Ik heb een probleem met het opstarten van mijn PC. Na aanzetten gaat het scherm niet aan en geeft de PC een korte piep en zoekt op floppy drive; dit wordt eindeloos herhaald. Na eindeloos weer resetten van de PC, gaat ie dan opeens wel weer aan. Na het uitzetten van de PC en daarna direct weer aanzetten is de kans groot dat de PC wel direct opstart. Volgens de code van het AMI BIOS, betekent dit dat de DRAM Refresh is uitgevallen. Daarom heb ik de geheugen modules vervangen door die van een andere PC: het probleem bleef aanwezig. Ook in andere slots plaatsen was geen oplossing. Verder het volgende uitgeprobeerd (zonder resultaat):
- Grafische kaart vervangen
- Modem en netwerk kaart eruit gehaald
- Batterij moederboard (een 6VX7-4X board van Gigabyte) vervangen
Opvallend is dat wanneer ik in het BIOS kijk, ik soms heel vreemde tekens te zien krijg (een zooitje). Het probleem is geleidelijk aan ontstaan, en niet na het installeren van nieuwe hardware.
Wie heeft een suggestie?
Alvast dank voor je reactie!
Pieter
- Grafische kaart vervangen
- Modem en netwerk kaart eruit gehaald
- Batterij moederboard (een 6VX7-4X board van Gigabyte) vervangen
Opvallend is dat wanneer ik in het BIOS kijk, ik soms heel vreemde tekens te zien krijg (een zooitje). Het probleem is geleidelijk aan ontstaan, en niet na het installeren van nieuwe hardware.
Wie heeft een suggestie?
Alvast dank voor je reactie!
Pieter