Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

vragen voor mijn eerste casemod

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:49
hee hallo

ben hier net nieuw en zag een topic over een hele brute case mod ( die van de hhc) en had zelf ook al in gedachten om mijn chieftec dragon ( midi) een beetje te gaan modden.

ik had zelf als idee:

-een raam erin maken aan de zei kant ( zonder fan hole)
-langs de randen van me kast dan 2x een 30 cm ccfl neon nalkje hangen
aan de voorkant van me chieftec kast onder het zwarte rooster 1 10cm ccfl neon balkje.
-round kabels erin en me cdrom/brander de frontjes zwart spuiten
-voor de koeling wou ik er een wisperrock IV inbouwen ( goede specs)
-en als airflow 2x 80 mm papst fans ( de gene die lucht afzuigd uit de kast onder de voeding en de de fan die lucht inbrengt daar weer onder)
-en verder wou ik er nog geluids dempende matten inbouwen om hem helemaal stil te krijgen.
-als fan control gewoon een simpele 3,5 fan controler ( daar kun je je led's toch ook mee regelen)

zou iemand me kunnen vertellen wat de fouten zijn aan mijn plan ( de eerste keer dus er moeten fouten in zitten)
wat er aan moet veradneren en wat de dingen zijn die het makkelijkst fout kunnen gaan

alvast bedankt

m.v.g eltinio

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:16
Het plan is niet fout, maar wel dat je het aan ons gaat vragen :)

Begin gewoon eens met 1 idee: de fans. Zoek uit waar je ze het beste kan plaatsen (staat in de FAQ in een topic bovenaan) en maak dan wat gaten waar je ze achter zet.

Lees ook wat CiP topics, en howto's, en wees niet bang om je ideeen te veranderen!

succes ermee :)

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Ik zou die geluidsdempende matten niet doen, want dat scheelt toch niet zoveel geluid. Bovendien raakt je case alleen maar voller en voller en aangezien je er ook nog een window in wilt maken, wordt dat er ook niet mooier op.

Als je het geluid wil beperken, kun je het geluid het beste bij de bron aanpakken (als je daar het budget voor over hebt). Bijvoorbeeld een stille CPU-koeler, stille north-bridge koeler, stille voeding en stille harddisk. Papst levert o.a. stille fan's, maar daarmee ben je er nog niet ;) (althans, dat ligt eraan hoe stil je je systeem wil krijgen)

Verder heb je een mooi lijstje denk ik (om mee te beginnen :Y) )

Heb je de CME-FAQ al eens bestudeerd? Hier staan echt interessante dingen in, die van pas komen bij het beginnen met casemodden :)

Verder wens ik je veel succes en we zien hier natuurlijk graag wat plaatjes/verhalen van je casemod terug! :)

Verwijderd

Welkom op Gathering of Tweakers :)

Niks mis met je plannen - ziet er goed uit. Het enige wat ik kan bedenken qua verbetering is de gekozen fans en de opstelling daarvan. Zo kun je het beste de intake plaatsen aan de ondervoorzijde en de fans zo groot mogelijk nemen (120mm ipv 92/80mm). Op die manier heb je de meeste airflow met de minste herrie.
Wat betreft uitvoer: in de CME Faq staan een groot aantal modtips net als in de search. Mijn verzoek dan ook om de gebruikelijke naslagwerken (Faq, search, Google) eerst raad te plegen zoals ook in de CME policy te lezen is alvorens een topic te openen. Mocht je er met die naslag niet uitkomen, kun je altijd nog een topic openen met je gerichtere vragen (en gedegen vooronderzoek). ;)

Veel succes met modden, en laat vooral je eindresultaat zien ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 01:25 ]

Dit topic is gesloten.