[NIS 2004] Inkomende TCP verbindingen zorgen voor pop-ups

Pagina: 1
Acties:

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:39
Ik heb twee dagen geleden Norton Internet Security 2004 geïnstalleerd en zoals altijd krijg je dan in het begin die pop-ups als een nieuw programma contact wil maken met internet.
Het probleem is nu dat als ik programma's als Emule en Kazaa wil gebruiken er steeds pop-ups komen met de melding dat er een binnenkomende TCP of UDP verbinding is en wat ik daarmee wil doen. Ik vul dan steeds in "Toestaan" en "Deze actie altijd gebruiken", maar de pop-ups blijven maar komen.
Ik heb al in het Programmabeheer van NIS 2004 gekeken, maar bij beide programma's staat "Alles toestaan". Bij NIS 2003 was dit ook genoeg. Weet iemand wat er nodig is bij NIS 2004 om van deze pop-ups af te komen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je alles maar gaat toestaan heeft het draaien van een firewall natuurlijk geen zin.
Geef hooguit de applicatie volledige toegang, liefst een poortrange ipv volledige toegang.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• AgeOfPanic
Ik dacht dat die verbindingen nodig waren voor Emule enz. Ik heb trouwens ook wel eens voor de optie Blokkeren gekozen, maar dan komen ze ook terug. Het is net alsof elke nieuwe verbinding een nieuwe pop-up geeft.

• blackd
  • Niet online
AgeOfPanic schreef op 06 januari 2004 @ 22:20:
Het is net alsof elke nieuwe verbinding een nieuwe pop-up geeft.
das juist de bedoeling ja.
en je kunt meestal de regel bewerken terwijl hij wordt aangemaakt. je kunt dan vaak de afzender en poort aanpassen. Als je opzoekt welke poorten beide apps gebruiken, dan kun je deze invullen.

Echter ik ken NIS verder niet, maar met Kerio Personal Firewall gaat dit wel gewoon.

• AgeOfPanic
Dat is niet echt de bedoeling volgens mij, want ik krijg dan om de 5 seconden een pop-up. Er staat ook geen programma bij de melding, waarvan ik dan de regel kan aanpassen.

• blackd
  • Niet online
Een desktop firewall heeft een set van regels. Wanneer een nieuwe inkomende verbinding niet voorkomt in deze regels (of ze nou wel of niet toegestaan worden, maakt op dit moment niet uit), dan vraagt de firewall wat er met de verbinding gedaan moet worden. Sommige firewalls bieden dan de mogelijkheid de regels uit te breiden. Wil je dat de verbinding altijd toegestaan worden, dan moet je het vinkje 'altijd toestaan' aanzetten. Er wordt dan een regel toegevoegd.

Maar, het probleem met de applicaties die jij noemt is dat ze 1) van veel verschillende hosts inkomende connecties krijgen en 2) veel verschillende poorten gebruiken.

Je moet dan op zoek gaan naar een mogelijkheid om een specifieke range toe te staan voor die applicatie, anders blijf je bezig.

Hoe dat moet weet ik niet, dat het niet kan lijkt me sterk. Dan zou het een slechte firewall zijn IMHO. Maar ga eens op zoek naar een optie om een custom rule aan te maken ofzo, in de helpfiles.

• AgeOfPanic
Ik heb nu een regel gemaakt voor de inkomende UDP-verbindingen van Emule. Nu krijg ik alleen nog meldingen voor inkomende TCP-verbindingen. Ik heb geen flauw idee voor welk programma deze zijn en ze hebben ook niet echt veel gemeen met elkaar. Ik kan wel een regel maken om alle inkomende TCP-verbindingen goed te keuren, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling. Er zijn alleen teveel pop-ups om het maar zo te laten. Hebben andere mensen dit ook en hoe hebben jullie dit opgelost?

Verwijderd

Ik gebruik ook eMule, maar krijg nooit pop-ups. In NIS 2004 staat bij bij, onder programma's dat voor emule.exe qua internettoegang alles is toegestaan. Binnen emule wordt namelijk wel geregeld op welke poorten dat mag.

Kijk dus even hoe dat bij jou staat.

• AgeOfPanic
Bj mij staat dat er dus ook. Dat vind ik ook het vreemde. Heb ook nog geen programma gehad wat geen toestemming heeft, dus daar ligt het ook niet aan.

Verwijderd

Dan zou het nog te maken kunnen hebben met de genoemde HTTP poorten bij de OPTIES voor NIS. Je vind die op het tabblad Firewall.

Bij mij staan daar de volgende genoemd:
80 - 81 - 82 - 83 - 1080 - 8080 - 8088 en 11523.

• AgeOfPanic
Dezelfde poorten staan ook bij mij. Ik snap er niks van. Volgens mij moet alles kloppen. Misschien moet ik Windows XP maar weer eens opnieuw installeren, maar heeft iemand anders nog tips?

• AgeOfPanic
Ik ben nog steeds bezig met de instellingen. Wat ik wil is dat NIS alle toegang van en naar poorten blokkeert, tenzij het een programma betreft dat toestemming heeft. Volgens mij werkte het ook zo in NIS 2003. Elke keer dat ik nu een pop-up krijg en ik blokkeren kies, maakt hij een regel aan die computer- en poortspecifiek is. Zijn er überhaupt meer mensen met dit probleem?
Pagina: 1