Toon posts:

Problemen met Creative Geforce2 MX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft onlangs een Creative Geforce2 MX gekocht. Het ding doet het prima; totdat je een spel gaat spelen. Er doen zich zoveel glitches voor dat het hele spel onspeelbaar wordt - gewoon textures die niet kloppen, random zwarte/witte/textured vlakken op het beeld, dat soort dingen. Dit doet zich voor bij alle DirectX spellen (OpenGL nog niet geprobeerd).

Ik heb alle mogelijke BIOS instellingen geprobeerd. Het gaat om een Athlon Thunderbird-core 1GHz systeem, die verder hartstikke stabiel is. De laatste VIA 4-in-1, Nvidia Detonator en DirectX 7a drivers zijn geinstalleerd, verder is het een verse Win98 (niet SE) installatie.

Heeft er iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

probeer SE dan maar eens of win ME , maar dat van detonators van Nvidia wil niet zeggen dat ze met alle kaarten perfect lopen met bijv fast writes aan etc. moet je anders ff kijken of creative al een geupdate driver heeft voor de MX

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, alleen lopen de spellen, helemaal niet :'( , ook niet onder Open GL.
Ik heb al eerder 'n oproepje op G.O.T geplaatst, maar heb nog geen goede oplossing gekregen.

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:41

Erikie

www.erikie.nl

dimm interleave -> uit.

traktor scratch!

Verwijderd

zet texture-allignment op 3

Verwijderd

Zullen deze problemen, mischien met 'n te zwakke voeding (300 watt) te maken hebben :?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Is 300 watt nu al een zwakke voeding :?

Lijkt me niet, de MX vreet weinig stroom, ik heb vrijdag hier bij iemand die Creative MX geinstalleerd en alleen ff xl-r8r gedraaid maar dat liep perfect op een Duron 750, zag wel dat de drivers van de cd standaard FSAA aan staan :(

VIA 4in1 drivers misschien nog installeren?

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 19:01
Dual monitor onder windows is gewoon zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar bagger... Probeer met twee monitoren naast elkaar maar eens ICQ naar de andere te krijgen: NOT!
Probeer maar eens WinAMP op de tweede monitor te behouden: NOT!

OpenGL wil NIET met dual monitor en DirectX (8) wil aardig. Op je Asus A7V heb ik System Perfomance Level op NORMAL gezet en alles werkte.. Anders hangt ALLES binnen 5 seconden DirectX beeld!

En inderdaad de VIA 4in1 drivers MOET je installeren anders kun je beter die kaart aan je buurman geven die tetris speelt!
Pagina: 1