FLASH - Interactive plattegrond

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 22:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
ik moet voor school een interactieve plattegrond maken voor Lego World.

een paar vraagjes over flash MX

ik heb dus een platte grond gemaakt. daar zitten allemaal vakjes in, buttons, als je er over heen gaat dat de kleur verandert -waar ik al heel trots op ben- maar nu wil ik ook dat als je met je muis er over heen gaat dat er tekst komt, nu is dit niet moeilijk, gewoon bij de mouse over bij doen.
Maar dan staat het er PATS BOEM! zo snel , ik wil er een leuke animatie van maken, maar omdat het 2 symbolen zijn, gaat dat niet helemaal samen.

ik hoorde wat over movie clips, maar dat drong niet echt door .

en mijn andere vraag.

k heb een lego hoofdje op de site dat er ongeveer zo uit ziet.

/--\ <--HOOFD
I I
---------------------------------------------------------------------BALK

dan zou ik graag willen dat dat hoofd met de muis mee ging dus in de breedte, daar was een action scriptje voor toch?

nou ja, dat was het eerst wel, hopelijk kan iemand dit wat voor me uit leggen

wat me ook wel leuk leek, dat als je met je muis over zon deel van de plattegrond gaat, dat er dan een geluidje komt, maar hoe....

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:05
Je kan in de rollover frame van een button gewoon een movie zetten hoor :) En ook een geluidje.
Speel maar eens met buttons, voordat je verder gaat!

Als de site compleet in flash is kan je met een vrij simpel scriptje steeds de X waarde van de cursor doorgeven, en een bepaald opject (hoofd) dezelfde X waarde geven.

En kijk voor de grap eens op www.flashfocus.nl

[ Voor 8% gewijzigd door bredend op 06-01-2004 19:00 ]

Verwijderd

Leuk dat je begint met het leren van flash.
Ik kan hier wel allerlei scriptjes gaan neerzetten om je probleem op te lossen, maar daar zou jij heel weinig van leren.
Probeer eens de tutorials van Flash zelf uit, en ga je dan eens verdiepen in het onderwerp, op een leuke begin plek als flashkit.com.

Dan is het misschien ook nog een idee om dit eens te lezen :
[rml][ W&G FAQ] W&G Policy & Beleid[/rml]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
mijn infade tekst en button heb ik goed aan de praat gekregen, nu nog ff uitvinden hoe ik geluid er bij krijg, zal wel niet zo moeilijk zijn.
dit HFST heb ik overgeslagen op school :p

maareh als je een script weet (en mss kan uitlegge waar ik dat moet invoeren..) voor dat muis/poppetje geval, zou erg fijn zijn :)

flashkit.com kende ik al, staan een hoop leuke dingen op, maar nog niet echt dat ik ze nodig heb :)

en die FAQ (?) zal ik ff doorlezen

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

MrVegeta schreef op 06 januari 2004 @ 23:27:
mijn infade tekst en button heb ik goed aan de praat gekregen, nu nog ff uitvinden hoe ik geluid er bij krijg, zal wel niet zo moeilijk zijn.
dit HFST heb ik overgeslagen op school :p
nou dan lees dat HFST maar eens door, weet je dat ook zo :>
kleine hint: zet een geluid op de "over" state van je button.
(nah,.. verklap ik het zomaar :P )
maareh als je een script weet (en mss kan uitlegge waar ik dat moet invoeren..) voor dat muis/poppetje geval, zou erg fijn zijn :)

flashkit.com kende ik al, staan een hoop leuke dingen op, maar nog niet echt dat ik ze nodig heb :)
zo`n script is daar zeker weten te vinden, om het je nou kant en klaar aan te reiken is wel erg makkelijk he?
en die FAQ (?) zal ik ff doorlezen
prima ;) dan lees je meteen dat we niet aan script-request doen zonder dat je eerst zelf wat geprobeerd hebt en hier een stuk code tevoorschijn tovert.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:09
Geloof niet echt dat je de post van B-top begrijpt.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
jawel, maar ik las dus die FAQ door na die post, toen las ik inderdaad dat jullie niet aan script posts doen.
maar als het bestaat is het er wel te vinden :)

-geluid heb ik er nu ook bij gekregen, dmv gewoon een geluidje inporteren en de button in de mouse over dat geluidje toevoegen :)

(mijn BASIS curses flash boek is /kwijt/gestolen/ :( daar zou het heel wat makkelijker van worden.

mss dat ik zon scriptje nog kan krijgen van een leraar van mij.

Ill keep you posted >:)

Verwijderd

Laat dat maar zitten, het interesseert ons bar weinig of jij nou je scriptje hebt gevonden of niet. Zoals B-top ook zegt, ga eens zelf aan de slag, probeer dingen uit, lees eens wat artikelen door over het onderwerp en experimenteer ZELF!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55

crisp

Devver

Pixelated

/basic

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.