Toon posts:

Reborn Card

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
www.reborn.nl !
iemand dit al gecheckt of ervaring mee ?

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Dit lijkt me absolute ROTZOOI

Wirf

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
onderbouwe! waarom is dit dan wel absolute rotzooi he?
lijkt me een hele handige kaart voor vele toepassingen!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Wat ik zo 1-2-3 kan zien, is dat het een virusbeveiliging is, en dat het crashes zou voorkomen...

een virusbeveiliging is haast onmogelijk om in hardware te doen, daarvoor veranderen virussen veel te snel.

crashes voorkomen kan ook haast niet met zo'n simpel kaartje, daarvoor zou je diep in het OS dingen moeten gaan veranderen, of dingen zoals de powersupply en koeling verbeteren, meestal is het zo dat hoe meer dingen je in je computer hebt zitten, hoe instabieler hij word.

deze kaart lijkt verdacht veel op die "versneller-kaart" die een paar jaar geleden op de markt was, die uiteindelijk NIET uitmaakte in de snelheid, en het kaartje was niet meer dan een dure kopieerbeveiliging

Wirf

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
zie je wel je leest niet goed deze kaart doet alles wat jij omschrijft en nog veel meer waar het eigenlijk om gaat maar op een heeeeel andere manier dan jij denkt ik zou nog maar eens een snellere kijk dan jouw 1-2-3 nemen!

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 13:33
Hij slaat op een onzichtbare petietie een soort image file op met alle instellingen van je hdd + Bios.
Elke keer als je herstart zet ie alles weer terug in originele staat.
Dus als je een virus krijgt heb je daar geen last van als je opnieuwe opgestart bent.

Je moet dan wel alle documenten op schijfjes zetten want die zijn dan ook weg.
je zou ook een apate petietie kunnen maken waarvan hij niet alles terug zet en dat je daar je savegame's en documenten op zet.

snappie

Verwijderd

Bij mij op school mochten we een keer een systeem (softwarematig) mollen waar zo'n kaar inzat. De hele bios hadden we overhoopgegooid en reg van win gedeleted en na een reboot was alles weer perfect. Het is in princiepe wel een handige kaart. Ook wel een goeie beveiliging tegen virussen en hackers, want dat ding faked alles. Alleen met het installen van bestanden die je wel wilt hebben weet ik niet wat ie doet :)

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

HEt hangt er vanaf
wil je het zelf gebruiken voor je pc is het perfect (let wel op dat je de goede versie krijgt, die win98 versie is NIET compatible met NT ookal vermelden ze dat het wel zo is)
maar wil je het in een netwerk zetten is het een ramp
wil je nieuwe software installeren/weghalen moet je ALLE pc's met de hand opnieuw gaan instellen. das dus niet zo fijn.
k heb hier namelijk een onderzoekje na gedaan op m'n stage.
werkt wel leuk hoor
heel de C: kan je leeg gooien en 1 reboot en alles is er weer :)
eigenlijk zou je um eens zelf moeten testen.

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Hmm hij vangt int 13h af, dat betekend dus dat hij het onder dos prima doet, wellicht onder win98 ook. Maar NT en linux zullen wel wat probleempjes gaan geven :)
Dan moet je weer speciale drivers enzo installeren, lastig.
Mischien werkt het wel heel goed hoor, maar ghost werkt ook best aardig :)

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

Dit lijkt me wel handig voor Internetcafe's en Mediatheken, maar niet voor thuis. Kom op zeg, installeer een virusscanner, maak een image van je machien, verdiep je in je OS en je kunt het zelf. Alleen tegen mensen met 2 linkerhanden (of 2 rechterhanden maar met een vandalistische instelling >:) ) lijkt me dit bruikbaar.
Pagina: 1