Max lengthe 75 Ohm kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 20:33

Krul

Holodoc

Topicstarter
Wie weet wat de maximale lengte van een 75 Ohm kabel mag zijn wil de kwaliteit niet hoorbaar achteruit gaan bij aansluiten van PC (SPDIF) en versterker.
Of kan je hier ook gewoon een standaard video/audio kabel met tulp voor gebruiken?
Ik moet ongeveer 13 meter overbruggen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-08 16:05

voodooless

Sound is no voodoo!

13 meter zal wel geen probleem zijn met coax. Hoorbaar slechter kan ook niet.. je hoort het, of je hoort het niet ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De maximale afstand hangt eigenlijk wat af van de toestellen zelf, maar 13 meter is met een degelijke 75 Ohm coax kabel zeker geen enkel probleem. "Jag" heeft zelfs 10 meter gehaald met een doodgewone analoge interlink (die hij als digitale signaalkabel gebruikte), maar je kunt toch best voor coax gaan omdat dit bij langere afstanden veel minder storingsgevoelig is. Voor een ietwat technischere uitleg, lees m'n bericht in (on)zin van goede digitale kabels.

Verwijderd

offtopic:
Een tijdje terug heb ik een LAN gegeven en daarbij gebruikten we de versterker + boxen van die ruimte. Geweldige versterker, goede boxen, niets mis mee. We hadden alleen geen twee aderige kabel, alleen UTP-kabels. De afstand was z'n 15 meter (van de versterker naar de pc's). We hebben het toen professorisch opgelost met een UTP-kabel, ipv een 2 aderige geluidskabel. En het ging perfect! Het geluid klonk nog heel goed. Als je echt audiofiel was, kon je het misschien horen. Ik in ieder geval niet. :)

edit:
Ik geloof wel heel erg offtopic.. :X

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 21:37 ]

• Krul

Krul

Holodoc

Topicstarter
SatCP schreef op 06 januari 2004 @ 21:36:
De maximale afstand hangt eigenlijk wat af van de toestellen zelf, maar 13 meter is met een degelijke 75 Ohm coax kabel zeker geen enkel probleem. "Jag" heeft zelfs 10 meter gehaald met een doodgewone analoge interlink (die hij als digitale signaalkabel gebruikte), maar je kunt toch best voor coax gaan omdat dit bij langere afstanden veel minder storingsgevoelig is. Voor een ietwat technischere uitleg, lees m'n bericht in (on)zin van goede digitale kabels.
Bedankt voor je uitleg :)
Desondanks ik de search had gebruikt, was ik dit niet tegengekomen.

Maar zijn hier ook gewoon standaard budget kabels voor, of wordt het zelf kabels en stekkers solderen?

Verwijderd

als je geen buget hebt [student] dan pak je een stuk coax kabel voor de tv en daar slodeer je twee pluges a 25 cent per stuk aan. en heb je geld zo koop je bij de audio zaak een duurdere kabel.

zelf heb ik 2 plugjes en 7 meter oude netwerkkabel [die 60 ohm zwarte kabels]
en het werkt perfect heb nog nooit storing gehoord in het signaal. pc -> reciever

• Krul

Krul

Holodoc

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 22:06:
als je geen buget hebt [student] dan pak je een stuk coax kabel voor de tv en daar slodeer je twee pluges a 25 cent per stuk aan. en heb je geld zo koop je bij de audio zaak een duurdere kabel.

zelf heb ik 2 plugjes en 7 meter oude netwerkkabel [die 60 ohm zwarte kabels]
en het werkt perfect heb nog nooit storing gehoord in het signaal. pc -> reciever
Op zich wel budget (sinds een tijdje geen student meer B) ) maar hoeft niet meer te kosten dan nodig. Maar meer uit luiigheid om een standaard kabeltje te kopen, zonder te knutselen dus 8)
Pagina: 1