Problemen met installeren Norton antivirus

Pagina: 1
Acties:

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Na een windows herstel te hebben gedaan krijg ik met geen enkele manier geen enkele versie van Norton Antivirus meer op mn bak. Het slaat gewoon nergens op. Nu is het al 3 dagen gelee en ik heb eht weer geprobeerd net om de foutmelding hier te kunnen plaatsen want ik meende te herinneren dat het iets met een windows service pack had te maken maar nu geeft ie gewoon geen foutmelding meer aan behalve dat de installatie neit goed is gegaan. Nu draai ik nog wel het een en ander om mn comp te beschermen maar wil toch wel weer NAV draaien zonder weer een install te gaan doen.

Wie o wie heeft er een magisch antwoord!

volgende foutmelding :

Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (1) in bron (True Vector Engine) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: .

[ Voor 27% gewijzigd door LosGieros op 06-01-2004 19:19 ]

Rapapa...

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Wat staat er na "De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: "?

En heb je de AUXSOURCE-optie al geprobeerd zoals aangegeven?

• LosGieros
  • Niet online
G33rt schreef op 06 januari 2004 @ 21:18:
Wat staat er na "De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: "?

En heb je de AUXSOURCE-optie al geprobeerd zoals aangegeven?
die gegevens zijn allemaal wazige codes die ik neit snap en die auxsource optie begrijp ik neit...

Rapapa...

Verwijderd

http://service1.symantec....src=sg&pcode=&svy=&csm=no

daar kun je de removal tool downloaden.

Misschien dat daarna een reinstall alles verhelpt

• Sander Schrier
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een foutmelding over iets als een "True Vector Engine" breng ik niet direct in verband met Norton, maar eerder met ZoneAlarm. Wellicht kun je met de Removal Tool die DaftPunkNL hierboven noemt Norton AntiVirus wel weer aan de praat krijgen, maar ik ben bang dat je ook tegen andere problemen aan zult lopen :(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
LosGieros schreef op 06 januari 2004 @ 21:57:
die gegevens zijn allemaal wazige codes die ik neit snap
Dat jij het niet snapt, betekent niet dat het niet nuttig is en dat je het daarom niet hoeft te posten. Wellicht kunnen wij er wat mee.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• LosGieros
  • Niet online
Trent : Denk dat je gelijk hebt maar ik keek effe foutlog na en zag dit paar keer staan en dacht dat het ermee te maken had..

BlackD : Tja goed punt maar ik bedoelde dat ik dacht dat het niet relevant zou zijn...

zou dit beter zijn als foutmelding :

De Symantec Settings Manager-service is gestopt met de specifieke servicefout 4294967295 (0xFFFFFFFF).

Rapapa...

• LosGieros
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 22:00:
http://service1.symantec....src=sg&pcode=&svy=&csm=no

daar kun je de removal tool downloaden.

Misschien dat daarna een reinstall alles verhelpt
gedaan maar helpt niks......

Rapapa...

• Sander Schrier
  • Niet online
In jouw geval zou ik zelf alles wat ik in het register tegenkom wat met Norton programmatuur te maken heeft verwijderen. Maar zoals je weet is het risicovol om zelf veranderingen aan te brengen in het register. Je kunt dus het beste voordat je besluit dat te doen een backup van het register maken.

Maar ik blijf de indruk houden dat je Windows-installatie wel eens dermate ver heen kan zijn dat er geen redden meer aan is. Helaas...

• LosGieros
  • Niet online
Trent schreef op 06 januari 2004 @ 23:38:
In jouw geval zou ik zelf alles wat ik in het register tegenkom wat met Norton programmatuur te maken heeft verwijderen. Maar zoals je weet is het risicovol om zelf veranderingen aan te brengen in het register. Je kunt dus het beste voordat je besluit dat te doen een backup van het register maken.

Maar ik blijf de indruk houden dat je Windows-installatie wel eens dermate ver heen kan zijn dat er geen redden meer aan is. Helaas...
removal tool gebruikt en het was een herstel functie van windows die ik gedaan heb waarna de problemen ontstonden!

Rapapa...

• Sander Schrier
  • Niet online
Tja, je zult niet de eerste zijn waarbij de herstelfunctie voor problemen zorgt. Je kunt (als je Windows 2000 of Windows XP) gebruikt proberen via de installatie-CD op te starten en vervolgens met de optie "R" een reparatie uit te voeren.

• LosGieros
  • Niet online
Trent schreef op 07 januari 2004 @ 16:36:
Tja, je zult niet de eerste zijn waarbij de herstelfunctie voor problemen zorgt. Je kunt (als je Windows 2000 of Windows XP) gebruikt proberen via de installatie-CD op te starten en vervolgens met de optie "R" een reparatie uit te voeren.
dat is juist wat ik gedaan heb...

Rapapa...

Verwijderd

Je zegt dat je de herstelfunctie van Windows hebt gebruikt.
Als de fouten al op je systeem stonden op het moment dat het laatste herstelpunt is gemaakt, haal je door SYSTEEMHERSTEL te gebruiken juist de problemen terug....

Ik vind het dan ook veel raadzamer om af en toe een backup van je systeem te maken met Norton Ghost of Drive Image van Powerquest, dan gebruik te maken van systeemherstel. Je kunt dit overigens uitschakelen in de EIGENSCHAPPEN van DEZE COMPUTER.

Probeer systeemherstel eens uit te zetten en dan met de removaltool NAV te uninstallen. Dan rebooten en opnieuw installeren.

Ik heb laatst ook prbs gehad met NAV en kon inderdaad pas weer iets, nadat ik met de removaltool NAV en alle verwijzingen had weggehaald.

Suc6

• Sander Schrier
  • Niet online
dat is juist wat ik gedaan heb...
Kijk, dat was nou niet helemaal duidelijk. Je had bijvoorbeeld ook vanuit Windows een herstelpunt terug kunnen zetten. Ik denk dat de opmerking hierboven zeker zinvol is; het herstellen heeft helaas niet (goed) gewerkt.
Pagina: 1