OC Problemen 9600 pro

Pagina: 1
Acties:

• esox-oc
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hallo,

nou heb ik dus laatst een club 3d 9600 pro (128 mb) gekocht, nou las ik in enkele reviews dat hij goed overklokbaar is. Nou is dat bij mij niet het geval, ik heb al verschillende overklokprogrammatjes geprobeerd(radlinker, rage 3d) en verschillende voltages. De heatsink word ook niet verdacht heet ofso dus daar ligt t ook nie aan.

Mijn specs:
Club3d 9600 pro (catalyst 3.1 drivers)
MSI KT3 ultra2 v1.0 (de nieuwste bios)
256 mb pc 2100 twinmos + 256 mb pc 2700 geil
AMD 2000+ (palomino) @ 1780 mhz
Seagate Barracuda 80 GB 7200 RPM

Ik krijg mijn 9600 pro dus niet verder als 20 mhz ge oc't dan loopt m'n comp gewoon vast als ik ga gamen of 3dmarken.

Kan iemand mij vertellen waarom ik gewoon niet kan overklokken?

http://specs.tweak.to/10443

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 16:00

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
esox-oc schreef op 06 januari 2004 @ 19:00:
Hallo,

nou heb ik dus laatst een club 3d 9600 pro (128 mb) gekocht, nou las ik in enkele reviews dat hij goed overklokbaar is. Nou is dat bij mij niet het geval, ik heb al verschillende overklokprogrammatjes geprobeerd(radlinker, rage 3d) en verschillende voltages. De heatsink word ook niet verdacht heet ofso dus daar ligt t ook nie aan.

Mijn specs:
Club3d 9600 pro (catalyst 3.1 drivers)
MSI KT3 ultra2 v1.0 (de nieuwste bios)
256 mb pc 2100 twinmos + 256 mb pc 2700 geil
AMD 2000+ (palomino) @ 1780 mhz
Seagate Barracuda 80 GB 7200 RPM

Ik krijg mijn 9600 pro dus niet verder als 20 mhz ge oc't dan loopt m'n comp gewoon vast als ik ga gamen of 3dmarken.

Kan iemand mij vertellen waarom ik gewoon niet kan overklokken?
ga dan eens heel snel de heatsink vervangen of in ieder geval de koelmeut die er nu op zit wegpoetsen met wasbenzine en vervangen door arctic silver?

die van mij wilde niet eens stabiel draaien op standaard snelheden, nadat ik de koelprut had vervangen ineens wel.. dus denk dat het toch een warmteprobleempje is

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
Wie weet heb je wel een zodanige voeding dat hij bij deze "overweldigende" overclock iets te instabiel wordt.

Ik weet niet of je geheugen op je videokaart ook heatsinks hebben. Mijn kaart heeft het niet, wat tot gevolg heeft dat mijn geheugen het ook heel gauw begeeft wat overclocken betreft (ik heb overigens een Radeon 9500 nog)

• esox-oc
  • Niet online
Krullebol schreef op 06 januari 2004 @ 19:07:
Wie weet heb je wel een zodanige voeding dat hij bij deze "overweldigende" overclock iets te instabiel wordt.

Ik weet niet of je geheugen op je videokaart ook heatsinks hebben. Mijn kaart heeft het niet, wat tot gevolg heeft dat mijn geheugen het ook heel gauw begeeft wat overclocken betreft (ik heb overigens een Radeon 9500 nog)
Ik heb geen heatsinks op m'n geheugen zitten, maar dat ben ik ook niet aant overklokken dus lijkt me dat niet nodig

dat van de voeding lijkt me trouwens erg onlogisch alst teveel zouw worde zou ie toch wel vanzelf afslaan ofso?

[ Voor 11% gewijzigd door esox-oc op 06-01-2004 19:49 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:48

Shunt

Boe

esox-oc schreef op 06 januari 2004 @ 19:36:
[...]

Ik heb geen heatsinks op m'n geheugen zitten, maar dat ben ik ook niet aant overklokken dus lijkt me dat niet nodig

dat van de voeding lijkt me trouwens erg onlogisch alst teveel zouw worde zou ie toch wel vanzelf afslaan ofso?
zou het zelfde dan niet gelden voor de core |:(
mare idd gewoon eens lekker die koelprut vervangen en nog eens proberen ;)
en voor ocen kan je nooit een garantie krijgen de ene gaat maar 1 mhz sneller de ander 100 ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Ik heb ook een Club-3d Ati radeon 9600 pro 128 mb ddr 300 mhz.
Toen ik de koeler eraf haalde om de koelsticker te verwijderen en de koelpasta aan te brengen viel mij ook al op dat de koeler een heeel onregelmatig oppervlak heeft...
Echt té onregelmatig naar mijn mening.
En de bevestiging van de koeler is ook erg slap (slappe veren) waardoor de heatsink maar met een piepklein beetje kracht tegen de gpu gedrukt wordt. Ook wederom veel te weinig IMO.

Het is ook wel een aanrader om iig nwe koelpasta ertussen te doen, en als het ff kan een nieuwe heatsink erop.

• esox-oc
  • Niet online
Oke dus het probleem zou best wel eens bij de koelpasta of losse heatsink kunnen liggen...dat gaan we dan van 't weekend maar es uitprobere :)

Verwijderd

ik heb een sapphire radeon 960 pro, die loopt standaard op 397 / 298 en er zitten geen koelblokjes ofzo op het geheugen.

ik kan hem oc'n tot 507 / 336, dan komen er heel af en toe een artifactje op 1.7 volt
maar 500 / 330 is perfect...zonder mods dus..

Verwijderd

Ik heb radeon 9600 Pro ook en ik kon hem zonder problemen overclocken naar 470/320, weet iemand hoe ik hem verder kan krijgen zonder artificats?? zeg aub :)

Verwijderd

simpel, extra koelen, en anders gaat hij gewoon niet harder

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik denk dat je gewoon echt pech hebt met je kaart, mijn 9600 pro komt tot 490/320 en dat is met waterkoeling erop

er zijn dus mensen die met luchtkoeling verder komen dan ik met waterkoeling

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Club3d heeft de neiging om soms andere soort geheugen erop te zetten. JE moet maar net treffen dat ze samsung of infineon erop zetten.
Verder had je beter de Saphire Atlantis 9600 kunnen nemen, die hebben goed genoeg geheugen voor je overklok lusten. Verder wat heatsinkjes op je mem zetten en een betere koeler en je kan er weer tegenaan.

dikzak

Verwijderd

Ja dat is het hem nou juist. Ik heb de SAPPHIRE RADEON 9600 PRO maar opzich doet alles het wel lekker. maarja lekker is niet goed genoeg. Ik wil het meeste uit die kaart kunnen halen en ik heb geen idee wat daar de beste koeler voor zou zijn.
Die natuurlijk ook nie te duur is :P

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

toch raar, ik heb ook een club3d 9600pro en die draait 50mhz overgeclocked, al een week, 3d mark doetie prima en gamen ook. dus trek niet te snel de conclusie dat het aan de koelprut ligt, die heb ik ook nog niet vervangen.

dat zal ik daluk is gaan doen :P
Pagina: 1