Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Hello folks, ik heb een leuk spel "Magic: The gathering" van micropose. Ik speelde dit altijd braaf in windows 95. Maar sinds ik een nieuwe PC heb met windows 2000 Pro kan ik 'm niet meer installeren. Tijdens de installatie krijg ik een mooie melding dat het programma alleen onder w95 draait en daar mee af.

Ik heb al een uurtje zitten zoeken maar heb weinig kunnen vinden. Onder XP kun je een "compatabiliteits modus" activeren in de properties van een executable, deze kan ik in w2k niet vinden (is er niet ...) en XP heb ik niet en wil ik niet (lelijk zuurstokken os dat niet werkt ...).

Dual boot is geen optie want windows 95 kan niet overweg met >512 MB geheugen, zelfs de fix in de microsoft knowledge base werkt niet op mijn PC. Nu heb ik ergens een iemand horen zeggen dat het wel zou moeten kunnen werken. Maar wie dat tegen me zij kan ik niet meer herinneren. Dus tweakers: HELP .....

Ik hoop maar dat iemand een oplossing weet ...

[ Voor 3% gewijzigd door mjl op 06-01-2004 21:59 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:46

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik heb eens een keer een windows98 schijf aan m'n winXP computer gehangen en met windows98 dus opgestart. Vanuit daar heb ik een win95 spel geinstalleerd op de andere harde schijf. Dus gamefiles naar XP-schijf geinstalled.

Vanuit XP werkt het nu nog steeds vlekkeloos. Het gaat trouwens om Red Alert.

't Is even een omweg, ik weet zo geen andere oplossing. :)

[ Voor 7% gewijzigd door PD2JK op 06-01-2004 22:24 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Nu online
Hmm nee dat heb ik al geprobeerd, het is teveel verwoven met het OS (directX enzo) om dit uit te halen, C&C was nogal DOS based ...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 12:46

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien is dan een dualboot een oplossing?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Nu online
Nee een dual boot kan niet want er zit meer dan 512MB geheugen in dan wil window 95 niet eens opstarten omdat deze de filecache te groot maakt, de fix van microsoft hiervoor helpt niet ...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 06:56
Wat je dan kan proberen is of het lukt om Windows 95 stabiel te kunnen draaien onder emulatieprogramma's zoals Virtual PC en VMWare. Met die programma's kan je andere OS'en draaien zonder ze helemaal te installeren en er naar toe te booten enzo :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06 22:35
kan je vanuit kennissen/vrienden/rommelmarkt geen oude p1 pc regelen voor heel weinig/niks?zo zou ik het proberen te doen in jouw geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Raar.... werkt het ook niet onder Windows 98 dan? Anders kun je dat erop installeren (dual-boot).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Nu online
Windows 98 kan wel maar dan werkt netwerk spelen weer niet .... En is bij 1 GB geheugen om dezelfde reden als win95 weer niet mogelijk .... 'k zal die virtualpc gebeuren eens proberen ...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-08 17:07

DAS

als ik het mij goed herinner zit er in win2k ook een compatibaliteits modus, net zoals ik xp die heeft. die moet dan "geloof ik' nog op de cd-rom van 2k staan.
zou je ff wat preciezer uit moeten zoeken.

suc6

kek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Nu online
Het is dus gelukt met Virtual PC 2003 van Microsoft, windows 95 draaien in een window of full screen. Erg grappig allemaal ... En een leuke oplossing, zelfs al de hardware doet het er op (sound,graphics etc.) Zelfs een virtuele PC extra op je netwerk !!

Aan de compatibiliteits modus had ik helemaal niets trouwens, leuke feature maar de setup blijft het systeem zien als non w9x ....

Jongens bedankt !! Slotje kan er wel op denk ik ....

-------

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Start > Uitvoeren: "regsvr32 %systemroot%\apppatch\slayerui.dll"
Vervolgens een snelkoppeling maken naar het setup bestand, en in de eigenschappen van de snelkoppeling Windows 95 compatibility mode aanzetten.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Verwijderd

[rml][ Win95 -> Win2k] C&C Classic[/rml]

Zelfde probleem, maar zodra ik de Win2k Compatibly Mode gebruik, gaat me PC heel erg lopen laggen... en dat is niet de bedoeling... naast dat, draait mijn spel dan ook niet (gaat om C&C Gold)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij microsoft kun je een 'application compatibility toolkit' downloaden a 24MB. Installeren in 2000, reboot en daarna zou het moeten werken. (was oplossing voor neverhood wat alleen onder 95 wilde draaien terwijl ik nu 2000 draai)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Nu online
Nou die aplication compatibility toolkit en compatability modus werken voor geen meter, ik blijf toch gewoon Virtual PC 2004 draaien (het is tenslotte maar voor 1 spelletje...). Want dat werkt perfect.

-------

Pagina: 1