thuis ben ik nu een netwerk aan het opzetten tussen een XP pro machine een een XP home machine, dit gaat allemaal redelijk goed maar nu is het zo dat de Pro machine de home machine niet kan zien
andersom is dit wel het geval.ik kan dus de Home versie niet zien maar de Pro wel.
na een paart uurtjes zoeken met de search op "xp home xp pro netwerk" en "xp home niet te zien netwerk" kon ik wel opslossingen vinden voor 98 en me met xp, maar voor de xp was net niet wat ik zocht,
die situatie ,
pc1 ----- router ---- pc 2
|
kabel internet
op bijde pc's heb ik handmatig de ip adressen ingesteld
pc1: 192.168.2.100 , naam is Tim-Pc , win XP pro
pc2: 192.168.2.101, naam is Gerard-Pc, Win Xp home
gateway op 192.168.2.1 dit is het adres wat ik aan mijn router heb gegeven
subnet mask 255.255.255.0 op bijde machine's
bijde machine's staan ingesteld op werkgroep thuis, zonder domein.
ik heb al geprobeerd met de wizzard het op te lossen maar dit was niet het gewenste resultaat.
ik kan vanaf beide machines de ander gewoon pingen , en van de home machine kan ik een console mesagge sturen naar de Xp machine. de afzender is dan ook Gerard-Pc. via zoeken naar computers op het netwerk kan ik hem ook niet vinden
ik heb in de home versie al gezocht naar een manier om een gebruiker toegang te geven tot de machine via het netwerk , en de gast account is ingeschakeld
bestanden kan ik dus wel oversturen via het netwerk maar dan moet ik naar Gerard-Pc om het bestand over te zetten. niet erg handig dus, voor andersom zou ik het nog wel accpeteren.
wat moet ik verder proberen om de machine Gerard-Pc zichtbaar te maken bij netwerk omgeving en in de bestanden kunnen.
via \\162.168.2.101\ kom ik er wel op
andersom is dit wel het geval.ik kan dus de Home versie niet zien maar de Pro wel.
na een paart uurtjes zoeken met de search op "xp home xp pro netwerk" en "xp home niet te zien netwerk" kon ik wel opslossingen vinden voor 98 en me met xp, maar voor de xp was net niet wat ik zocht,
die situatie ,
pc1 ----- router ---- pc 2
|
kabel internet
op bijde pc's heb ik handmatig de ip adressen ingesteld
pc1: 192.168.2.100 , naam is Tim-Pc , win XP pro
pc2: 192.168.2.101, naam is Gerard-Pc, Win Xp home
gateway op 192.168.2.1 dit is het adres wat ik aan mijn router heb gegeven
subnet mask 255.255.255.0 op bijde machine's
bijde machine's staan ingesteld op werkgroep thuis, zonder domein.
ik heb al geprobeerd met de wizzard het op te lossen maar dit was niet het gewenste resultaat.
ik kan vanaf beide machines de ander gewoon pingen , en van de home machine kan ik een console mesagge sturen naar de Xp machine. de afzender is dan ook Gerard-Pc. via zoeken naar computers op het netwerk kan ik hem ook niet vinden
ik heb in de home versie al gezocht naar een manier om een gebruiker toegang te geven tot de machine via het netwerk , en de gast account is ingeschakeld
bestanden kan ik dus wel oversturen via het netwerk maar dan moet ik naar Gerard-Pc om het bestand over te zetten. niet erg handig dus, voor andersom zou ik het nog wel accpeteren.
wat moet ik verder proberen om de machine Gerard-Pc zichtbaar te maken bij netwerk omgeving en in de bestanden kunnen.
via \\162.168.2.101\ kom ik er wel op
[ Voor 3% gewijzigd door DaTimMan op 06-01-2004 23:21 ]