"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Raar, ik heb mijn dtla 30gb zonder RAID-controller aangesloten en Sysoft geeft aan dat hij bijna 2x!! zo snel is als die referentie 7200rpm schijf
Hier komt iets hips te staan
Het zou gewoon moeten werken ..
Probeer is een ander tooltje ( hdbech ofzo ) want je moet je niet altijd aan 1 bechmarkje vastprikken..
Norton utilities vindt nog steeds dat ik een langzame schijf heb.. nou scheelt het.. dat vindt tie al 8 schijven lang
Probeer is een ander tooltje ( hdbech ofzo ) want je moet je niet altijd aan 1 bechmarkje vastprikken..
Norton utilities vindt nog steeds dat ik een langzame schijf heb.. nou scheelt het.. dat vindt tie al 8 schijven lang
Verwijderd
ooit gelezen dat een zo'n HPT controller gewoon gigantisch KUT is???
ik had zo'n ata100 hpt370 controller op m'n ka7, nou.... mooi dat die kut controller niet overweg kan met IBM en nog een paar andere merken! ( stond ook bij t.net toen met die test van IDE controllers.... moest je ene nieuwe BIOS erin pleuren ofzo! )
meteen ging windows zeiken over een foute 'uitgebreide partitie', norton trouwens ook! ken meerdere mensen die alleen maar problemen hebben met die zooi
ik had zo'n ata100 hpt370 controller op m'n ka7, nou.... mooi dat die kut controller niet overweg kan met IBM en nog een paar andere merken! ( stond ook bij t.net toen met die test van IDE controllers.... moest je ene nieuwe BIOS erin pleuren ofzo! )
meteen ging windows zeiken over een foute 'uitgebreide partitie', norton trouwens ook! ken meerdere mensen die alleen maar problemen hebben met die zooi
Ik heb er 4 in RAID-0 config op een Promise kaartje. Waanzinnige performance. Dus aan de schijf zal het niet liggen
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
aan die HDD ligt het idd niet, kheb de 45gb versie en die is rete-snel... Denk dat je es moet kijken voor een firmware update voor je controller...
| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |
Goed, voor alle duidelijkheid:
1. Gebruik niet de 1.26 drivers voor windows want die zijn heel traag(burst<40MB/s HDTACH).:( Deze drivers zijn speciaal aangepast om compatebiliteit met de DTLA schijven te voorzien, maar door tragere timing zijn ze dus wel heel traag|:(.
Ik gebruik v1.251=SNEL:9
Download ze hier: ftp://64.14.108.51/Highpoint/
2. Gebruik de util van IBM om de DMA mode op 4 te zetten.(IBMSW.eze)
3. Ik heb zelf wat geëxperimenteerd en ben erachter gekomen dat mijn partities boven de 8GB problemen veroorzaakten(hangen).:?
Dus heb ik alle partities kleiner als 8GB gemaakt met Partion Magic, en alles loopt als een zonnetje.:Y)
Geef me ff een seintje als de laatste optie bij jou ook een positief resultaat biedt!
Suc6,
1. Gebruik niet de 1.26 drivers voor windows want die zijn heel traag(burst<40MB/s HDTACH).:( Deze drivers zijn speciaal aangepast om compatebiliteit met de DTLA schijven te voorzien, maar door tragere timing zijn ze dus wel heel traag|:(.
3. Ik heb zelf wat geëxperimenteerd en ben erachter gekomen dat mijn partities boven de 8GB problemen veroorzaakten(hangen).:?
Dus heb ik alle partities kleiner als 8GB gemaakt met Partion Magic, en alles loopt als een zonnetje.:Y)
Geef me ff een seintje als de laatste optie bij jou ook een positief resultaat biedt!
Suc6,
wil je hiermee zeggen dat als een partitie >8Gb dat je dan beter deze driver niet kan gebruiken of heb ik het verkeerd.Op maandag 11 december 2000 11:37 schreef PowerPee het volgende:
dit vraag ik omdat ik 15Gb voor games, 10Gb voor Apps, 10Gb voor IMPORTANT files, 10Gb Xtra space voor dump.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Tja, daar komt mijn ervaring wel op neer.
Heb je al je schijven al vol staan dan?
Het betekent dat je wat moet gaan verplaatsen:)
OF, natuurlijk wachten tot die gasten bij Highpoint een snellere & Compatible driver uitgeven.....:(
PS: Laat me weten als het bij jou ook werkt, dit kan nml een beter inzicht verschaffen in de oorzaak van het probleem. Met dit inzicht stuur ik dan een postje naar Highpoint8-)
Heb je al je schijven al vol staan dan?
Het betekent dat je wat moet gaan verplaatsen:)
OF, natuurlijk wachten tot die gasten bij Highpoint een snellere & Compatible driver uitgeven.....:(
PS: Laat me weten als het bij jou ook werkt, dit kan nml een beter inzicht verschaffen in de oorzaak van het probleem. Met dit inzicht stuur ik dan een postje naar Highpoint8-)
OK OK, ik koop dadelijk wel een Promise 100, die ik dan ff ombouw naar een RAID (ooit eens:))...
Eerst ff me nachjapon uit OK?

Het draait allemaal zonder problemen goed eigenlijk, behalve performance dan.
Tot gisteren, data verlies en BSOD bij WinME -> kon niet naar de hardeschijf schrijven, en allemaal errors met de kernel enzo???
Win2k draait fijn, dus geen rotte hardware...
Eerst ff me nachjapon uit OK?
Het draait allemaal zonder problemen goed eigenlijk, behalve performance dan.
Tot gisteren, data verlies en BSOD bij WinME -> kon niet naar de hardeschijf schrijven, en allemaal errors met de kernel enzo???
Win2k draait fijn, dus geen rotte hardware...
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Weet iemand hoe ik die HPT366 uitgooi?
Hbe RU bios dan kan dat geloof ik niet?
Gewoon chip van het bord afrukken?
Hbe RU bios dan kan dat geloof ik niet?
Gewoon chip van het bord afrukken?
hehe
volgens mij kan die chip niet uit op de BP6...
bij mijn BE6 ook niet.. vanaf de BE6-2 en ook de BE6-2 v2.0 en de BX133 kun je de HPT chip uitschakelen
trage datatransfer heb ik nooit gehad
ik heb wel gehad dat mijn BE6 m'n IBM DTLA 30.7 naar de klote heeft geholpen door fysieke schade toe te brengen (ongeldige kopbewerkingen).. na het omruilen van m'n HD voor een seagate barracuda II (IBM was op
) en het omwisselen van m'n mobo met een BX133 roelt ie
volgens mij kan die chip niet uit op de BP6...
bij mijn BE6 ook niet.. vanaf de BE6-2 en ook de BE6-2 v2.0 en de BX133 kun je de HPT chip uitschakelen
trage datatransfer heb ik nooit gehad
ik heb wel gehad dat mijn BE6 m'n IBM DTLA 30.7 naar de klote heeft geholpen door fysieke schade toe te brengen (ongeldige kopbewerkingen).. na het omruilen van m'n HD voor een seagate barracuda II (IBM was op
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Pagina: 1