Reopening topic "KDE afsluiten zonder reboot"

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
Dit topic werd door de mod (Wilke) te vroeg gesloten, maar mijn vraag wass niet beantwoord... Wellicht enige uitleg, en Wilke, graag GOED lezen voordat je een slotje plaatst. Ik kan dit namelijk ECHT niet vinden, behalve de standaard "reinstall system" opmerkingen.
Ik heb hier een systeempje met RedHat 7.3 (kernel 2.4.18-3). Deze start op met KDE, maar ik heb de GUI niet ALTIJD nodig. Hoe sluit ik KDE af zonder reboot (dus naar runlevel 3)? Ik kan hierover van alles vinden, maar net niet dat wat ik wil. Ik heb dus geen optie bij "LOGOUT" om KDE te stoppen (ik heb alleen logoff->komt terug in KDE login, reboot en shutdown), en kan dus alleen de runlevels veranderen, zoals Wilke terecht opmerkte.
Hoe krijg ik dus de optie bij "LOGOUT" om KDE te stoppen en op een "zachte" manier naar RL3 te gaan?

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Netjes in runlevel 3 starten en als je er op bent, startx en daarna ben je weer terug bij waar je wezen wilt }>

Dit zal wel niet voor niets gesloten zijn....

My weblog

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[alt] [Ctrl] [F1]
killall kdm :)

[ Voor 41% gewijzigd door cold op 06-01-2004 20:41 ]

MT v3 | EMS 147, VNS 117, BMS 112 | virt ShellyPro3EM (B2500 home-assistant) | Elfin EW11 & Viper Modbus in HA

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

respawn uitzetten in de inittab?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Bubbaman schreef op 06 januari 2004 @ 20:37:
...
Hoe krijg ik dus de optie bij "LOGOUT" om KDE te stoppen en op een "zachte" manier naar RL3 te gaan?
Werkt shift-alt-backspace niet gewoon, om uit je GUI te gaan :?

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Open een terminal (konsole), log in als root ( su ), en type 'init 3'.

Om KDE weer op te starten log in de console in als 'gewone' gebruiker en doe 'startx'.

De volgende keer dat je KDE wilt afsluiten kan je gewoon 'Ctrl-Alt-Backspace' gebruiken.

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ReemF schreef op 06 januari 2004 @ 20:46:
[...]
Werkt shift-alt-backspace niet gewoon, om uit je GUI te gaan :?
vaak kom je dan meteen weer ik kdm
maar is [alt] [ctrl] [F1,F2,F3,F4] niet goed genoeg?

MT v3 | EMS 147, VNS 117, BMS 112 | virt ShellyPro3EM (B2500 home-assistant) | Elfin EW11 & Viper Modbus in HA

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

We gaan echt niet alles voor je voorkauwen, je weet, omdat Wilke dat je heeft verteld, dat je het moet zoeken in de richting van de runlevels, en dan is het een kleine moeite om erachter te komen hoe je het runlevel on the fly veranderd.
Verder ben ik nooi zo gecharmeerd van mensen die eigenwijs weer een topic openen, zonder de mod in kwestie er even op aan te spreken.
Dicht.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.