Hercules 9800SE AIW - TvTuner : Geen Geluid ! =(

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
Beste mensen,

ik heb het voor elkaar gekregen de tv-tuner werkend te krijgen via mn hercules 9800se AIW. Het beeld is verkregen door direct een coax-kabel achterin de videokaart te stoppen. Perfect beeld en 43 kanalen te ontvangen. Het enige wat ik mis is het GELUID ! Ik heb al gekeken of in windows er misschien audio-in/audio-uit kanalen gedempt of zacht stonden, maar dit is niet het geval.

Misschien kan ik geen geluid krijgen (via de coax-kabel) omdat het geluid bij een VIDEOKAART binnenkomt. deze videokaart is natuurlijk niet gemaakt om geluid te produceren. Als dit zo is, wat zou dan de beste oplossing zijn om geluid te krijgen ? Ik heb wel gehoord dat je ipv coax-kabel een videorecorder gebruikt en dan tulip-stekkers als uitgang naar je computer gebruikt (en dus ook tulips voor het geluid). Alleen lijkt me dit een beetje omslachtig allemaal. :/

Alle hulp is welkom. Als iemand iets weet, zeg het maar ! :>

Voor de rest ben ik prima te spreken over dit kaartje ! :P

Alvast heel erg bedankt !

oja, mn specs :

P4 3.0 Ghz
512 Mb
Hercules 9800SE AIW
160 Gb HD
A-open Bigtower
directx 9b + patch van microsoft

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:40
Er gaan meer topics over dit probleem:
ati 9800se all in wonder
en
9800Se tv tuner werkt niet

[ Voor 27% gewijzigd door Hoyden op 06-01-2004 20:51 ]

Verwijderd

Bij je kaart zit ook een kabel met aan de ene kant 1 connector, en aan de andere kant 3. Je moet de ene op de uitgang van je videokaart zetten, en de ander op de ingang van de geluidskaart. Dan doet het geluid het wel :)

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 20:53:
Bij je kaart zit ook een kabel met aan de ene kant 1 connector, en aan de andere kant 3. Je moet de ene op de uitgang van je videokaart zetten, en de ander op de ingang van de geluidskaart. Dan doet het geluid het wel :)
en dan ook nog niet vergeten de line-in niet op mute te zetten :D

• mieg_1981
klopt helemaal, jongens.
ik heb een kabeltje die van de videokaart (soort s-video, video-out staat erbij) naar de ingang op de geluidskaart aangesloten (microfoon of audio-in). Dit kabeltje heeft ook nog andere soorten uitgangen. ik heb in windows de juiste ingang aanvinkt, maar helaas nog steeds zonder resultaat.... :'(

zou ik niet ergens in de software (nieuwste catalyst drivers) in moeten stellen dat ik dat kabeltje heb aangesloten ?

sowieso bedankt voor de snelle reacties en ik hoop dat jullie kunnen verklaren wat ik fout doe. _/-\o_

• mieg_1981
sorry, sorry !

alles werkt perfect nu, de video-out-kabel zat niet goed omdat die coax-kabel ertegen aan zat te duwen !

deze topic kan dicht.

( :) :) jippie, eindelijk geluid !!) :) :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op verzoek.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.