[Edimax 6104K-router] Remote besturen.

Pagina: 1
Acties:

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Topicstarter
Aangezien mijn oude router er de geest aan gaf heb ik een nieuwe gekocht van Edimax. Ik zit echter met een probleem.

Aangezien ik de enige in het gezin ben met een beetje verstand van zaken moet ik de router ook kunnen bereiken vanaf het internet als er problemen zijn. Kan dit ? Tot nu toe heb ik alleen nog maar kunnen vinden dat je 1 ip op kunt geven om van buitenaf te connecten.

Sjonge, anders lees ik een keer een handleiding. :/

Het kan wel, staat in de handleiding. Je moet het remote ip gewoon op 0.0.0.0 laten staan dan kan iedereen connecten.

Probleem 2

Helaas werkt dit niet, als ik het ip opgeef en de poort erachter zet krijg ik een 404.

[ Voor 30% gewijzigd door Pizzaman op 06-01-2004 20:21 ]

Verwijderd

Volgens mij kan dat niet.
Wat een alternatief is:

Een van de achterliggende pc instellen dat deze met behulp van bijv. Dameware, Remote Admin, RDP, VNC, etc kan worden overgenomen (wel even poort door mappen in je router) en dan vanaf die pc je router benaderen.

Dan ben je niet gebonden aan dat ene IP.
Nadeel is wel dat die PC voor de hele wereld te benaderen is via die poort.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Het kan wel, staat in de handleiding. Je moet het remote ip gewoon op 0.0.0.0 laten staan dan kan iedereen connecten.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Niemand ?Zijn toch wel meer mensen met deze router en problemen ?

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Laatste poging ?

Verwijderd

Probeer je het ook vanaf een host op internet? Vanaf een host achter je router zal het waarschijnlijk niet lukken, daar je router geen loopback zal ondersteunen..
Pagina: 1