[Nieuws] Apple Xserve G5 artikel

Pagina: 1
Acties:

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Ik wil niet al te zeurderig overkomen maar ik vind dat de nieuws poster hier een grove fout maakt door zijn mening in dit nieuwsbericht te stoppen. Een mening in het nieuwsbericht verwerken is op zich niet erg maar de betreffende nieuwsposter heeft zonder enig onderzoek, en zonder enige kennis mag ik eigenlijk wel zeggen, zijn mening er in verwerkt wat het gehele artikel natuurlijk niet ten goede komt.

Bijvoorbeeld in de Volari artikelen zaten ook meningen dat hij waarschijnlijk niet snel genoeg zou zijn. Maar dat was nog ergens op gebaseerd, op de technische specificatie's en het feit dat een budget bakker niet in een slag aan de top kan komen.

Ik ben trouwens niet de enige die zich ergert aan dit artikel gezien de posts op de frontpage.

kleurbleur.nl

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zou je een aantal concrete voorbeelden kunnen noemen zodat we in ieer geval weten waar je op doelt? Ik kan bijvoorbeeld in dat Xserve-artikel maar één keer een miniem stukje eigen mening ontdekken, namelijk: al is het nut hiervan voor een serversysteem in twijfel te trekken. Meer niet. Dus als je dat toe zou willen lichten, graag :).

• Sage
"De prijzen zijn, zoals gebruikelijk bij Apple, relatief hoog"

En dat is eigenlijk war ik een beetje over gevallen ben samen met wat andere mensen. Als je kijkt naar wat je krijgt namelijk is het een van zijn goedkoopste in zijn soort, zo ook met de Xserve RAID alhoewel je daar nog een discussie van kan maken wat betreft de gewone IDE HD's.

kleurbleur.nl

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je kunt zeggen wat je wilt, maar 4000 euro excl. is gewoon een hoop geld voor een dual processor servertje met 1GB RAM en één 80GB SATA-schijf. Een systeem met desktop SATA-schijven is alleen serieus te nemen als webserver of cluster node.

Dell levert voor 4000 euro een dual Xeon 3,06GHz met 1GB RAM, 36GB 10K SCSI, Windows Server 2003 en drie jaar next business day support. Dat is een systeem dat je wél kunt uitbouwen tot een serieuze file- of databaseserver. Bij Apple moet je nog 700 dollar bijdokken voor drie jaar support.

Ik ben het dus wel eens met de opmerking van de nieuwsposter.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Het is niet de bedoeling dat nieuwsposters hun eigen mening geven, maar 3000 dollar voor een single-cpu bak met 512MB geheugen en 80GB IDE-schijf is gewoon erg prijzig. Bij andere bedrijven shop je met dat budget zo een dual Xeon met SCSI in elkaar. Er wordt verder geen conclusie of oordeel aan de opmerking verbonden.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:17

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik heb het artikel ook even goed doorgenomen, na het gister vlot doorgelezen te hebben. En het stukje over 'relatief duur' staat er ook naar mijn idee niet als mening, maar gewoon als constatering in vergelijking met andere servers in die prestatie-klasse. En zeker bij servers moet support niet vergeten worden - zoals Femme al meldt kost dat extra bij Apple, wat de prijs nog eens op zal drijven :)

LinkedIn
Instagram

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 04:46

Steve

Krokodil \o/

re·la·tief (bn.)
1 beschouwd ten opzichte van iets anders

• Sage
Ok, ik geeft toe. Het is niet het goedkoopste systeem verkrijgbaar maar het is ook niet een duur systeem te noemen.

Zoals ik al zei wil ik er niet te veel over door zeuren, dus ik vind het wel goed zo, ik vond alleen dat het wel een beetje uit de toon viel. Want er word namelijk niet alleen beweerd dat de Xserve relatief duur is maar dat Apple in het algemeen relatief duur is. Wat niet overal het geval is.

kleurbleur.nl

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 04:46

Steve

Krokodil \o/

Sage schreef op 07 januari 2004 @ 15:38:
[...] dat Apple in het algemeen relatief duur is.

Wat niet overal het geval is.
Heb je 'm? :)

• Sage
Ik vat 'm, ik vat 'm... 't is wel goed zo joh, was meer dat er op dat moment gewoon niet zo mooi uit kwam voor mijn gevoel. Voor wel meer mensen trouwens zo op de frontpage te lezen.

kleurbleur.nl

Verwijderd

Jullie vergeten voor het gemak even de ongelimiteerde clients.
Dat speelt zeker ook een grote rol in het kostenplaatje dus ik vind die opmerking ook nog al kort door de bocht.
Pagina: 1