Toon posts:

66 en 100 mhz geheugen naast elkaar gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 440BX moederbord met 32 Mb 66 Mhz SDRAM, nu is dit uiteraard veels te weinig dus wil ik 128 Mb geheugen erbij pleuren. Moet ik nu 100MHz kopen of 66 Mhz? Ik wil het liefst 100MHz zodat ik het op mijn (eventuele) volgende moederbord ook kan gebruiken maar ik weet niet zeker of mijn huidige moederbordje 100 Mhz ondersteunt en zo ja, kan je op 1 moederbord 66 mhz en 100 mhz geheugen tegelijk gebruiken? Ik heb geen zin om eerst 350 piek uit te geven en er daarna pas achter te komen dat het niet werkt dus als iemand..........
Thnx

• MightyP
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Natuurlijk wil dat!

Het interne geheugen loop gewoon op de bussnelheid. Als je dus 100Mhz geheugen in een pc stopt die een bussnelheid van 66Mhz heeft, dan loopt dat geheugen ook gewoon op 66Mhz.

Een mobo met 440BX chipset kan op 100Mhz lopen.

Als je rekening wilt houden met de toekomst, dan kun je,volgens mij, maar beter alvast 133Mhz geheugen kopen.

Verwijderd

Precies! Koop 133mhz geheugen....!!!!

Maar 100mhz en 66mhz loopt zonder problemen langs elkaar.... Heb er namelijk nog geen problemen mee gehad... En anders verkoop je die 32mb toch?? Dat geld wat je daardoor beurt kun je in 133mhz geheugen steken in plaats van in 100mhz... ;)

Verwijderd

wassut niet zo dat geheugen modules van verschillende merken enzo elkaar niet echt mogen?

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:16
Koop gewoon 100Mhz geheugen (tenzij je een bx hebt die op 133 kan) Het stomste wat je kunt doen is vooruitdenken met geheugen. Het gaat toch sneller veranderen dan je denkt.
En als je je mb op 100Mhz gaat draaien, ivm cpu-upgrade, kijk je of die 32Mb meekomt en anders pleur je hem eruit, 128Mb is zat.

diskeltische lurker