[WinXP Pro Win XP home] netwerk tussen pc's werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31
thuis ben ik nu een netwerk aan het opzetten tussen een XP pro machine een een XP home machine, dit gaat allemaal redelijk goed maar nu is het zo dat de Pro machine de home machine niet kan zien

andersom is dit wel het geval.ik kan dus de Home versie niet zien maar de Pro wel.

na een paart uurtjes zoeken met de search op "xp home xp pro netwerk" en "xp home niet te zien netwerk" kon ik wel opslossingen vinden voor 98 en me met xp, maar voor de xp was net niet wat ik zocht,

die situatie ,

pc1 ----- router ---- pc 2
|
kabel internet

op bijde pc's heb ik handmatig de ip adressen ingesteld

pc1: 192.168.2.100 , naam is Tim-Pc , win XP pro
pc2: 192.168.2.101, naam is Gerard-Pc, Win Xp home

gateway op 192.168.2.1 dit is het adres wat ik aan mijn router heb gegeven
subnet mask 255.255.255.0 op bijde machine's
bijde machine's staan ingesteld op werkgroep thuis, zonder domein.

ik heb al geprobeerd met de wizzard het op te lossen maar dit was niet het gewenste resultaat.

ik kan vanaf beide machines de ander gewoon pingen , en van de home machine kan ik een console mesagge sturen naar de Xp machine. de afzender is dan ook Gerard-Pc. via zoeken naar computers op het netwerk kan ik hem ook niet vinden

ik heb in de home versie al gezocht naar een manier om een gebruiker toegang te geven tot de machine via het netwerk , en de gast account is ingeschakeld

bestanden kan ik dus wel oversturen via het netwerk maar dan moet ik naar Gerard-Pc om het bestand over te zetten. niet erg handig dus, voor andersom zou ik het nog wel accpeteren.

wat moet ik verder proberen om de machine Gerard-Pc zichtbaar te maken bij netwerk omgeving en in de bestanden kunnen.

via \\162.168.2.101\ kom ik er wel op

[ Voor 3% gewijzigd door DaTimMan op 06-01-2004 23:21 ]

Verwijderd

Komt welleens vaker voor ....
Probeer eens de (LAN) verbinding weg te halen op de pc waar je de andere pc niet op ziet en daar na weer toe te voegen. Wel in de tussen tijd een keertje booten! Dan is hij soms ineens weer instaat de andere PC te vinden.

Foutje in Windows geloof ik... win98 had een heeft daar vaaker last van maar XP home schijnbaar nog steeds.

• DaTimMan
helaas heeft dit niet geholpen, heb ook meteen nieuwe drivers geprobeerd maar niks heeft gewerkt. ik kan wel gewoon via netwerk bestanden overzetten nu maar console berichten lukt niet, op dat moment vraagt ie op een inlog naam en wachtwoord, hier voer ik dan een gebruikersnaam van de andere pc in. daarna krijg ik de boodschap ik de verbinding is mislukt

• ascona
  • Laatst online: 14-02-2022
pc1 ----- router ---- pc 2
|
kabel internet

ik weet niet waarom het zo staat?
maar probeer eens,die router rechtstreeks aan internet te hangen.

lijkt mij het dat die router het probleem is.

• DaTimMan
oei, smerige tikfout :P

code:
1
2
3
pc1----router---pc2
         |
     kabelmodem

dit is de opstelling.

[ Voor 12% gewijzigd door DaTimMan op 07-01-2004 14:11 ]

• DaTimMan
euuuh schop :P

naja dan maar even wat zinnigs er bij zetten,voor de search en het nageslacht.

Ik heb het problem opgelost door netbios in te schakelen op beide pc's . nu word de hele zut meteen gevonden door win xp en kan ik lekker netwerken

wij danken u voor de morele bijstand en de gigantische respons :)

[ Voor 92% gewijzigd door DaTimMan op 08-01-2004 17:36 ]

Pagina: 1