Toon posts:

Beveiligde audiocd rippen

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beveiligde cd gekocht (ja dom, maar ik wou hem absoluut hebben) en nu zou ik die willen rippen en omzetten naar mp3 zodat ik hem op mijn mp3 speler kan beluisteren. De cd is beveiligd met "Copy Controlled".
Dingen die ik geprobeerd heb onder Gentoo:
- Rippen met ripperX
- Gewoon mounten (krijg ik enkel want windows related files te zien zoals een player)
- Afspelen met xmms audiocd reader
- Afspelen met cdp

Met alle geprobeerde methodes wil het tot nu toe niet lukken en de search kon mij ook niet echt helpen.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad als jij met een CD van The Bangles (Doll Revolution). Ik heb toen maar een goede gewone CD speler aangesloten op de computer via geluidsingang en toen 1 op 1 de nummers opgenomen en gebrand. Een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 21:06:
Ik heb hetzelfde probleem gehad als jij met een CD van The Bangles (Doll Revolution). Ik heb toen maar een goede gewone CD speler aangesloten op de computer via geluidsingang en toen 1 op 1 de nummers opgenomen en gebrand. Een oplossing?
Ik heb zelfs een betere oplossing dan dit namelijk de digitale output van PS2 gebruiken en digitale input van soundcard en zo een opname maken, maar ik zou het toch liever anders doen aangezien deze manier niet zonder kwaliteitsverlies is en nogal omslachtig.

PS: Onder windows speelt hij dus wel af m.b.v. die speciale player die erop staat.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 21:12 ]

Verwijderd

Is CD-paranoia een optie? Misschien is die in staat kaas van dat ding te maken.

Verwijderd

Ja als je die luxe hebt, dan okee. Maar knappe jongen als je hoorbare verschillen gaat horen. Heb je op zijn minst een high-end muziek installatie nodig. Voor MP3 is dit de goedkoopste manier van overzetten en klinkt dan ook erg goed.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 21:09:
Is CD-paranoia een optie? Misschien is die in staat kaas van dat ding te maken.
Heb eventjes iets (optie -t -1) geprobeerd, maar ook dat was zonder succes.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 16:02

ThaHandy

Discovery Channel

EAC + Lame mp3 :?
schijnt goed te zijn :)

[ Voor 77% gewijzigd door ThaHandy op 06-01-2004 21:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
ThaHandy schreef op 06 januari 2004 @ 21:16:
EAC + Lame mp3 :?
schijnt goed te zijn :)
Windows shit? Als het kan liever zonder, als het moet met :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:07

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 21:10:
[...]

Heb eventjes iets (optie -t -1) geprobeerd, maar ook dat was zonder succes.
Kun je ook uitleggen wat die optie zou moeten doen bij cdparanoia volgens jou? -t is de toc-offset optie, als je die op -1 zet zal het idd wel fout gaan (LBA -1 bestaat niet).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 06 januari 2004 @ 21:31:
[...]

Kun je ook uitleggen wat die optie zou moeten doen bij cdparanoia? -t is de toc-offset optie, als je die op -1 zet zal het idd wel fout gaan (LBA -1 bestaat niet).
In een ander topic over beveiligde cd's stond zoiets.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet EAC geprobeerd, maar na track 5 stopt ie ook :(

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Kan je alleen de eerste track niet rippen, of geen enkele track?
Als het alleen het eerste track is, staat er misschien een berg rotzooi aan het begin van de eerste track. Daar over gaat je cd-speler op z'n bek, maar als je dat overslaat werkt het prima. Bij de nieuwste CD van Muse moest ik bv. de eerste 1000 sectoren overslaan. ('cdparanoia 1[:::1000]' ofzo).
De andere tracks kan je gewoon rippen met 'cdparanoia -B "2-"'.

edit:

Okee, net te laat :o. Misschien staat er zooi voor elke track ipv. alleen de eerste?

[ Voor 16% gewijzigd door ajvdvegt op 07-01-2004 13:20 ]

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Euhm, als je de cd kan lezen met je CD-ROM drive isser toch geen probleem !

Maak van de CD een ISO of BIN bestand op je harde schijf en unpack dit dan met WINISO, dan heb je je songs op je HD, waar je ze wilt hebben.
Dan moet je ze enkel nog omzetten naar mp3.

Dit werkt bij mij al jaren, alleen cd's die niet kunnen worden gelezen door een CD-ROM drive heb ik nog niet kunnen kopiëren.

Ofwel heb jij een cd met weer een nieuw beveiligingssysteem waar ik nog geen kennis heb gemaakt...maar daar vinden we wel iets op...as usual! >:)

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 20:00

freezer

er komt geen end 'an

Wat je ook kunt doen is de muziek gewoon downloaden via 1 van de vele p2p programma's heb je meteen een goede kwaliteit.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 10:33

MrScratch

I am rubber, you are glue

Kijk eens in deze threads, dat gaat ook over deze problematiek:

Afspelen beveiligde audio cd's onder Linux

[linux] copy protected cd afspelen?

Look behind you! A three headed monkey!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 08:43
Tja, dat zou kunnen, maar dan moet die CD wel te vinden zijn (in zijn geheel) en het is ook niet gezegd dat die persé goede kwaliteit is... ;)

Daarnaast is het denk ik makkelijker (en sneller) om je eigen CD proberen te rippen dan je zoeken naar de CD op het net. Bovendien ben je dan nog legaal bezig ook, want een thuiskopie maken van je eigen CD is toegestaan door onze 'vrienden' van de BUMA STEMRA :D

Zelf heb ik ook de beste ervaring met het rippen via Winiso zoals hierboven beschreven.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 17:14
Werkt cloneCD niet gewoon?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoewel er voor het rippen van audio-cd's legitieme toepassingen zijn, gaat het hier om een schemergebied op het randje van legaal/illegaal, en dat is hier niet de bedoeling, daarom gaat deze dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.