Toon posts:

Zalman ZM400A-APF Versus Aopen FSP300-60ATV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey guys.....
ik heb vandaag een nieuwe voeding in me systeem gezet (Zalman Zm400A-APF ) hij is volgens iedereen alle reviews erg still...........
maar ik vind hem msishcien nog een tikje meer lawaai maken dan me 300 watt aopen (FSP300-60ATV )

maar 1 ding lucht uit voeding is wel ietsjes minder warm dan van de aopen. maar wel ietsjesmeerlawaai voglens mij..

how come?

Verwijderd

Lijkt me dan een vrij simpele verklaring, fan in de zalman PSU draait harder (meer geluid) wat een hogere luchtverplaatsing ten gevolge heeft en zodoende de uitgaande lucht koeler wordt.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
ik heb vandaag een nieuwe voeding in me systeem gezet (Zalman Zm400A-APF ) hij is volgens iedereen alle reviews erg still...........
maar ik vind hem msishcien nog een tikje meer lawaai maken dan me 300 watt aopen (FSP300-60ATV )

how come?
Ik had dezelfde ervaring ook. :)
Zalman was niet zo goed als men doet geloven.

Zelf op een P2-500 maakt ie herrie. :?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
das wel erg jammer
heb net de finger guard eruitgeflikkerd maarja scheelt niet echt heel veel.

fan van de aopen is 0.24ampere en van de zalman 0.22ampere.
normaal gesproken geeft dat ongeveer aan hoe snel hij draaitmaar misschien is mijn systeem gewoon warm... ( kep namelijk een warme kamer)

maar zo heeft dieaopen het natuurlijk ook lang gedaan maar wel stiller
echt weird..........

is er wel een stillere voeding ?

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-05 20:17

Jack

MHz Matters

ik heb um ook,
maar ik hoor het alleen als ik met mn oor op 10cm ervoor ga zitten :*)

En alleen van een een lage 12V lijn (11,92V in idle, 11,83V stressed) bevalt ie prima :)

[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
ik hoor hem vanaf 3 meter pas minder goed

haaha bij mij is het 11.6 ofzo de 12v lijn

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

ik hoor mijn zm400 totaal niet.
het schijnt dat er nogal wat zalman voedingen in omloop zijn die lawaai maken.
is wel een topic over te vinden met de search.
ik geloof dat je ze wel kon omruilen.
of op de een of andere manier draait de fan van de voeding op top speed, dan hoor je hem inderdaad wel.
maar dan zou je case vrij warm moeten zijn.
heb je casefans?

wat het voltage betreft.
hang er eens een multimeter aan, dan weet je het zeker.
Voltages van programma's zeggen niets. zelfs het programma van asus wat bij mijn mobo kwam geeft verkeerde waardes aan.

[ Voor 43% gewijzigd door job op 06-01-2004 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm nee geluid komt toch meer van fan van voeding... ik hou hem effe stil meteen stilte geluid komt iets boven 4 maxtor plus 9 7200rpm 8mb uit

wat betreft voltages ik snap ook niet wat er zo boeiend aan is
hij is stabiel dan is het goed :P
eigenlijk... i dont give a damn about the voltages :P gaat mij meer om geluidsniveau had wel stuk stiller verwacht.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga zalman wel weerinruilen schietniet op zo ... aopen 300watt is echt 2x 3x zo stil als de zalman
very weird

Verwijderd

Zet er gewoon een stiller fannetje in - of een diode/vermogensweerstand in serie - of de fan aangesloten op +12V/+5V voor de 7Volt-truuk. Op die manier heb je een iets mindere luchtstroom, maar dat kan die voeding prima hebben zolang de temperatuur maar binnen normale grenzen blijft.

voedingen zijn meer een OH onderwerp (tenzij je wilt modden)
move CME > OH dus.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 02:16 ]

Pagina: 1