Hallo,
Ik ben bezig met een programma te schrijven in VB .NET, maar ik heb een probleem met het uitlezen van de nodes met behulp van een XPath.
De situatie zit als volgt:
De structuur van de XML file:
Voor het ophalen van een bepaalde node gebruik ik nu een XPathQuery van de vorm:
Maar deze nodeToRemove bevat geen node. Het werkt wél wanneer ik een XPath gebruik zonder de argumenten (maar dan dus wel met een .selectNodes, omdat er dan meerdere nodes kunnen geselecteerd worden). Dus bv:
Dan bevat nodesToRemove wel degelijk nodes. Dus het probleem zit ergens bij de syntax voor de variabele, alleen zie ik niet echt in wáár dan
Ik ben bezig met een programma te schrijven in VB .NET, maar ik heb een probleem met het uitlezen van de nodes met behulp van een XPath.
De situatie zit als volgt:
De structuur van de XML file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| - <root creator="MrWhite">
- <datasets>
- <dataset>
<DataField name="DATE">6/01/2004</DataField>
<DataField name="DF1">43</DataField>
<DataField name="DF2">Test, Test</DataField>
</dataset>
- <dataset>
<DataField name="DATE">6/01/2004</DataField>
<DataField name="DF1">44</DataField>
<DataField name="DF2">Test2, Test2</DataField>
</dataset>
</datasets>
</root> |
Voor het ophalen van een bepaalde node gebruik ik nu een XPathQuery van de vorm:
code:
1
2
| szXPathQuery = "/root/datasets/dataset [./Datafield [@name = 'DF1' ] = '43' ]" nodeToRemove = worklist.documentElement.selectSingleNode(szXPathQuery) |
Maar deze nodeToRemove bevat geen node. Het werkt wél wanneer ik een XPath gebruik zonder de argumenten (maar dan dus wel met een .selectNodes, omdat er dan meerdere nodes kunnen geselecteerd worden). Dus bv:
code:
1
2
| szXPathQuery = "/root/datasets/dataset [./DataField]" nodesToRemove = worklist.documentElement.selectNodes(szXPathQuery) |
Dan bevat nodesToRemove wel degelijk nodes. Dus het probleem zit ergens bij de syntax voor de variabele, alleen zie ik niet echt in wáár dan