computer Realtek RTL8139 niet instaleren

Pagina: 1
Acties:

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
beste mensen ik heb een probleempje,

Mijn computer Realtek RTL8139 niet instaleren. Ik heb hem in de computer gebouwd en als ik de pc dan opstart geeft hij niks aan van nieuwe hardware gevonden ofzo (er zit al wel een netwerkkaart in van hetzelfde merk) (ik heb er nu dus nog een bij gezet) Ik kan het setup van de meegeleverde floppy ook niet gebruiken want dan zegt tie: This is a PCI version RSET. It doen't support NON-PCI system !!!. |:( als ik nieuwe hardware zoeken doe vind hij niks en als k hem dan zelf ga instaleren (via nieuwe hardware zoeken) dan kan hij hem niet goed instaleren

Ik heb een:
pentium 4 3,0Ghz hyper trading
512mb ddr ram geheugen
240gb
2 realtek netwerk kaartjes

Kan iemand mij helpen???

groetjes jorn

Verwijderd

jorngrisel schreef op 06 januari 2004 @ 19:31:
beste mensen ik heb een probleempje,

Mijn computer Realtek RTL8139 niet instaleren. Ik heb hem in de computer gebouwd en als ik de pc dan opstart geeft hij niks aan van nieuwe hardware gevonden ofzo (er zit al wel een netwerkkaart in van hetzelfde merk) (ik heb er nu dus nog een bij gezet) Ik kan het setup van de meegeleverde floppy ook niet gebruiken want dan zegt tie: This is a PCI version RSET. It doen't support NON-PCI system !!!. |:( als ik nieuwe hardware zoeken doe vind hij niks en als k hem dan zelf ga instaleren (via nieuwe hardware zoeken) dan kan hij hem niet goed instaleren

Ik heb een:
pentium 4 3,0Ghz hyper trading
512mb ddr ram geheugen
240gb
2 realtek netwerk kaartjes

Kan iemand mij helpen???

groetjes jorn
Ik denk dat je pc het niet leuk vindt Realtek netwerkkaartjes en als ze ook nog van het zelfde type zijn gaan sommige BIOSjes over de zeik.
Tenminste die ervaring heb ik. Gooi 1 Realtek er uit en vervang hem door wat beters 3com ofzo Intel ...

• Sander Schrier
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik had zelf tot voor kort twee identieke netwerkkaarten op basis van de Realtek 8139D NIC in mijn PC en dat zónder problemen. Nu gebruik ik enkel nog een onboard Realtek 8101L NIC, maar dat terzijde. Misschien moet je eens proberen of het helpt om het kaartje in een ander PCI-slot te proberen.

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:06
Mischien een vergezocht idee, maar probeer eens die beide kaartjes een verschillend IRQ te geven.

• Bulleteater
ik ben al 3 pci sloten afgegaan en ze werken alles 3 niet, ik ga morgen even een ander netwerkkaartje halen denk ik.

mzzl, jorn

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
doen ze het wel onafhankelijk van elkaar?

• Bulleteater
Ik heb nu een andere netwerk kaart gekocht van het merk sitecom en deze werkt ook niet. Dus het ligt niet aan dat er 2 dezelfde netwerk kaarten inzitten.

mzzl jorn

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

jorngrisel schreef op 09 januari 2004 @ 21:22:
Ik heb nu een andere netwerk kaart gekocht van het merk sitecom en deze werkt ook niet. Dus het ligt niet aan dat er 2 dezelfde netwerk kaarten inzitten.

mzzl jorn
Sitecom maakt gebruik van een Realtek chipset, je hebt dus precies dezelfde kaart gekocht met een andere verpakking. ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Jups. Probeer het eens met een 3Com of Intel adapter :)

• Bulleteater
Ik wordt nog een keer arm van al die netwerkkaarten 8)7 maar k ga morgeh even dit kaartje proberen te ruilen (zal die dixons toch wel nie doen) ik zal ook 's kijken of ze hier in dit plaatsje wijchen (vlak bij nijmegen) ook van die leuke intel of 3com kaartjes verkopen. I HOPE SOW _/-\o_

jorn

• Bulleteater
Ik heb gelukkig het geld teruig gekregen en ik ben heel wijchen rond geweest en ik heb nog een kaartje gevonden van het merk eminent. Ik heb hem dus gekocht, ik ga hem dadelijk even proberen.

mzzl jorn

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

jorngrisel schreef op 10 januari 2004 @ 15:39:
Ik heb gelukkig het geld teruig gekregen en ik ben heel wijchen rond geweest en ik heb nog een kaartje gevonden van het merk eminent. Ik heb hem dus gekocht, ik ga hem dadelijk even proberen.

mzzl jorn
Al gekeken welke chipset er op zit? Als je mazzel hebt is het een winbond oid, maar als je pech hebt heb je nu al 2 keer dezelfde kaart in een andere vaepakking gekocht 8)7
Laat het maar ff weten

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
jorngrisel schreef op 10 januari 2004 @ 15:39:

mzzl jorn
Ik vermoed dat het daarbij ook om een realtek gaat, als dat zo is: vraag de volgende keer expliciet naar de chipset.

• Bulleteater
hahaha precies weer dezelfde 8)7 maar ik kon hem ruilen daar heb ik speciaal even naar gevraagd. Ik ga binnenkort even naar nijmegen en daar koop ik een 3com of een intel.+ Zo gauw ik iets meer weet zal k het zeggen.

mzzl jorn

• Bulleteater
k ben van plan maandag een 3com kaart te kopen (kost 30 euro :o |:( :r :( :X 8)7

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
jorngrisel schreef op 31 januari 2004 @ 01:15:
k ben van plan maandag een 3com kaart te kopen (kost 30 euro :o |:( :r :( :X 8)7
maar dan heb je ook wat goeds in huis :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Tja maar de extra functies en hardwarematige ondersteuning op een 3com maakt het tot ..een heel handig kaartje, dat duidelijk beter functioneert in een beetje goed netwerk!

There is no place like ::1

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 10:36
Sitecom kaarten gebruiken al een tijdje geen realtek meer ze zijn sinds eind 2002 over gestapt op ADMtek ik heb hier een aantal van die kaartjes leggen en dat zijn echt hele redelijke kaarten.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Misschien een stomme vraag, maar welke windows draai je ? Windows XP herkent zowiezo standaard elke realtek kaart gebasseerd op de RTL8139 en windows 2000 geloof ik ook. geen floppy nodig ook.

Ik lees nergens wat voor een moederbord dat je hebt en of je al andere PCI sloten hebt geprobeerd en een andere bios heb geflashed ed. Ga daar eerst eens naar kijken voordat je weer uren kwijt bent om een 3com kaartje te zoeken.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Bulleteater
Ik heb windows xp pro en daar vind hij hem niet op ik heb ook al meerdere pci sloten geprobeerd (dat stond volgens mij wel ergens bovenin in deze topic) en ik heb een moederbord van gigabyte. De andere netwerk kaart zit onboard. (deze heeft ook een realtek chipset) ik heb al geprobeerd deze in de bios uit te schakelen en dan de andere netwerkkaart erin te doen en opstarten maar dan vindt de pc hem nog niet (de pc vindt hem nooit niet als ik nieuwe hardware zoeken doe niet, niet automatisch. En hij staat ook niet automatisch geinstaleerd.

• Bulleteater
ik heb trouwens ook mijn moederbord niet geflasht. (het is een vrij nieuwe pc dus ik heb er nog niet zoveel mee gedaag hier nog ff de wat er precies in zit voor als je dat moet weten:

pentium 4 3,0GHz hypertrading
240gb harde schijf
512mb werggeheugen
en zo'n irritant onboard netwerk geval met als chipset realtek ;)
als je nog meer moet weten vraag het maar ff

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Voor 25 € koop je bij de mediamarkt een sweex gigabitkaart :9 dus niet zeuren, je betaalt voor wat je krijgt

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
jorngrisel schreef op 31 januari 2004 @ 12:45:
Ik heb windows xp pro en daar vind hij hem niet op ik heb ook al meerdere pci sloten geprobeerd (dat stond volgens mij wel ergens bovenin in deze topic) en ik heb een moederbord van gigabyte. De andere netwerk kaart zit onboard. (deze heeft ook een realtek chipset) ik heb al geprobeerd deze in de bios uit te schakelen en dan de andere netwerkkaart erin te doen en opstarten maar dan vindt de pc hem nog niet (de pc vindt hem nooit niet als ik nieuwe hardware zoeken doe niet, niet automatisch. En hij staat ook niet automatisch geinstaleerd.
Het TYPE moederbord zou ook wel handig zijn. En hoe weet je zo zeker dat je kaart al niet geinstalleerd is ? je ziet helemaal geen hardware gevonden venster bij een Realtek. Dat ding staat er gewoon automatisch tussen.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

LaLaLand schreef op 31 januari 2004 @ 12:55:
[...]

Voor 25 € koop je bij de mediamarkt een sweex gigabitkaart :9 dus niet zeuren, je betaalt voor wat je krijgt
Ongeveer 50 Euro en je hebt een INTEL 1000Megabit kaartje, misschien niet 3com spul maar Intel netwerk kaarten zijn ook niet gek hoor, en bezitten ook een paar leuke functies!

There is no place like ::1

Verwijderd

swampy schreef op 31 januari 2004 @ 13:57:
[...] misschien niet 3com spul maar Intel netwerk kaarten zijn ook niet gek hoor, en bezitten ook een paar leuke functies!
:D

Omgekeerde wereld 8)7

Overigens hebben die Sweex Gigabit kaartjes ook gewoon een Realtek chipset. Het heeft dus geen zin zo'n kaartje te kopen. Je moet er echt één hebben met een andere chipset, er zijn maar weinig fabrikanten daarvan.

• Bulleteater
ik weet zeker dat de netwerkkaart niet geinstaleerd staat omdat hij er niet tussen staat bij "netwerkverbindingen" er staat er dan een maar dat is die onboard en als ik die nieuwe netwerkkaart aansluit geeft hij op de andere pc ook geen signaal van dat er een netwerkverbinding is. En lalaland we hebben het hier niet over een moederbord maar over netwerkkaarten (eerst ff beter lezen).

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Op het moment zijn er bij norrd (www.norrod.nl) netwerkkaartjes te koop voor slechts 5,50.
Ik heb ze zelf ook, werkt perfect en ze gebruiken een VIA VT6105 Rhine3 Fast Ethernet chipset.

hierbij vraagt windows Xtra Problemen wel om een driver.

En hij geeft sowieso aan dat 'ie een nieuw netwerkapparaat heeft gevonden, d.m.v. zo'n lastig balonnetje

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Bulleteater
ik de nk dat ik maar een router ga kopen weet iemand daar nog een goedkoop adres voor?

• Bulleteater
Ik heb een router gekocht met ingebouwde modem van sweex en hij werkt perfect en nog 2 UTP kabels voor het totaal van €96 dat is toch niet zo heel duur of wel?
Pagina: 1