[WinXP Pro] boot niet verder

Pagina: 1
Acties:

• johu
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-01-2024
Mijn Windows XP Pro boot niet verder dan het blauwe scherm met het windows logo in het midden, met een achtergrond zoals die eruitziet wanneer je de gebruikers kan aanklikken, maar dan zonder gebruikers.

Andere bootmodus heeft hetzelfde effect, zelfs veilige modus.

Ik wil booten met logboekregistratie maar ik zou niet weten waar ik het log bij een volgende boot kan "inzien".

Er is verder hardwarematig niks met de pc gebeurt, wel stond er een virus op (met een andere pc verwijdert door de HD tijdelijk over te zetten...) n.l. het: Trojan.ByteVerify

Zou dit beestje nog te helpen zijn ?

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 09:53
Soms helpt het om een keer op enter of CTRL+ALT+DEL te drukken. Wat de oorzaak hiervan is zou ik niet weten.

Dato DUO synth voor twee

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
bij dat F8 menu kun je dat kiezen (F8 blijven drukken bij booten) en vervolgens in veilige modus het log-filetje bekijken

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• johu
LiquidT_NL schreef op 06 januari 2004 @ 21:56:
bij dat F8 menu kun je dat kiezen (F8 blijven drukken bij booten) en vervolgens in veilige modus het log-filetje bekijken
Bedoel je dat ik in het "bootmenu" al de logfile kan inzien of pas na het hele opstart-proces? Want dat opstarten lukt in de veilige-modus ook niet.

Ik hoop niet dat een re-install de enige optie is...

[ Voor 9% gewijzigd door johu op 06-01-2004 23:23 ]

• johu
Ik ben nu een heeeeel stuk verder gekomen :)

Ik weet nu dat de fout waarschijnlijk in het register zit... Via de Knowledge Base van Microsoft heb ik uitgevonden dat je een backup kan terugzetten vanuit de c:
windows\repair map en dat heb ik gedaan voor het "SOFTWARE" gedeelte van het register.

De pc kan weer normaal opstarten en automatisch inloggen.

Nu zit ik er alleen nog mee dat m'n hele "software"-register terug bij af is . . . en ik alle software opnieuw moet installeren omdat alle key's dus verdwenen zijn.

Ik heb nog een backup van het "slechte" register gebackupt en die heb ik proberen in te lezen met "Resplendant Registrar". Dit lukte wel maarja, hoe weet ik nou welke key de problemen veroorzaakt zodat m'n systeem hangt.

Weet iemand een oplossing zodat ik het "slechte" (oude) register kan repareren zodat ik niet alle software opnieuw hoef te installeren ?

P.s. het systeem loopt, op het oude register dus, vast tijdens het blauwe scherm met windows logo in hetmidden, en de donkere balken boven en onderaan. . . Dus vlak voordat het bureaublad weergegeven wordt. . .

[ Voor 15% gewijzigd door johu op 07-01-2004 02:23 ]

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 12:09

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Ga nou niet je tijd zitten verdoen met fixen, maar doe gewoon een re-install. Je zegt zelf dat je een virus gehad hebt. Dat je opnieuw kan aanloggen is al luek, want dan kan je snel je data ergens parkeren. Begin daarna gewoon fris opnieuw. Wie weet wat je met trial-and-error fixen later op je hals haalt...

Nothing is a problem once you've debugged the code

• johu
DaRealRenzel schreef op 07 januari 2004 @ 02:24:
Ga nou niet je tijd zitten verdoen met fixen, maar doe gewoon een re-install. Je zegt zelf dat je een virus gehad hebt. Dat je opnieuw kan aanloggen is al luek, want dan kan je snel je data ergens parkeren. Begin daarna gewoon fris opnieuw. Wie weet wat je met trial-and-error fixen later op je hals haalt...
Zo makkelijk laat ik me niet uit het veld slaan :)...
Ik ben nu zover dat ik een logfile heb van 2 boot's met verschillende registers[SOFTWARE]:

• 0-> register zoals ie was direct na windows installatie (jaar oud), boot dus wel maar programma's werken niet.

• 1-> register zoals ie tot gisteren was, dus met fout zodat de boot hangt.

Nu rest me dus nog de taak om het verschil op te sporen en kijken of het te fixen valt....

De log files zijn trouwens gemaakt met REGMON van Sysinternals, en de txt-files zijn ongev. 8 Mb groot...

(Heb voor de gein ook een logfile gemaakt van een ander systeem thuis en die werd 51 Mb groot :|)

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
die files maak je met het F8 menu aan en dan staan ze ergens (staat volgens mij in het menu zelf). Als je heeeel toevallig knoppix hebt kun je vervolgens de log bekijken, en anders booten met het goede register, want die log blijft gewoon staan :)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1