Toon posts:

[W2K] Mandatory profiles + Office 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatieschets:
Ik ben systeem/netwerkbeheerder op een school(tje), ik heb geen opleiding gehad betreft netwerkbeheer maar ik kan toch aardig overweg met Windows en Windows Server versies (nee niet altijd geweldig netjes en de beste oplossingen, maar het werkt).

Ik en de leerkracht ICT hebben besloten om gebruik te maken van Mandatory profiles.

De server:
• Dell PowerEdge 1500SC - 1,2ghz - 512mb sdram - 2x 18gb hot swapable scsi (raid mirror) - 2x 36gb scsi
• Windows 2000 Small Buisness Server - SP4

Clients:
• P2 300 - 32mb sdram - 3gb hdd TOT P4 2ghz - 512mb ddr
• ALTIJD Windows 2000(sp3 of sp4) / XP (niet sp1, nog installeren)
• Office 2000 Pro

Het probleem:
De mandatory profile werkt goed, alleen er is een klein probleempje. Als je aanmeld moet je voor de eerste keer dat je gebruikt maakt van office een installatie doorlopen (kort, maar gewoon NOT DONE in mijn netwerk). En je moet ook iedere keer een gebruikersnaam/initialen ingeven.

De gebruikersnaam/initialen kan ik wel oplossen (reg file), enkel ik krijg het niet voor elkaar om de 1st setup weg te krijgen, dit komt IEDERE keer terug bij opnieuw aanmelden.

Wat heb ik al geprobeerd:
Ik heb zitten neuzen hier op Got, ben een aantal topic's tegen gekomen, enkel hierin staat niets wat waardevol voor mij is (werkt dus niet).
Ook heb ik al een paar volledige werkdagen in het windows register gezocht naar key's die het zouden aangeven, maar als ik dan de files(als .regfile) installeer dan moet ik nogsteeds door de 1st setup. Ik heb al aardig wat waardes gehad, maar ik krijg het niet gevonden en dus de install geheel weg, ik wil dat een office product gelijk opstart zonder keuren (zoals het is als bij "local user profile" en Windows 98).

offtopic:
Waar staat de default-save-dir van office @ register? of is dat als binary?

Verwijderd

mandatory profile is toch het verplichte profiel?heb je die installatie met DAT profiel wel doorlopen voordat je dat specifieke profiel omzette naar een mandatory profile?misschien moet je het in die hoek zoeken...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 20:52 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
idd gewoon eerst de hele setup doorlopen zoals je je profile wilt hebben en dan pas het ding omzetten naar mandatory

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat dacht ik ook, maar dat mocht ook niet werken (op een of andere vage manier), ik had eigenlijk verwacht dat dit wel zou werken maar dat doet het dus niet.

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06-2025
probeer eens je mandatory profile te verwijderen en opnieuw een profiel helemaal naar wens in te richten zodat dat werkt, en DAARNA pas het profile mandatory maken...

Verwijderd

Topicstarter
drugsbunny schreef op 07 januari 2004 @ 16:08:
probeer eens je mandatory profile te verwijderen en opnieuw een profiel helemaal naar wens in te richten zodat dat werkt, en DAARNA pas het profile mandatory maken...
Beetje een late reactie, ik had het een beetje druk wegens een verhuizing op mijn werk (nogsteeds niet klaar).
Ik heb even een nieuw profile aangemaakt en deze gewoon als Roaming ingesteld. Aangemeld, Office gestart, Afgemeld, Opnieuw aangemeld, Werkt.
Veranderen naar Roaming profile wil echter niet helemaal goed verlopen, dan moet ik nogsteeds die installer doorlopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef dit topic nogmaals een zwengel.

Verwijderd

Bij mij op school zitten we met exact hetzelfde probleem. Windows 2000 Professional en Office XP. Volgens systeembeheer aldaar geen oplossingen voor. Maar IMO moet dit toch te fixen zijn. Zal toch niet kunnen dat dit soort zaken zo slecht met elkaar samenwerken?

KoD: zullen we het in WOS proberen? Heel PNS heeft dit topic denk ik wel gezien :?

Edit: Professional Networking & Servers -> Windows Operated Systems it is :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 23:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Bedankt JSS voor het moven + deleten van mn post :)

Ik geef dit topic een zwengel in WOS, ik hoop dat er mensne op reageren.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou zeggen - ga eens je HKEY_CURRENT_USER (en eventueel HKEY_LOCAL_MACHINE maar dat is een kleinere kans) exporteren voor je 1e run, en na de 1e run van Office, en vergelijk ze.

Uiteraard zou je dit ook via "regmon" kunnen doen, maar in deze situatie gok ik dat een export / compare (in een command venster: fc /a) sneller voor jou is :)

Verder - je laatste vraag - er is geen default save dir voor Office - elk Office prorgramma heeft daa een individuele setting voor :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator: ik had dit geprobeerd, echter werkt dit niet optimaal. Ik heb nou even verder gezocht op GoT en ben het volgende tegen gekomen:

Office Resource Kit Tools (orktools)

http://www.microsoft.com/office/ork/2000/three/50t3_1.htm
http://www.microsoft.com/office/ork/2000/three/50t3.htm

Dit kan de huidige office instellingen opslaan (via een wizzard) en dan instellen op een computer dmv een dos command. Lijkt goed te gaan werken (is dus nog niet getest).
Pagina: 1