuttige dingen...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik heb deze wlan router en hij is gewoon perfect ! nooit problemen mee maar ik heb er veel meer dan 50 euro voor betaald. Ik heb dan wel dezelfde versie maar dan met een switch er bij in, ik gok een BEFW41S4 (Ding staat op zolder ;) ).

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik heb ook zo'n WAP en net zoals Fairy (nog) geen problemen ondervonden.
Toevallig heeft een vriend van mij vanmiddag de 'grotere broer' besteld; de 54Mb'er... voor €77. Dus die €50 voor een 11 Mb'er lijkt mij niet te duur :)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:55
Voor 50 eur lijkt me sterk. In de pricewatch staat ie idd voor dat bedrag, maar die shop heeft m op de site al weer hoger (66 eur)

maar goed, prima ding, linksys staat redelijk bekend als een goed merk. En voor die prijs al helemaal

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:29

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Hmm, idd staat ie er nu voor 66 euro, zondag nog 50 :( . Linksys lijkt idd een goed merk, is een dochter van Cisco. En BTW, hier zit ook een 4 poort switch in. Vreemd is wel dat de WEP11 (zonder router en switch), duurder is dan de BEFW11S4.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

deepspace schreef op 07 januari 2004 @ 00:12:
Hmm, idd staat ie er nu voor 66 euro, zondag nog 50 :( . Linksys lijkt idd een goed merk, is een dochter van Cisco. En BTW, hier zit ook een 4 poort switch in. Vreemd is wel dat de WEP11 (zonder router en switch), duurder is dan de BEFW11S4.
Klopt, maar te WEP11 is ook wat anders als die BEFW. Met de WEP heb je ook een zwaardere zender/ontvanger die overigens ook nog regelbaar is in sterkte al dan niet met een firmware update.
Pagina: 1