[Probs] Asus A7V8X & AOpen 350 Watt Voeding

Pagina: 1
Acties:

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 16:34
Avond allen,

Ik heb hier een pc staan, met een Asus A7VN8X moederbordje en een AOpen BigTower (met een 350 watt voeding)

AMD Athlon XP 2800+ proc erop, zit goed.

Net alles geassembleerd, nergens problemen mee, voeding getest met mn Antec PSU tester, alles goed.

Ik bevestig het aanknopje op het moederbord, druk op aan. Pc gaat aan, fans gaan aan, 1 korte piep is het resultaat (== goed). Vervolgens slaat alles weer af en is de pc alleen weer aan te krijgen door de voeding eraf te halen (power eraf dus) en weer te proberen.

Je zou zeggen dat de voeding het niet aan kan, maar dat kan bijna niet met een standaard pc op een 350 watt voeding.

Iemand tips? Het lijkt mij de voeding, maar hij doet et wel met de PSU tester. Het kan natuurlijk ook het mobo zijn, maar naar mijn mening is daar ook niets mis mee (en ik heb even geen andere voeding op voorraad om dat te kunnen testen)

Ik ga nu maar even 1 en ander testen (cdrom/hdd/fd eraf, geheugen eraf, etc) maar als 1 van jullie nog hints hebben, hoor ik het graag

Edit: Eventjes getest met alleen mobo & voeding: maar wel nog met pci kaarten (maakt dat nog veel uit?). 3 lange piepjes (geen geheugen, klopt) en daarna vliegt 'ie weer uit. Lijkt me toch echt de voeding..... |:(

[ Voor 20% gewijzigd door geertb op 06-01-2004 19:52 . Reden: Toevoegingen ]

Verwijderd

Ik heb een Deluxe met 9600XT videokaart een TV-kaart en een enkele oude cd-rom speler op 300Watt en geen problemen(met extra fans erin)
300 Watt zou genoeg moeten zijn.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Weet je zeker dat je mammaplank geen kortsluiting maakt??

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 12:39

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

"Ik bevestig het aanknopje op het moederbord"

Denk dat je daar ergens een fout hebt gemaakt met aansluiten van die kleine kabeltjes.

typo A7VN8X? V=via N=nvidia

• geertb
A7V8X-X. Sorry :)

Ik ga zo nog even een ander mobo op die voeding testen, alleen ik dacht dat *dat* mobo ook kaduuk was.

Voor de rest is niet echt makkelijk te zien of m'n mobo kortsluiting maakt volgens mij. Ofwel?

Trouwens. De kabeltjes zitten goed, anders zou die al niet eens aangaan ;)

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

hetzelfde / vergelijkbaar probleem met de A7n8x, misschien heb je er wat aan. We zijn er nog niet helemaal uit.
A7N8X-X dood bij opstart/

AdB

• geertb
Waarschijnlijk toch Mobo kaduuk. Komt morgen nieuwe. Voeding kon het bijna niet zijn, want ik had toch nog andere voeding liggen hier, en daarmee deed hij hetzelfde.

Sja, kleine kans dat het de proc is, maar dat geloof ik bijna niet (zonder proc vloog 'ie ook uit)

Morgen maar even kijken wattie doet met nieuw mobo. Bedankt voor alle tips!
Pagina: 1