Toon posts:

happerende netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb al een tijd gezocht naar een oplossing van het volgende probleem maar echter nog geen goede oplossing gevonden. Laat ik ook meteen maar even vertellen dat ik alleen beschik over een basiskennis wat netwerken betreft.

De situatie is als volgt: Twee pc's zijn verbonden met een sitecom router die weer aangesloten zit op een ethernetmodem. De internetverbinding werkt op allebei de pc's naar behore alleen de onderlinge verbindingen met de pc's is slecht. Ze detecteren elkaar wel maar het kopiëren van een beetje bestand loopt de mist in doordat, volgens mij, de verbinding wordt onderbroken. Bij kleine bestanden (<3mb) wil het verplaatsen af en toe nog wel lukken

Eerder heeft dit wel gewerkt en kon ik met gemak grotere bestanden naar elkaar kopiëren. Ik heb geen idee hoe dit nu zo verandert kan zijn.

Vermeld ik verder nog dat de internetverbinding op tenminste 1 van de pc's ook af en toe lijkt te haperen. Een pagina wordt bijvoorbeeld niet geladen maar na een refresh wel. Wellicht heeft dit er niks mee te maken maar ik vermeld het toch maar eventjes.

Wie weet er een mogelijke oplossing? Als er meer gegevens nodig zijn dan geef ik die uiteraard graag.

Met alvast grote dank,

Emenik

Verwijderd

Wat heb je al geprobeerd? heb je de kabels al gecontroleerd? firmware van je router geupgrade? etc

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:05
wat mij wel leuk lijkt om te weten:

*welke OS'en heb je op de computers
*welke netwerkkaarten
*wat zijn de netwerk instellingen

anders is het redelijk lastig om je te helpen... (voor mij dan, ik ben nie zo'n Jomanda)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, gegevens pc1
Windows 98
Realtek RTL 8029 ethernet adapter
Instellingen netwerk: Welke wil je dan weten?

gegevens pc2
windows xp
3com 3c910 fast ethernet controller
Instellingen netwerk: tja, wat wil je dan weten. Ze staan beide ingesteld op automatisch ip-adres verkrijgen.

Welke gegevens je nog nodig hebt hoor ik graag.

Emenik

p.s. kabels inderdaad gecontroleerd. Firmware niet geupgrade (las hier en daar dat zoiets niet altijd goed uitpakt)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 20:42 ]

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:05
Ik ga ervanuit dat je de benodigde protocols ook op allebei de computers hebt geïnstalleerd (dus volgends mij tcp/ip en ipx/spx)

Heb je de snelheid van de netwerkkaarten ook allbei op automatisch ingesteld? Dit kan namelijk ook nog een probleem zijn. Ik dacht dat dit ergends bij de eigenschappen van je netwerkkaart kon. ze moeten in elk geval allebei hetzelfde zijn (dus 100Mbit full duplex oid) maar makkelijkste is waarschijnlijk om de optie "automatisch detecteren"aan te zetten

Verwijderd

Topicstarter
ipx/spx had ik nog niet geinstalleerd en dat heb ik nu voor de zekerheid op beide pc's gedaan maar dit mocht niet baten.

De instellingen van de netwerkkaart in de pc met win98 zijn amper te wijzigen en staan op automatisch detecteren.

De instellingen van de netwerkkaart in de pc met winxp zijn als volgt ingesteld:

Flow control: Enabled
Link wakeup (off>on): Enabled
Link wakeup (on>off): Disabled
Magic packet wakeup: Enabled
Media type: Auto sense
Pattern match wakeup: Enabled
PME Enable: Enabled
Priority packet: Enabled
VLAN ID: Niet aanwezig

Zou het hier een instelling van kunnen zijn?

Emenik
Pagina: 1