Toon posts:

[asp.net] data op scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wij moeten hier op mijn werk een asp.net pagina maken voor op een scherm bij de ingang van het gebouw. Hierop wordt de laatste info getoond. Nu zoek ik alleen een functie waarmee ik een hele lijst data kan laten 'ronddraaien' . ik heb de adrotator al bekeken maar deze voldoet niet aan mijn wensen. Je moet je voorstellen dat er ongeveer 1,5 a4 aan papier aan info is en deze moet dan op het scherm 'ronddraaien'. hoe kan ik die het beste aanpakken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 19:23 ]

Verwijderd

Je kunt toch een pagina voor een bepaalde tijd weergeven?

Verwijderd

Volgens mij ben je gewoon op zoek naar een javascript die automatisch scrollt? :? Daar zijn er namelijk genoeg van te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat klopt, maar als de info nu langer is dan het scherm? het lijkt me geen mooie oplossing als je twee pagina's laad. het mooiste zou zijn dat je een soort doordraaiende tabel hebt, net zoals je soms met tekst van links naar rechts hebt, zou het van boven naar onder moet zijn.

quote Riff

je bedoelt echt laten scrollen in bijv Internet Explorer?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 19:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 19:36:
je bedoelt echt laten scrollen in bijv Internet Explorer?
Dat bedoel ik ja, of ben jij op zoek naar iets anders?

Verwijderd

Topicstarter
nou nee, het moet continu rond kunnen draaien. dus niet automatisch naar beneden laten scrollen. het moet dus een soort rotor worden, als dat de goede benaming is.

het moet dus een soort banner zijn. maar dan van boven naar beneden met alleen tekst.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 19:49 ]

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 20:52

flexje

got-father

Kan je het niet laden in een flash movie ofzo??

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Topicstarter
als dat zou kunnen, maar dan moet ik me daar in gaan verdiepen (ook leuk, of heeft iemand een voorbeeld?) maar het moet toch ook met ASP.NET kunnen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 20:01 ]

Verwijderd

je kunt tekst ook verticaal laten scrollen hoor...
even de attributen van marquee opzoeken remcop

en de weergave heeft niks met asp.net te maken

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 19:59 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 19:58:
als dat zou kunnen, maar dan moet ik me daar in gaan verdiepen (ook leuk) maar het moet toch ook met ASP.NET kunnen?
Nee; ASP.Net is serverside. Wat jij wilt is een clientside handeling.Vergeet dan ook ASP.Net en zoek je oplossing in Javascript. Evt. kan je ASP.Net de clientside code laten genereren.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 06 januari 2004 @ 20:00:
[...]

Nee; ASP.Net is serverside. Wat jij wilt is een clientside handeling.Vergeet dan ook ASP.Net en zoek je oplossing in Javascript. Evt. kan je ASP.Net de clientside code laten genereren.
dacht misschien is er wel iets voor, helaas dus. Ik ga wel even zoeken naar javascriptjes.

bedankt

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 20:52

flexje

got-father

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 20:04:
dacht misschien is er wel iets voor, helaas dus. Ik ga wel even zoeken naar javascriptjes.
Wat stelde je er dan bij voor? Het komt uiteindelijk toch neer op scrollen? In dat geval is het altijd clientside en dus javascript. Je kunt natuurlijk wel om de aantal seconden een andere gedeelte van de tekst laten zien, met javascript kun je dan de pagina refreshen. Maar ook dat is een beetje zinloos, omdat je hetzelfde met alleen javascript kunt realiseren.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
We zijn er dus achter gekomen dat het topic hier niet hoort? Mooi ;)
Veel succes met zoeken! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.