Toon posts:

[usenet] Demon newsservers bereiken via Cistron

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

ik weet dat op de Demon.nl FAQ staat dat je via aan andere provider niet de newsservers van demon kan bereiken, maar heeft iemand het al voor elkaar kunnen krijgen om toch binnen te komen? (news.demon.nl)

demon gebruikt toch de newsservers (news.supernews.com) van supernews toch? is daar niks mee te doen?

ik ben dus opzoek naar "alt.binaries.vcdz" en heb via mijn zusje een demon account. alleen ik kan niet inloggen met dat account vanuit Cistron met Grabit1.4.7.

ook heb ik een @Home account om eventueel via Cistron daar naartoe tegaan. Alleen weet ik niet of het wel kan en als het kan, hoe?
met de standaard email account/password van @home of computernaam.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-05 11:27
Nee, kan niet. Demon accounts van supernews kunnen alleen via demon benaderd worden, tenzij je zelf een accountje neemt bij Supernews.

Newszilla (xs4all) is wel extern te benaderen, mits je een username/password hebt. Wel beperkt tot 50k/sec.
Newszilla is ook gewoon gratis te bereiken, voor niet-xs4all users, via een ipv6 tunnel. (experimenteel)

Anders moet je een payed-newsserver nemen: Astraweb, Usenetserver oid.

Zie verder eens dit draadje:
Goede betaalde newsservers met binaries/

[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 06-01-2004 21:31 ]

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Demon staat inderdaad geen externe connecties toe. Alleen IP's in het bezit van Demon worden geaccepteerd. XS4ALL is inderdaad de enige provider in Nederland die externe connecties accepteerd, maar die knijpen deze helaas sinds kort af. Je haalt met geluk zo'n 30 KB/s.

Mijn advies is dus gewoon een payserver nemen, zoals hierboven al aangegeven staat :).

Verwijderd

Topicstarter
dus XS4all is enige?
30kB/s is wel erg weinig he....

zijn er geen bekende gratis servers die hoge retentietijd hebben?

free newsserver die ik ken: freenews.netfront.net (veel groups, alleen korte retentie).

weet iemand of Cistron van plan is om haar veel betalende klanten binnen korte termijn te voorzien van goede newsservers (zoals supernews bij Demon)

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 21:43:
weet iemand of Cistron van plan is om haar veel betalende klanten binnen korte termijn te voorzien van goede newsservers (zoals supernews bij Demon)
Zou je niet eens gewoon de Cistron FAQ gaan lezen?

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
Genghis Khan schreef op 06 januari 2004 @ 21:31:
Demon staat inderdaad geen externe connecties toe. Alleen IP's in het bezit van Demon worden geaccepteerd. XS4ALL is inderdaad de enige provider in Nederland die externe connecties accepteerd, maar die knijpen deze helaas sinds kort af. Je haalt met geluk zo'n 30 KB/s.

Mijn advies is dus gewoon een payserver nemen, zoals hierboven al aangegeven staat :).
XS4all is zeker niet de enige.
Euronet heeft zijn news servers uncapped beschikbaar staan voor externe connecties.
Op het werk trekken we regelmatig met 8streams open en de teller op 6mbit binaries weg bij Euronet (via een Cistron MAXX lijntje :)).

Over Cistron gesproken, die is ook extern bereikbaar.
Ik kan daar vanaf Demon gewoon bij, alleen rammelt die newsbin doos van Cistron nogal.
Dit gaat alleen veranderen, volgens de ppl bij cistron gaan ze een volwassen binaire newsdienst opstarten (dus voorlopig koester ik het Cistron account wat ik nog ergens heb totdat blijkt dat ook Cistron de boel afsluit voor buitenstaanders).

Anders een account nemen bij een commerciele newsdienst ala Supernews/Astraweb/Easynews blahdieblahblah.
jochemd schreef op 06 januari 2004 @ 22:10:
[...]
Zou je niet eens gewoon de Cistron FAQ gaan lezen?
Of de Cistron newsgroepen ipv alleen te leechen :)

Slash Care
Mementô

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:33
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 21:43:
dus XS4all is enige?
30kB/s is wel erg weinig he....

zijn er geen bekende gratis servers die hoge retentietijd hebben?

free newsserver die ik ken: freenews.netfront.net (veel groups, alleen korte retentie).

Dan zijn ze van plan ja. Niemand weet wanneer :)
Ja, misschien Danny..

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 06-01-2004 22:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
dan maar hopen dat Cistron's toekomstige newsservers evengoed/beter dan demon wordt?
denk het niet... supernews is te machtig?

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 20:29
Supernews is 140TB. Reken even voor de grap uit hoeveel het kost om zoiets op te zetten. Verder, een volledige dagfeed is ongeveer 900GB. Dus een retentie van ruim 140 dagen is denk ik enigzins overdreven voor een internet provider.

Een betaalde newsprovider kan datsoort dingen weer wel doen, alleen maar omdat dat gewoon hun vakgebied is zegmaar.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Verwijderd

Topicstarter
dus demon heeft de beste news mogelijkheden op dit moment?

• Baf
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 12:11

Baf

slopen. alles kapot maken.

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 22:41:
Ja, ik denk van wel.
Voorheen was dat xs4all, maar die is de laatste maanden te veel aan het rommelen.

• Wokschotel
  • Laatst online: 22:02

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 22:41:
Als je even het capaciteitsprobleem (de 502's) buiten beschouwing laat wel ja, IMHO.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Wokschotel schreef op 07 januari 2004 @ 23:28:
[...]
Als je even het capaciteitsprobleem (de 502's) buiten beschouwing laat wel ja, IMHO.
Wat versta je onder 'de beste' bij newsdienst ? Dus welke facetten reken je wel en niet mee? Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren denk ik?

Retentie?
Compleetheid?
Snelheid per thread?
Snelheid totaal?
Beschikbaarheid?

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 08-01-2004 00:19 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
bjck schreef op 08 januari 2004 @ 00:18:
[...]

Wat versta je onder 'de beste' bij newsdienst ? Dus welke facetten reken je wel en niet mee? Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren denk ik?

Retentie?
sommige dvd groepen loopt de retentie tijd op tot 19dagen, das best lang. Bij de dupms is het maar 2 dagen (boneless/misc/nl).
Je kan de retentie van je favo group checken op de supernews site btw.

Compleetheid?
ligt ook nog wel eens aan de server waar de poster op begonnen is maar over het algemeen erg goed

Snelheid per thread?
512kb, 3 threads max (als je puur van news servers download is een 8mbit connect ook veel te overdreven)

Snelheid totaal?
1,5meg dus

Beschikbaarheid?
tja helaas zien veel demon gebruikers dus schijnbaar 502 errors (aldan niet realm/local) zelf heb ik er niet zo heel veel last van. Komt denk ik ook omdat mijn pc alleen download als ik niet achter zit.
Magoe voor mij is retentie en compleetheid het belangrijkste, ik heb nml maar een 512 abbo dus die lubber ik wel vol :)

[ Voor 7% gewijzigd door Routed op 08-01-2004 00:27 ]

Slash Care
Mementô

• Wokschotel
  • Laatst online: 22:02

Wokschotel

Op 6 wielen

bjck schreef op 08 januari 2004 @ 00:18:
[...]

Retentie?
Dik in orde
Compleetheid?
Idem
Snelheid per thread?
50 kbytes/sec, snel genoeg
Snelheid totaal?
3 threads
Beschikbaarheid?
Geen klagen over. Je noemt idd de kwaliteitscriteria op waaraan een newsserver zou moeten voldoen. Supernews voldoet op de meeste punten uitstekend.

Verwijderd

Planet daarentegen kan je ook niet van buitenaf doen.?

Mischien checked de server op domainnaam.

Zou je daar een progje voor hebben om je domainnaam te veranderen. speciaal voor die server
Pagina: 1