[casaNet]ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 688 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:13
Een paar maanden geleden al maakte casaNet bekend dat ze een glasvezelnetwerk hadden neergelegd in de wijk Roombeek in Enschede. Dit is de wijk waar een paar jaar geleden de vuurwerkramp plaatsvond. De wijk is helemaal opnieuw opgebouwd en blijkbaar dus met glasvezel. Volgens de planning van casaNet zou dit netwerk worden uitgebreid door heel Enschede.

Nou is mijn vraag. Zijn er mensen die casaNet gebruiken? En zo ja wat zijn jullie ervaringen?

http://www.casanet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83995

Wanneer je je aanmeldt voor een abonnement op Concepts ICT ontvang je het basispakket met televisie, radio, telefonie en internet voor slechts € 59,95 per maand! Eenmalige aansluitkosten zijn € 195,-. Woon je in Menko. Meld je dan voor 1 januari 2004 aan, en betaal geen aansluitkosten!
hmmmm, heel interressant.
Standaard inet is 2048 mbps, up en down en ik lees hier dat je kan opwaarderen naar 4 of 10 Mbps voor een kleine meerprijs. Alleen,...ik al Cistron heb en aan de andere kant van het land woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
Anoniem: 83995 schreef op 07 januari 2004 @ 08:08:
[...]

hmmmm, heel interressant.
Standaard inet is 2048 mbps, up en down en ik lees hier dat je kan opwaarderen naar 4 of 10 Mbps voor een kleine meerprijs. Alleen,...ik al Cistron heb en aan de andere kant van het land woon.
Jep is ook interessant , 10mbit up/ down :9~ _/-\o_ en ik woon in Enschede , alleen
ik hoor er niemand over :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
*kick* Zijn er dan echt geen mensen met casaNet ervaringen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48970

Ik denk dat het nog wel ff duurt voordat er ervaringen gepost kunnen worden, aangezien dit maar in een heeeeel klein van Nederland beschikbaar is.

Denk dat je beter daar op het forum van concepts kun posten, wellicht zitten daar meer mensen met ervaringen...

Het klinkt btw heel erg :9~

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 48970 op 12-01-2004 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77535

Het lijkt erop dat deze service, helaas voor de rest van Enske, pas na 2004 voor de rest vd Enschedeers beschikbaar komt.....mailtje gestuurd met oa. de vraag wanneer het allemaal nu precies komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
*schopje*

In de telecomwinkel die ook @home aansluitingen verkoopt zei de verkoper ook al dat er glasvezel aan zit te komen in Enschede.
ben wel erg benieuwd of er al wat meer bekend is hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108728

Aanstaande woensdagmiddag (1 september) komt de installateur om mijn symetrische 10Mbit lijn aan te sluiten. Ik ben benieuwd of de snelheden ook daadwerkelijk gehaald kunnen worden. En hoe ruim die fair user policy is.

Nog drie nachtjes slapen....

Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Anoniem: 108728 schreef op 29 augustus 2004 @ 17:22:
Aanstaande woensdagmiddag (1 september) komt de installateur om mijn symetrische 10Mbit lijn aan te sluiten. Ik ben benieuwd of de snelheden ook daadwerkelijk gehaald kunnen worden. En hoe ruim die fair user policy is.

Nog drie nachtjes slapen....

Heb het zelf ook besteld , duurt nog een paar weekjes.

Aan de telefoon waren ze ook HEEEEEL vaag over hun FUP ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108728

Ben vandaag aangesloten.

Ik haal bijna de maximale snelheden. 9Mbit/sec. up en down tegelijk. _/-\o_

Ik ben pas de tweede die hier op de wijkcentrale (of hoe zo'n ding ook heet) zit. Ben benieuwd hoe de snelheden zijn als er meer adressen in de buurt zijn aangesloten.
Nu maar eens kijken hoe dat met die fair user policy zit. Toen ik hier een paar weken geleden naar heb geinformeerd deden ze er een beetje vaag over. Ze gaven aan dat ze geen maximum konden noemen want anders hadden ze wel een vaste datalimiet. Deze dame gaf wel aan dat ze bij de adsl verbindingen nog nooit iemand hebben gewaarschuwd dat de datalimiet was overschreden.

Het zal mij benieuwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Anoniem: 108728 schreef op 01 september 2004 @ 22:36:
Ben vandaag aangesloten.

Ik haal bijna de maximale snelheden. 9Mbit/sec. up en down tegelijk. _/-\o_

Het zal mij benieuwen...
Keep us posted ! En maak je niet druk , je zult niet de enige zijn die nogal "boven het gemiddelde" zal zitten qua dataverbruik... :)

Najaaa... mochten ze gaan ouwehoeren kunnen we altijd switchen naar , eeeuhm.. sja.. naar wat eigenlijk ..... ADSL en kabel lijken me daar niet mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110035

zijn er inmiddels al ervaringen met casanet? aangezien binnen korte tijd ook glasvezel van casanet in mijn wijk word geplaatst.. in de brief die ik ontvangen heb spreken ze van een 100mbit symetrische verbinding. terwijl ik op hun site alleen max 10mbit kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6096

de vraag is dan wat jou wijk is en wanneer boswinkel aan de beurt is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Anoniem: 110035 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 02:53:
zijn er inmiddels al ervaringen met casanet? aangezien binnen korte tijd ook glasvezel van casanet in mijn wijk word geplaatst.. in de brief die ik ontvangen heb spreken ze van een 100mbit symetrische verbinding. terwijl ik op hun site alleen max 10mbit kan vinden.
Yep. Internetverbinding bevalt prima ! Ook nog geen gezeur over bandwidth-caps o.i.d. Wel is het zo dat de kwaliteit van de telefoon verbinding IMHO wel wat brakker is dan een normale KPN lijn. Maar dat went na een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb familie in Nuenen wonen, en die hebben ook glasvezel in hun week. Eerst was het ook al in Enschede maar daar sloeg het toen niet aan, toen hebben ze in Nuenen het plan 'overgenomen' en daar sloeg het wel aan, toen het daar aansloeg begon Enschede ook weer geinteresseerd te raken :)

Maargoed die familie die daar woont heeft het dus ook en is er erg tevreden over, weet natuurlijk niet of het tzelfde netwerk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

is in heel enschede al glasvezel internet van casanet te krijgen dan?
Of nog niet overal...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Nope, nog niet overal.

Van www.casanet.nl geplukt :

<snip>
casaNet is in Enschede op de volgende plaatsen operationeel:
- Pathmos (huurwoningen)
- Roombeek (huurwoningen)
- Appartementencomplex Eendracht 2000 (huurwoningen)
- Stroinkslanden (huurwoningen)
- Binnenstad Enschede (huurwoningen)

In ontwikkeling zijn:

- Varvik (gedeeltelijk)
- Velve-Lindehof (huurwoningen)
- Wesselerbrink (zuid-west)
</snip>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:57
Fuzz10 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:56:
Nope, nog niet overal.

Van www.casanet.nl geplukt :

<snip>
- Pathmos (huurwoningen)

In ontwikkeling zijn:

- Varvik (gedeeltelijk)
</snip>
toon volledige bericht
En die nieuwe Boulevard woontoren wordt er ook op aangesloten. Overigens komt het (of werkt het inmiddels) ook gewoon in de koopwoningen op o.a. Stroinklanden. Een vriend van me krijgt het ook namelijk, zeer binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:57

timovd

Voorsprong door techniek

Logo en naam zijn een beetje gejat van Casema. Ach.. nog altijd beter dan Vuurwerk internet(versatel) aanbieden.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

weet iemand of de wijk het hogeland (7512gp) ook glasvezel krijgt / al heeft??

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 03-11-2005 17:30 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:29:

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
bartgrefte schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:29:
No clue.. Mail ze ff zou'k zeggen .. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fuzz10 op 07-11-2005 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Laatst online: 01-08-2019
* Dysmael is in afwachting van het 35Mbit pakket.
Volgens een kennis moet die 35Mbit ook te behalen zijn. Zowel up als down (gelijktijdig)

PS.
Iemand een goede tip om 30+ Mbit aan nntp-verkeer via payservers te trekken met minimale threads, unlimited traffic, goede retentie en bank / paypal betaling?
(eweka = 10Mbit bij 4 threads max en Tweaknews 20Mbit. Newsbin Pro bied maximaal 10 threads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143924

Welke apparatuur wordt er in Enschede in de woningen gebruikt voor de Ftth aansluiting?

Wij hebben in Soest sinds juni dit jaar ook FttH met een triple play pakket en hier worden de CPS van Packetfront gebruikt met een fiber analoog converter voor de analoge radio en TV en de DRG van 42Networks voor de VOIP telefonie. De setup box voor digi TV moet nog komen wordt waarschijnlijk een Amino.

• Fuzz10
  • Niet online
Anoniem: 143924 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:55:
Welke apparatuur wordt er in Enschede in de woningen gebruikt voor de Ftth aansluiting?

Wij hebben in Soest sinds juni dit jaar ook FttH met een triple play pakket en hier worden de CPS van Packetfront gebruikt met een fiber analoog converter voor de analoge radio en TV en de DRG van 42Networks voor de VOIP telefonie. De setup box voor digi TV moet nog komen wordt waarschijnlijk een Amino.
- Geen setup-box voor de TV (in de meterkast zetten ze 'm om naar analoog en gaat ie' je standaard coax netwerk op , niet bevorderlijk voor de kwaliteit overigens).

- VOIP telefonie en internet via een Ericsson DRG

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 20:49
Fuzz10 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 09:02:
[...]
- Geen setup-box voor de TV (in de meterkast zetten ze 'm om naar analoog en gaat ie' je standaard coax netwerk op , niet bevorderlijk voor de kwaliteit overigens).
Wij hebben het ook, en volgens mij is dit dus geen digitale televisie. Een bepaald frequenty spectrum word overgezet op glas, en aan de andere kant weer overgezet naar een freq.Spec. op coax.

De unit die bij mij in de meterkast hangt is absoluut te klein om X kanalen te decoderen zoals je zou verwachten bij Digitale tv met set top box.

Het grote voordeel is dat je meerdere tv's gewoon kan gebruiken en dus ook verschillende kanalen kan bekijken.
Het nadeel is dat je niet het ruisvrije hebt van digitale tv.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• Fuzz10
  • Niet online
Dr.DNA schreef op donderdag 17 november 2005 @ 09:08:
[...]

Wij hebben het ook, en volgens mij is dit dus geen digitale televisie. Een bepaald frequenty spectrum word overgezet op glas, en aan de andere kant weer overgezet naar een freq.Spec. op coax.
Klopt.

Anoniem: 143924

Fuzz10 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 09:02:
[...]

- VOIP telefonie en internet via een Ericsson DRG
Als ik het dus goed begrijp helemaal geen digitale TV maar een fiber-analoog converter?

Dit hangt er bij mij.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 143924 op 17-11-2005 21:23 . Reden: Vorige posts niet gelezen...........................pagina 2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Aanstaande dinsdag in de loop van de ochtend krijg ik mijn 35 Mbit pakket aangesloten.

Om hem te testen ga ik mijn bestaande eweka usenet account + mijn gister betaalde en op dit moment nog niet geactiveerde nieuwe eweka usenet account + een 10 dagen test-account van tweaknews gebruiken.

Ik verwacht van Newsbin Pro over te gaan stappen op Usenet Explorer (voorheen: News Pro).

Het voordeel van Usenet Explorer is dat deze meer threads op 1 file kan zetten.
Dat wil zeggen dat hij voor een bestand van 50 MB dadelijk 12 threads open gaat zetten en wanneer ik mijn 20 Mbit account bij tweaknews heb zelfs 16 threads.
Dit in tegenstelling tot Newsbin Pro welke maximaal 1 thread per bestand ondersteund (wel meer bestanden gelijktijdig maar helaas maximaal 10 threads / bestanden waardoor mijn max download beperkt word tot 25 Mbit)

Ik hou jullie op de hoogte !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryw.Filtiarn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09-2022
Ik ben benieuwd. Binnenkort beginnen ze hier op de Wesselerbrink (Enschede Zuid) ook met de eerste aansluitingen. Ze beginnen met een aantal grote flats (waar ik uitgerekend zit ;)) in de wijk, daarna volgt de rest.

Zoals het er nu uit ziet ga ik zeker overstappen, daar het voordeel redelijk groot is als ik overstap van Essent Breedband, KPN & CAI naar Casanet. Scheelt per maand c.a.25 euri per maand op alleen abbonements kosten.

Overigens de eerder genoemde abbonements prijs van €59,95 is inmiddels verlaagt naar €49,95. Voor €10 meer heb je i.p.v. een 10Mbit verbinding een 20Mbit verbinding en voor €40 meer heb je een 35Mbit verbinding.

=( Protected by witchcraft )=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Inmiddels is mijn 35 Mbit verbinding opgeleverd.

Zowel het up- als het downloaden gaat met 4MB/s (gelijktijdig)

Helaas werkt mijn router niet echt goed met die snelheid (15 Mbit snelheid gehaald en internetpagina's zijn dan niet meer te bereiken) dus ik heb de kabel rechstreeks in mijn pc gestopt.
Gelukkig heb ik nog een breedband @home verbinding waar mijn vriendin en mijn xbox nu mee online komen :)

Inmiddels heb ik usenet explorer ook aardig onder de knie.
Ik kan bijna 20 avi bestanden van 700 mb in één uur downloaden en uploaden gelijktijdig
(komt neer op 30 GB dataverkeer in een uur)
Dagje leechen heeft tot nu toe 110 GB aan download opgelevert vandaag.

Telefonie heb ik bij gebrek aan een telefoon niet kunnen testen.
De televisiekwaliteit is zeer goed te noemen.

Het ging mij vooral om de internetverbinding en die voldoet perfect aan wat er word aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-06 20:39
De draad is al flink oud, maar toch nog even een reactie voor de nieuwsgierige Enschedeers onder ons. Vandaag heb ik met Casanet gebeld omdat ook wij een brief in de bus kregen dat glasvezel in de wijk aangelegd ging worden.

Telefonische reactie van Casanet: "Het is de planning dat voor de zomervakantie de aanleg van glasvezel in de Wesselerbrink gereed is, en dat iedereen dan via Concepts-ICT internet/tv/telefoon kan krijgen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 20:49
Ik ben er tevreden over. Krijg nog steeds kwijlende mensen tegenover me als ik vertel dat ik een 20Mbit up/down verbinding heb. :) En met Eweka haal ik inderdaad 2MB/sec constant.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RolfLobker schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:36:
Inmiddels is mijn 35 Mbit verbinding opgeleverd.

Zowel het up- als het downloaden gaat met 4MB/s (gelijktijdig)

Helaas werkt mijn router niet echt goed met die snelheid (15 Mbit snelheid gehaald en internetpagina's zijn dan niet meer te bereiken) dus ik heb de kabel rechstreeks in mijn pc gestopt.
Gelukkig heb ik nog een breedband @home verbinding waar mijn vriendin en mijn xbox nu mee online komen :)

knipknip
heb je wel eerst ff de router VOLLEDIG gereset??
toen hier (als voorbeeld) de kabelmodem door een nieuwer type werd vervangen was snelheid flink lager. na router reset weer goed.... router had nog info van vorige modem onthouden wat voor snelheid"drop" zorgde

ps. nog niks bekend van wanneer op 't hogeland in enschede (7512gp) glasvezel komt?

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 21-02-2006 20:03 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

brekki schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 14:04:
De draad is al flink oud, maar toch nog even een reactie voor de nieuwsgierige Enschedeers onder ons. Vandaag heb ik met Casanet gebeld omdat ook wij een brief in de bus kregen dat glasvezel in de wijk aangelegd ging worden.

Telefonische reactie van Casanet: "Het is de planning dat voor de zomervakantie de aanleg van glasvezel in de Wesselerbrink gereed is, en dat iedereen dan via Concepts-ICT internet/tv/telefoon kan krijgen."
wat een stelletje mazzelaars daar op de wesselerbrink.
Over hogeland is nog altijd niks bekent :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 05-03-2006 20:12 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Ik ga binnenkort verhuizen naar de Velve.
Helaas staat glas daar 'geplanned' :(

Ik vrees dat ik mijn geniale 35Mbit verbinding ook een lange tijd zal moeten missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RolfLobker schreef op zondag 05 maart 2006 @ 21:50:
Ik ga binnenkort verhuizen naar de Velve.
Helaas staat glas daar 'geplanned' :(

Ik vrees dat ik mijn geniale 35Mbit verbinding ook een lange tijd zal moeten missen.
balen... ik leef helemaal met je mee!

waar zag je dan dat velve geplanned is?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
http://www.casanet.nl/ari...ite/aanmeldenviaconcepts/

Uitrol
- Pathmos (huurwoningen)

In ontwikkeling zijn:

- Varvik (gedeeltelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RolfLobker schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:29:
http://www.casanet.nl/ari...ite/aanmeldenviaconcepts/

Uitrol
- Pathmos (huurwoningen)

In ontwikkeling zijn:

- Varvik (gedeeltelijk)
toon volledige bericht
binnenstad enschede.... ik woon in het centrum. nou.. niet tussen de winkels maar wel erg dicht in de buurt. En toch geen glasvezel hier :'(
(7512gp, ceramstraat)

ps, je link doet niet, edit: hmmm, op andere (iets recentere) pc wel :?

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 06-03-2006 23:24 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Geachte Heer Lobker,

In het derde kwartaal 2006 zal er een uitrol betreffende glasvezelnetwerk komen voor de hele stad.

Met vriendelijke groet,

CasaNet BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
Kan iemand met zo'n casanet/concepts-ict aansluiting mij vertellen wat voor tv-aansluiting op het kastje zit ? ... is dat coax, scart, of zit er ook een hdtv of andere hippe nieuwerwetse aansluiting op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
CasaNet: KPN wil glasvezelnet Enschede kopen
http://www.computable.nl/nieuws.htm?id=1178338&o=0

Wat zal dat voor gevolgen hebben voor de aansluitingskosten ... en zal concepts-ict dan de enige provider blijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
brekki schreef op maandag 20 maart 2006 @ 11:29:
Kan iemand met zo'n casanet/concepts-ict aansluiting mij vertellen wat voor tv-aansluiting op het kastje zit ? ... is dat coax, scart, of zit er ook een hdtv of andere hippe nieuwerwetse aansluiting op ?
Nope , geen luxe digitale features ... Wordt in de meterkast gewoon omgezet op de coax kabels in je huis.

[ Voor 10% gewijzigd door Fuzz10 op 22-03-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Fuzz10 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:13:
[...]

Nope , geen luxe digitale features ... Wordt in de meterkast gewoon omgezet op de coax kabels in je huis.
en wat voor aansluiting voor internet zit er dan, utp??
RolfLobker schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 20:16:
Geachte Heer Lobker,

In het derde kwartaal 2006 zal er een uitrol betreffende glasvezelnetwerk komen voor de hele stad.

Met vriendelijke groet,

CasaNet BV
Ah, eindelijk goed nieuws! _/-\o_ :9~

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RolfLobker schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 20:16:
Geachte Heer Lobker,

Met vriendelijke groet,

CasaNet BV
Alleen huurwoningen of ook koopwoningen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
[quote]bartgrefte schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 01:29:
[...]

[/quote[

Telefoon (VOIP) en internet via een soort van routertje uiteraard UTP ... Televisie is niet "echt" digitaal... Weet niet precies hoe het zit , maar ze moduleren het normale (analoge) signaal op het glasnet (zoiets was het) ... 't is dus niet zo dat er hier een mpeg stream binnenkomt ofzo.. je hebt dan ook geen decoder nodig per tv ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[quote]Fuzz10 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:47:
Raven schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 01:29:
[...]

[/quote[

Telefoon (VOIP) en internet via een soort van routertje uiteraard UTP ... Televisie is niet "echt" digitaal... Weet niet precies hoe het zit , maar ze moduleren het normale (analoge) signaal op het glasnet (zoiets was het) ... 't is dus niet zo dat er hier een mpeg stream binnenkomt ofzo.. je hebt dan ook geen decoder nodig per tv ...
kan ik mijn eigen router dan nog wel gebruiken? (die meter of 15 vanaf meterkast staat)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

brekki schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 09:21:
CasaNet: KPN wil glasvezelnet Enschede kopen
http://www.computable.nl/nieuws.htm?id=1178338&o=0

Wat zal dat voor gevolgen hebben voor de aansluitingskosten ... en zal concepts-ict dan de enige provider blijven ?
Als dat doorgaat ; zeg maar dag tegen goedkope glasvezelaansluitingen in Enschede :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
[quote]bartgrefte schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 19:17:
Fuzz10 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:47:

[...]

kan ik mijn eigen router dan nog wel gebruiken? (die meter of 15 vanaf meterkast staat)
Yep.. geen probleem... ding in de meterkast is als het ware "onzichtbaar" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

ik heb sinds vandaag ook casanet (via concepts ict). Heb nu TV, internet en telefoon voor 49:95 per maand. Die telefoon lijn is leuk, maar dat gebruik ik enkel om opgebeld te worden.

heb wel meteen al een probleem:
Mijn Linksys WRT54G router krijgt maar geen IP. :(
heb het ding al gereset, de firmware ge-update, alles uit en aan gedaan. Geen succes helaas.
En die helpdesk van concepts wil me niet helpen omdat de router niet van hun is, beetje karig dus.
iemand die het wel weet? begin redelijk wanhopig te worden hier. Vooral omdat mn buurman boven me het ook allemaal heeft icm met een Sitecom router en daar werkt het als een tiet.

Edit: ff bij de buren getest met mn eigen router en laptop.....et voila: alles werkt. Alleen bij mij dus niet. het kastje in de meterkast (van genexis) wil mn router gewoon geen IP geven ofzo....(ja ook al anders kabels en zo geprobeerd) Ik ga ff bellen morgen denk ik...

[ Voor 18% gewijzigd door Pretorian_ op 12-04-2006 22:14 ]

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Pretorian_ schreef op woensdag 12 april 2006 @ 20:47:
Edit: ff bij de buren getest met mn eigen router en laptop.....et voila: alles werkt. Alleen bij mij dus niet. het kastje in de meterkast (van genexis) wil mn router gewoon geen IP geven ofzo....(ja ook al anders kabels en zo geprobeerd) Ik ga ff bellen morgen denk ik...
Het duurt soms enorm lang voordat je een IP adres krijgt.. Ik zou de handel gewoon n's voor langere tijd aangesloten laten (paar uur) en dan checken of 't werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35601

Pretorian_ schreef op woensdag 12 april 2006 @ 20:47:
ik heb sinds vandaag ook casanet (via concepts ict). Heb nu TV, internet en telefoon voor 49:95 per maand. Die telefoon lijn is leuk, maar dat gebruik ik enkel om opgebeld te worden.

heb wel meteen al een probleem:
Mijn Linksys WRT54G router krijgt maar geen IP. :(
heb het ding al gereset, de firmware ge-update, alles uit en aan gedaan. Geen succes helaas.
En die helpdesk van concepts wil me niet helpen omdat de router niet van hun is, beetje karig dus.
iemand die het wel weet? begin redelijk wanhopig te worden hier. Vooral omdat mn buurman boven me het ook allemaal heeft icm met een Sitecom router en daar werkt het als een tiet.

Heb jij het probleem inmiddels weten op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrud7
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Hey man, ik heb in de handleiding gelezen dat je geen ip adres krijgt als je 'm in de verkeerde poort hebt (LAN1 werkt alleen).

Ik heb vandaag de brief en de handleiding gekregen (woon op de Wesselerbrink), iemand meer informatie over de aansluitdatum?

Thomas.

P.S. een week na de handleiding heb ik de bevestiging gekregen voor een afspraak met een monteur. komt dus goed!

[ Voor 19% gewijzigd door Nimrud7 op 07-05-2006 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
Wij hebben nu ook zo'n mooie aansluiting van concepts-ict. Het werkt inderdaad alleen wanneer je de netwerkstekker in de bovenste/eerste lan-aansluiting duwt ... wanneer/of de rest binnenkort ook gebruikt kan worden kon de installateur me niet vertellen.

Verder werkt 't prima ... gisteren even wat 100mb files gecopieerd via ftp, haalde rond 9 mbit, zowel down als up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Helaas moet ik binnenkort afscheid nemen van de Casanet aansluiting. Ga verhuizen en dat betekend , back to cable of ISDN voor mij ......

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

is het ondertussen al bekend wanneer de rest van enschede (hogeland) glas krijgt?
't duurt me veel te lang namelijk :|

Casanet kon me niks vertellen
concept heeft alleen contract met domijn en niet met Ons Huis
en Ons Huis geeft geen antwoord (2 maand terug mail gestuurd)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Laatst online: 18:12
bartgrefte schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:36:
is het ondertussen al bekend wanneer de rest van enschede (hogeland) glas krijgt?
't duurt me veel te lang namelijk :|

Casanet kon me niks vertellen
concept heeft alleen contract met domijn en niet met Ons Huis
en Ons Huis geeft geen antwoord (2 maand terug mail gestuurd)
Dat gaat nog even duren. Gemeente werkt volgens mij niet mee & Ons Huis gaat zekers niet dokken voor de aanleg. Domijn & Woonplaats hebben het zelf moeten betalen.

Tenminste, dat zei de vrouw bij Woonplaats toen we het contract gingen tekenen....

Heerlijk BTW, 20Mbit up & down. Eweka ondersteund het zelfs met 2 lijntjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116402

Heeft er iemand idee of de werkzaamheden in de wijk Rigtersbleek (Toekomsstraat) en verder ook met het glasvezelnetwerk te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

heb Trent maar net es gemailt, kijken of hun mij antwoord kunnen geven want vind het gewoon veel te lang duren :>

edit: kreeg als antwoord dat ze niet aan particulieren doen....

[ Voor 24% gewijzigd door Raven op 07-02-2007 14:09 ]

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zit de site van casanet beetje in de gaten te houden van wanneer ze de rest van enschede eens voorzien.... ligt die site er al tijdje uit en nú wordt ik ineens doorgelinkt naar de IAF :?

Oscar Wilde

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Casanet is sinds midden vorig jaar in handen van KPN gekomen :)

http://www.planet.nl/plan...ontentid=738363/sc=a36883
KPN heeft altijd gezegd dat het opportuun is glas te leggen waar dat tegen lage kosten kan. "Dat doen we sinds enige tijd dus in nieuwwbouwwijken, met name op de Vinex-locaties. En we werken links en rechts samen met partijen. Of, zoals in Enschede met Casanet, doen we een kleine overname."
Dit omdat (volgens de rechter) een woningstichting geen nuts voorziening als business mag hebben, daar zijn ze niet voor....

http://www.computable.nl/nieuws.jsp?id=1178338

[ Voor 16% gewijzigd door arjants op 22-02-2007 10:51 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

arjants schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:48:
Casanet is sinds midden vorig jaar in handen van KPN gekomen :)

http://www.planet.nl/plan...ontentid=738363/sc=a36883

[...]

Dit omdat (volgens de rechter) een woningstichting geen nuts voorziening als business mag hebben, daar zijn ze niet voor....

http://www.computable.nl/nieuws.jsp?id=1178338
ah zo!

maar waar kan ik nu zien van waar ze nu bezig zijn met aanleggen van glas dan? (aangezien casanet.nl deruit ligt)

Oscar Wilde

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik weet dat ConcepsIT de verbindingen verzorgde, ga even zoeken voor je.

edit:

Ze noemen het nu Glasvezel Enschede: http://www.fiberenwireless.nl/

[ Voor 38% gewijzigd door arjants op 22-02-2007 13:14 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

arjants schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:10:
Ik weet dat ConcepsIT de verbindingen verzorgde, ga even zoeken voor je.

edit:

Ze noemen het nu Glasvezel Enschede: http://www.fiberenwireless.nl/
dat weet ik, maar hun (ConceptsIT) kunnen niks zeggen van wanneer hier glas komt omdat ze géén contract met Ons Huis hebben, wel met Domijn en De Woonplaats maar dit huis (en de buurt) is van Ons Huis.

maar op hun site staat dus nergens van waar al glas ligt of waar ze op moment aan het aanleggen zijn....

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 22-02-2007 16:08 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het heeft helemaal geen zin om ConceptsICT te benaderen. Zij vervullen alleen de functie van ISP en aangezien er nog geen glasvezelkabel ligt kun je dat dus wel vergeten.

In het nieuwe businessmodel van casaNet werken KPN en woningcorporaties samen. Indien corporaties interesse hebben kunnen ze participeren. In de huidige opzet (trouwens ook in vorige) worden wijken vlek na vlek aangesloten. Dit betekent als het ware dat de corporaties besluiten welke wijken worden aangesloten (en in welke volgorde).
of
KPN besluit om een wijk aan te sluiten (combinatie huur/koopwoningen).

Aangezien jij in een wijk woont waar relatief weinig huurwoningen zijn zul je waarschijnlijk nog wel ff moeten wachten.

Trent benaderen heeft al helemaal geen zin aangezien zij alleen de cityring in beheer hebben in Enschede.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 35601 op 03-04-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HimmelHund
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-06-2023
In Glanerbrug is eind vorig jaar glas gelegd. Geen idee op welke termijn ze daar iets mee gaan doen. Glas ligt door verschillende "koop" wijken. Op zich vreemd als men geen koopwoningen wil aansluiten. Tenzij het de route is om bij huur uit te komen..lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bijna in elke gemeente ligt wel glasvezel, met name in het hoofdnetwerk (cityring). Als je glasvezel optimaal wilt benutten moet je het netwerk in ieder geval tot de first mile en het liefst tot en met de first mile verglazen. Dit is niet het geval in glanerbrug.

Momenteel wordt standaard bij nieuwbouwprojecten een extra kabel of ruimte gereserveerd voor o.a. glasvezel. Omdat de straat open ligt houden ze hier gelijk rekening mee, maar dit betekent niet dat er concrete plannen voor glasvezel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88064

er stond van gister in de krant dat kpn enschede als eerste hele stad glasvezel gaat aanbieden.

Ben trouwns erg benieuwd of ze daar alleen mee bedoelen binnen de stad of ook de gemeente enschede? en dan met name het buitengebied aangezien ik daar woon en adsl maximaal 3 a 4 mb down haalt zou het wel leuk zijn als ze hier ook glasvezel aanleggen :P

Maar ik ben bang dat ze dat toch niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 22:57
Iemand al verdere info betreffende de uitrol binnen heel Enschede? Wesselerbrink zou vroeg gepland staan, maar mijn woning wordt binnen paar jaar afgebroken en de wijk gerenoveerd (en het ligt er nog niet dus ;) ) Denk dus dat het pas komt met de renovatie en dus voor mijn woning uberhaupt niet. Maar nu hoorde ik dat op korte termijn dus heel Enschede aan de beurt zou zijn. (De straat ligt wel open hier, maar das het riool :+ )

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:57
Pagina: 1