Toon posts:

XFX GF4 Ti4200 Turbo Vmod, met ISL6525 en ISL6225

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil deze kaart gaan vmodden...

ISL6525 --> DDR Voltage
ISL6225 --> GPU Voltage

Datasheets:
http://www.intersil.com/data/fn/fn4998.pdf --> GPU
http://www.intersil.com/data/an/AN9995.pdf --> DDR

Heb ik het dan goed als:
6525:
pin 5 = feedback
pin 6 = ground

en

6225
pin 1 = ground
pin 10 = feedback

En als dit volgens jullie klopt, dan moet ik daartussen dus gewoon een vrtje bouwen?
De weerstand die ik moet gebruiken hangt van de wat er nu aan ohm op zit toch... dus dan meet ik die eerste tussen die pinnen en dan kan ik daaruit de benodigde vr berekenen right?
Weet iemand hoe je dat ongeveer moet berekenen, want wat ik vind met searchen is niet echt verhelderend en ik wil het duidelijk NIET fout doen, dat snap je

Grtz

Verwijderd

Je kan het heel erg moeilijk berekenen, je kan ook geen weerstanden meten in een circuit.

Wat ik meestal doe is gewoon een grote pot ertussen zetten, bijvoorbeeld 25k of 50k. Je kan ook zoeken naar mods met hetzelfde chippie en dan kijken wat ze daar hebben gebruikt.

Ik heb het zelf laatst nog fout gedaan, ik had een 10K pot gepakt, dacht dat dat wel zat was voor een A7V8X-VM micro-atx boardje. Zet em aan, kijk in de bios, 2.5 volt op de CPU.

Na een paar sec schakelde de boel zichzelf uit, alles heeft het overleeft, maar helaas is de voeding eraan overleden.

Ik raad je wel aan niet de ground pin van de chip te pakken, maar een ander ground punt op de kaart te zoeken, dat is een stuk gemakkelijker solderen.

Wel proberen de draden naar de pot zo kort mogelijk te houden zodat je geen antenne effecten krijgt.

Wat pinnen betreft zit je wel goed volgens mij.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 18:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja over dat ander ground punt... suggesties? ik weet nl niet hoe ik dit moet bepalen op een veilige manier, hier een pic van mijn kaart:

Afbeeldingslocatie: http://www.ocmodshop.com/xfxgf4ti42008x/cardbottom.jpg

Verwijderd

Topicstarter
iemand ideen?

Verwijderd

Anders schop je ff niet je topic na een paar uur.. :/

Voor de ground kun je gewoon die pinnen gebruiken die als ground staan aangegeven. Maar ook een molex ofzo :)
I used a 50K ohm vr for the gpu (pin 5 and 6 on sl6525cb).

Stock = 1.76
45K ohm = 1.79
38.5K ohm = 1.8
15.6K ohm = 1.85
10K ohm = 1.9

For the ddr (pin 1 and 10 on isl6225ca) I used a 200K ohm vr.
For pin 10 it’s easier to follow the trace and solder to the resistor next to it.

Stock = 2.9
180K ohm = 3.0
100K ohm = 3.1
79K ohm = 3.15
67.5K ohm = 3.2
:)

http://www.xtremesystems....=10198&highlight=Albatron

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 21:59 ]

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
dat gat rechts boven in je kaart kun je gebruiken als ground point of je gebruik het ijzertje van je videokaart @ je kast....

Verwijderd

Topicstarter
Thx, en sorry van dat kickje... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Kan nog prima hoor.. Ga maar gewoon verder in XFX GF4 Ti4200 Turbo Vmod, met ISL6525 en ISL6225
(en vermeld daar dan even wat je ondertussen wijzer bent geworden).

Oh, en je originele vraag: Als je een 33K weerstand in serie zet met de potmeter, dan moet dat prima gaan. En is die 33K niet laag genoeg, dan kun je gewoon de weerstand ertussenuit halen.. Dat lijkt me niet het grootste probleem..
Zoals gezegd, ik ga hier verder.

Ik weet nu hoe ik alles moet solderen en ik heb twee vrs van 50k klaarliggen om op mijn kaart te solderen, maar nu vond ik dit stuk over een ti4800 met dezelfe ic's
I used a 50K ohm vr for the gpu (pin 5 and 6 on sl6525cb).

Stock = 1.76
45K ohm = 1.79
38.5K ohm = 1.8
15.6K ohm = 1.85
10K ohm = 1.9

For the ddr (pin 1 and 10 on isl6225ca) I used a 200K ohm vr.
For pin 10 it’s easier to follow the trace and solder to the resistor next to it.

Stock = 2.9
180K ohm = 3.0
100K ohm = 3.1
79K ohm = 3.15
67.5K ohm = 3.2
Hij gebruikt dus bij vmem een weerstand met meer dan 50k, alleen is dit een totaal andere kaart (een ti4200 dus) en van een ander merk, alleen de ic's zijn gelijk. Zal ik dan voor de veiligheid de boven genoemde 33k ertussen solderen? Of zal het veilig zijn om het gewoon met de 50k te doen?

edit: Ik zie bij heel veel mensen dat ze een 2k weerstandje gebruiken dus ik snap niet waarin het hier zo hoog is.

Als ie dan af is met de zalman erop :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 18:57 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dat ic is alleen maar een spannings-regeling. De afstelling van die spannings-regeling werkt met een bepaald electronisch circuit waarbij weerstanden gebruikt worden om de gewenste spanning in te regelen.

De waardes van die weerstanden kunnen bij elk type kaart anders zijn, dus het kan best zijn dat bij die Ti4600 50K perfect werkt, maar voor jouw kaart een veel te lage weerstand is..
(bij een te lage weerstand krijg je dus een te hoge spanning).

Het beste is om te beginnen met een hoge weerstandswaarde, of bijvoorbeeld meerdere VR's in serie en deze terug kunt regelen totdat je de gewenste spanning krijgt. Op dat moment kun je gewoon de totale weerstand van die serie vr's meten en dan weet je wat je precies kunt gebruiken.

Het kost in het begin even wat moeite en een klein beetje extra geld om wat meer vr's aan te schaffen.. Maar da's nog altijd beter dan een doorgebrande kaart..

Verwijderd

Topicstarter
Maar 50k is toch al hoog? Wat noem je dan hoog?

Btw hoe bepaal ik ook al weer wat ik als ground kan gebruiken, afgezien van een andere pin dan, daar was ook een methode voor dacht ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 19:17:
Maar 50k is toch al hoog? Wat noem je dan hoog?

Btw hoe bepaal ik ook al weer wat ik als ground kan gebruiken, afgezien van een andere pin dan, daar was ook een methode voor dacht ik.
Waar de ground zit is nu 2x gepost..

• Een molex (zo stekker weet je wel..zwarte draad)
• FAN header op je mobo
• Pin van de IC
• Schroefgat op je kaartje

Genoeg opties lijkt mij..

50K voor de GPU zou ik gewoon doen. Er zijn 2 soorten Vmods voor Ti4200..deze en die andere die je zegt. Deze is voor de nieuwe versies.

Edit:

Kijk..wat moeite enzo loont..kun je ook zelf doen..
GeForce4 voltmod met ISL Chips

Al die kaarten zijn hetzelfde btw..

In die draad staat de mod dus gewoon.. |:(

Core (ISL6525CB):
Hiervoor is een 50K Ohm potmeter nodig:
- Verbind pin 5 en 6. Pin 1 is die waar het bolletje van de chip zit.
- Hoe minder weerstand de potmeter geeft, des te hoger het voltage van de core.

Geheugen (ISL6225CA):
Hiervoor is een 200K Ohm potmeter nodig:
- Verbind pin 1 en 10. Pin 1 is die waar het bolletje van de chip zit.
- Hoe minder weerstand de potmeter geeft, des te hoger het voltage van het geheugen.

Als je het nu niet weet..dan kun je beter stoppen denk ik.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 19:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Haha, nee nou snap ik et, Thx alot, en sorry for the trouble _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 20:34:
Haha, nee nou snap ik et, Thx alot, en sorry for the trouble _/-\o_
pas wel beetje op met solderen, zijn verdomd smalle pinnetjes (what happened to the good ol' SC11xx chips :?), heb een vriend z'n Ti4200-8x naar de kloten geholpen, heb hem dan maar een R9600P gekocht, was ie ook content :)

Verwijderd

Topicstarter
wat had je fout gedaan dan :|

Verwijderd

tja, te dikke soldeerpunt gebruikt I guess (standaard Weller) en was ook niet bepaald nuchter, maar dat laatste zal er slechts weinig mee te maken hebben gehad.

't zijn gewoon verschrikkelijk smalle pinnetjes op die ISL-IC's, ik kan best wel goed solderen, maar op die IC's is het me gewoonweg niet gelukt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 21:07:
[...]

tja, te dikke soldeerpunt gebruikt I guess (standaard Weller) en was ook niet bepaald nuchter, maar dat laatste zal er slechts weinig mee te maken hebben gehad.

't zijn gewoon verschrikkelijk smalle pinnetjes op die ISL-IC's, ik kan best wel goed solderen, maar op die IC's is het me gewoonweg niet gelukt.
Kwestie van geduld.. Zo moeilijk is het niet. Gewoon het draadje vertinnen en je hand ergens op laten steunen..zo gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
ow das dan kut... want ik heb pas net een paar keer geoefend 8)7
ik heb een stift van volgens mij 2.3mm is dat te groot? ik kan er een draadje mee vastsolderen op een puntje van zeg 1 a 1,5 mm, dat heb ik dus net zitten oefenen, maar die puntjes zitten denk ik 1 mm van elkaar af... gaat het dan lukken denkje?
Wat is dus niet snap, als je missoldeert kan je dat tin toch gewoon weer vloeibaar maken en weghalen? lukte bij 'het oefenen" iig wel....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 21:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
ow lees net de post van seren... klinkt goed, ga je dan eerst apart soldeer op dat draadje smeren om het dan vervolgens bij het pinnetje weer vloeibaar te maken ofzo? das wel een goed plan... ff oefenen :P

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:57

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

je zou ook een stukje dun koperdraad om je punt kunnen wikkelen, waarvan je het uiteinde in het verlengde van de bout laat steken, dit uiteindetje gebruik je dan als punt, wat natuurlijk veel dunner is dan de echte punt, en ook minder warm word, waardoor je minder kans hebt op het beschadigen van banen

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

Topicstarter
maar eh, wordt het dan nog wel warm genoeg om fatsoenlijk te solderen, of moet ik dan heel lang wachten voordat het vloeibaar wordt?

Verwijderd

Topicstarter
:o ik zit nu midden in mijn vmod, maar ik wil niet een pinnetje gebruiken voor de ground want pin 5 zit nu al veel te dicht op pin6 eigenlijk (wat de ground is) :'( ik sla de vmem sowiezo ff over tot ik een prof heb gevonden want dat is echt onmogelijk, dat zit zo dicht op elkaar 8)7 dat kan ik echt niet. Maar ik vind vgpu toch belangrijker. Alleen nou zit ik met die ground, ik krijg dus echt geen grip op de gekozen grounds, niet op dat gat rechtsboven, daar glijdt alles af, ok met soldeervet erop, een ook niet op het dat ijzeren ding waar de kaart laat maar zeggen mee het mobo inschuift, dus niet de connectors, naja je weet wel, de achterkant... nou had ik als plan gewoon het ground draadje tussen de schroef te stoppen als ik em weer in mijn comp stop.. zal dit gewoon werken? en wat gebeurt er als die ground losschiet en de comp staat aan??? ontploft de kaart dan? :| kan iemand helpen, of heeft iemand een idee?
tot overmaat van ramp heb ik vanmiddag gefitnesst waardoor ik ook niet echt een vaste hand heb.... |:( maar ik impulsieve sukkel kon niet langer w88 en dacht ik ga er gewoon voor, anders koop ik wel een nieuwe B)

Verwijderd

Als je voltmod losschiet en voor de rest niets anders raakt waardoor er kortsluiting komt is er niets aan de hand, door de schommelende voltages blijft de boel hangen waarschijnlijk maar het kan niet veel kwaad.

Probeer eens het punt waar de connectoren vast zitten aan de kaart (die grote dikke soldeerpunten die de boel vasthouden) dat zijn ook ground punten. Ik neem aan dat je een multimeter hebt? Dan meet je het zo ff na natuurlijk.

Een voltmod doen zonder multimeter is gewoon 8)7 |:(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een mulitmeter of course, maar hoe meet ik dat na als de kaart niet in de computer zit??? je bedoelt die punten helemaal rechts op de kaart he? (zie pic)
(soz als ik domme vragen stel *blush*)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 23:25 ]

Verwijderd

Om weerstand te meten kun je beter de kaart niet in de PC hebben, voor weerstand meten hoef je geen stroom te hebben hoor.

Je kan in een circuit weinig weerstanden meten, maar de GND is altijd wel te vinden :p

Verwijderd

Topicstarter
wanneer is het dan een ground? als de weerstand tussen ?? en dat punt (bv die dikke soldeerpunt) ..... ohm is?

Verwijderd

Een punt is ground als de weerstand tussen de aarde en het punt........ (bijna) 0 ohm is.

Wanneer zijn 2 dingen direct met elkaar verbonden? Meestal als er geen weerstand tussen zit |:(

Verwijderd

Topicstarter
hmm als ik de mulitmeter op 2000 zet en de ene kant op pin 5 zet, dan is de weerstand tussen alle punten die evt ground kunnen zijn 738 ofzo, bij allemaal...

ehhh ik snap er geen hol meer van, iig heel erg bedankt dat je de tijd neemt het uit te leggen

edit: of bedoel je met aarde niet ground maar een ander punt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 23:44 ]

Verwijderd

Ground, GND, VSS en aarde, is allemaal hetzelfde.

Je moet je multimeter zo laag mogelijk zetten omdat je en weerstand van 0 wil meten. (bij mij is de laagste setting 20 ohm)

Zet dan bijvoorbeeld eens de ene kant op een gat en de andere kant op de achterste plaat waar de connectoren op zitten, dan zul je daar 0 ohm meten. Die pin van de chip hoor je ook als 0 ohm te kunnen meten, maar dat is natuurlijk wel iets lastiger te meten.

Controleer je multimeter ook door de 2 pinnen tegen elkaar aan te houden, dan zou je zeker 0 ohm moeten krijgen. Als je batterij al wat leger is dan kan ie soms hele gekke dingen geven.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 23:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg heel leuk BIJNa 0 ohm als ik de een op een punt op de kaart zet, bv zon soldeer punt of gaat en de andere op het ijzer met de connectors, maar niet tussen dat ene soldeerpunt en pin 5 (de sens of feedback pin) dan zegt ie gewoon een 1, als in "ik meet nix" of is dit ook de bedoeling? ik ben bang dat ik de functie van de ground niet helmaal heb meegekregen

Verwijderd

Dat is ook de bedoeling ja, als je daar weinig zou meten dan zou je kortsluiting hebben, dan zou namelijk iets waar stroom op staat direct verbonden zijn met de aarde, dat heet dus kortsluiting.

Je kan dat soldeer punt dus gewoon gebruiken als makkelijke aarde.

Ik heb zo'n vermoeden dat die kaart de avond niet gaat overleven :p

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 00:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
ahhhhh yess thx man, i ow you a lot :d _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Denk er wel aan voor je begint je potmeter helemaal dicht te draaien (dus met maximale weerstand) ik breek van te voren meestal al 1 pin af omdat je er toch maar 2 nodig hebt, dan kun je je ook niet vergissen.

Verwijderd

Topicstarter
thx goede tip :D

Verwijderd

Topicstarter
nou heb ik eindelijk die voltmod af, en mijn zalman op mijn kaartje gemonteerd, na een boel gezeik want ik moest die draad weer doorknippen omdat ie de zalman in de weg zat, na dat weer vastgemaakt te hebben en alles voor de zekerheid in de zwarte isolatie tape gezet te hebben dacht ik, ik meet de weerstand voor de zkerheid even door, als ik nou de ene kant op pin5 zet en de andere kant op de gekozen ground, krijg een weerstand van 700 ohm???? terwijl het een vr van 50k is, en ja die staat helemaal dicht... heb ik nou mijn vr gesloopt of is dit normaal?
kheb het gevoel alsof iemand mij die voltmod niet gunt....

Verwijderd

In een circuit kun je geen weerstanden meten. Het kan goed zijn dat je helemaal niet over de VR meet maar door het circuit heen, de VR zorgt er dan voor dat de weerstand wat lager wordt.

Wet van Ohm: 1/R1 + 1/R2 = 1/R

Verwijderd

Topicstarter
hehe pfieuw dat is dus normaal... dan ga ik fijn mijn kaart in mijn computer zetten.. he thorrie, bedankt jongen, en fijn dat je zo actief bent hier _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Oke kaart zit er in... En hij doet het nog!!! (met dank aan iedereen en vooral thorry) zoals je ziet. Alleen nou wil ik het voltage meten, maar als ik het meet op de punten waar ik ze eerst mat kapt de ie ermee... ik krijg btw wel een normaal voltage... 1.71 nu maar het is niet normaal dat ie dan afslaat lijkt me zo...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 16:33 ]

Verwijderd

Gast check je aansluitingen op je multimeter, je moet ze wel in de goede gaten stoppen dat je voltages meet en niet voor ampere metingen. Je maakt gewoon kortsluiting als ze in de verkeerde gaten zitte.

De makkelijkste manier om te meten is om de zwarte in een molex te proppen en dan de rode tegen het meetpunt aan houden.

Het is zwaar ongezond voor je kaart om kortsluiting te maken, doe het meten dus extra voorzichtig. Draai een heel klein beetje aan de pot en meet dan nog eens.

Ik weet niet wat het standaard voltage van je mem was? Maar ik raad aan niet verder te gaan als 0.2 over het standaard voltage.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 17:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb ze in de goede gaten en op volt (20) ben nog net niet zo'n idioot B)

heb mijn mem niet gemod, alleen men vcore, hoeveel mag die verder? zit een dikke zalman zm80c-hp met fan op, standaard was 1,68 is nu 1,71.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 00:06 ]

Verwijderd

veel verder als 1.8 - 1.85 Volt zou ik niet gaan kerel , hierboven zul je toch niet veel meer uit je kaart halen

En uh , als je kaart uitspringt bij het meten van het voltage heb je wel degelijk ergens kortsluiting oid gemaakt omdat je met het meten van het voltage ( bijna ) geen belasting op je voltage lijn maakt.

ik wil trouwens ook mijn ti4400 voltmodden , maar ik weet nog niet precies hoe ik de pots vast ga zetten

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 00:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
right thx

Verwijderd

maar heb je hem nu al enigzins omhoog geschroeft ??? naar 1.75 V bv
zo ja , heb je enige overclock winst ?

Verwijderd

Topicstarter
ja echt rlx... net op 1.72 ofzow, toen kon ik van 306 naar 320 :9~ dus daar valt nog meer winst te halen! op 324 kapte 3dmark er ineens mee, maar dit lijkt mee een voltage probleem, geen koeling... (is dat zo?), dus ik ga nu ff met 1,74 op 324 verder proberen :D echt mooi dat voltmodden (als het dan eenmaal gelukt is)

edit: ik lees op andere forums maxima van 1,95 voor gpu, op xtremesytems... wat moet ik daar van denken

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 00:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 00:26:
ja echt rlx... net op 1.72 ofzow, toen kon ik van 306 naar 320 :9~ dus daar valt nog meer winst te halen! op 324 kapte 3dmark er ineens mee, maar dit lijkt mee een voltage probleem, geen koeling... (is dat zo?), dus ik ga nu ff met 1,74 op 324 verder proberen :D echt mooi dat voltmodden (als het dan eenmaal gelukt is)

edit: ik lees op andere forums maxima van 1,95 voor gpu, op xtremesytems... wat moet ik daar van denken
ik kan dadelijk met mijn pots een voltage regelen van 1.7 ~ 2.3 V op de gpu :9
maar ik heb er waterkoeling op zitten en ik ga tot 1.9V ( ligt eraan wat ik er dadelijk mee win )

Verwijderd

Topicstarter
rlxd... maarja met die zalman van mij is hitte voor mij volgens mij ook niet echt meer een probleem. Thor btw goede tip van die molex, works like a charm :D

Verwijderd

Topicstarter
zo mooi, net weer freezes ed in 3dmark, ff voltage omhoog en hoppa hij doet het weer :D uberxld

Verwijderd

hoever zit je nu ?? op welk voltage ?

Verwijderd

Er is niet echt een max voltage.. als jij je kaart goed koelt dan kun je best ver gaan. Het is alleen dom om het iedere dag te draaien..neem dan een setting die wat minder is. Maar voor een dikke 3D run..knallen zou ik zeggen. Bedenk alleen wel dat je met lucht niet zo heel ver kan gaan tenzij je grof geweld inzet zoals een dikke socket A koeler ofzo.

Verder werken de temp, Mhzen en voltage allemaal samen. Hoe meer voltage..hoe sneller, maar ook warmer. Hoe kouder de core..hoe sneller. Hoe kouder, hoe minder voltage er nodig is.. Alles bij elkaar: koud + veel volts = veel Mhzen

MHzen doen verder weinig met de temp. Tuurlijk word het allemaal wat warmer, maar dat is helemaal niet vergeleken met 0,2V verhoging van het voltage. Dus vergeet niet dat de temps echt hard omhoog gaan met Vmods.. :)

Verwijderd

Topicstarter
heb em nu op 1,8... en core kan nou 328 dat is het laatse wat ik heb getest...

Ik draai em idd standaard niet op de hoogste setting die ik nu heb.
Het probleem is een beetje dat ik niet weet wanneer mijn core te heet wordt, heb er geen tempmeter opzitten ofzo, kan alleen aan de heatsinks voelen, maar volgens mij koelt mijn zalman beestje wel uber goed met die casefans ernaast.
Waar merk ik het aan als ie te heet wordt? kapt ie dan gewoon?
Anyway, ik denk niet dat ik uberhaupt meer dan 1,9 volt ga halen want mijn pot kan strax niet verder... :?

btw, heb mem dus ook niet gvmod, er zit nou ook geen cooling meer op want dat doet die zalman niet, terwijl mijn stock cooling voor en achter als heatsink op mem zat :( maarja kan nie alles hebben, kan mem dus ook niet verder ocen denk ik, loopt nu 675, kan wel 700 dacht ik, maar dan krijg ik artifacts in adobe... das dus nie goed, iig, zal dit mijn 3dmark belemmeren? las dat mem niet zoveel uitmaakte

grtz

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 17:41 ]

Verwijderd

675 mhz :| je mag van geluk spreken. ik kon met mijn ti 4400 nu zonder artifacts op 315 / 615

edit:
Ik heb mijn kaart nu ook gemod :9 . er staat nu 1.75 Volt op de gpu en 2.95 V op de Mem wat dus ook meteen het minimum is.

1.67V -> 1.75V = 310 Mhz -> 325 Mhz
2.84V -> 2.95V = 615 Mhz -> 640 Mhz

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 20:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah das kut voor je... maar leuk voor mij :*)
maar let op! dit is een gf4 ti4200 TURBO, dus die loopt al errug hard

250 en 621 zo uit me hoofd
das dus nu:
328 en 675 maar ben nog nie op max... :9~

maar goed, iemand een antwoord op de vraag hoe ik mijn temp beetje in de gaten kan houden? (en dus hoe hoog ik kan gaan met het voltage)

Verwijderd

Een thermometertje zou een oplossing zijn...

Maar m'n vorige Ti4200 (een SUMA) had ik ook vmodded, en ik kan je vertellen dat die dingen verschrikkelijk veel kunnen hebben, van standaard 250MHz heb ik die op maximum 351Mhz gekregen, met een weerstand van een mooie ronde 200ohm :D
Het geheugen had ik op 769MHz runnen.

Echt meten zonder thermometer gaat niet, maar zelf gebruikte ik de volgende methode :
1. geheugen op standaard clocks laten
2. VGPU en frequentie verhogen
3. 3Dmark loopen voor een keertje of 5
4. zolang je geen crashes krijgt of artifx moet je je nergens iets van aantrekken
5. terug naar stap 2 en zo voortgaan tot je kaart écht niet meer kan en dan de frequentie met 10MHz verlagen om safe te zijn

temperaturen, voltages meten, een hoop bullshit heb ik het altijd gevonden, gewoon martelen dat ding, als ie het niet leuk vind zal je het wel merken :z

en het kaartje heeft toch meer als een jaar dienst gedaan op die clocks, dus da's wel aanvaardbaar lijkt me

Werd trouwens gecoold met een Gorb die handwarm (niet eens heet) werd op 351Mhz, geheugen had de standaard memsinks om een beetje koeler te zitten.

Insane GF4 Overclocking!!

Verwijderd

Topicstarter
mja maar kijk, ik heb em nu op 1,87 staan en hij crasht op 338, kan nog wel meer volt maar moet cker weten dat ik em nie afbrand
de heatsinks vd zalman voelen lekker aan, beetje lauw... mag ik dat als referentie gebruiken

vind het echt vaag, moet echt veel volt toevoegen om 10 mhz extra te trekken :s

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 21:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan het dat: ik om van 1,71 naar 1,8 te komen mijn potmeter voor 3/4 moet opendraaien en dat dan als ik echt maar 1/10 verder draai ineens naar naar 1,87 springt en dan met echt een klein stukje verder op 1,97 (!!! 8)7 8)7 |:( ) springt, schrok me rot, toen echt een heel klein stukje gedaan, nou issie 1,91...

Verwijderd

jah ik weet er alles van ( niet gemerkt nu omdat ik pas op 2/5 van de pot zit )
je hebt een logaritmische pot ( op het eind gaat hij ineens heeeel snel )
ik zit nu op 1.85 V @ 335 Mhz en mem @ 2.95 V @ 640 Mhz
verder ga ik niet denk ik

Verwijderd

Topicstarter
ja dacht ik al....
Ik draai nu 375 op 1,89v en 675 ->zonder vmod >:) <-

maar waarom ga je niet verder dan 1,85? als je toch wc hebt...
maar goed, andere mensen die mij afraden verder te gaan dan 1,9 v??
dat wil ik nl wel graag maar dan moet ik wel wat bijval hebben :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 23:05 ]

Verwijderd

375 mhz core :? ( net was het nog 338 @ 1,78V niet stabiel )
ik ga niet verder omdat het weinig nut heeft
ik zal vast wel 350 mhz halen op 2V maar dat vind ik niks
dan krijg je ineens heel veel hitte voor 2 fps ingame en dat vind ik de moeite niet

Verwijderd

Topicstarter
haha jah sorry foutje... ik heb em nou WEL stabiel op 1,89 -> 337,5 mhz
Nee das waar, moet nog ff kijken wat dit mij oplevert...

Verwijderd

ok, voltmod is er weer af.
beeld ging ineens superveel artifacts tonen en tijdens het spelen van nascar 2003 kreeg ik een schaakbord met vakjes van 2 bij 2 mm in alle kleuren.
ik wens je nog veel plezier en ga vooral zo door

Verwijderd

Topicstarter
haha, das nie tof nee, wrom vmod eraf dan??? klok je toch gewoon lager? of minder volts? nie zo snel opgeven man.... Heb je die vmod er gewoon afgerukt??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 22:09:
hoe kan het dat: ik om van 1,71 naar 1,8 te komen mijn potmeter voor 3/4 moet opendraaien en dat dan als ik echt maar 1/10 verder draai ineens naar naar 1,87 springt en dan met echt een klein stukje verder op 1,97 (!!! 8)7 8)7 |:( ) springt, schrok me rot, toen echt een heel klein stukje gedaan, nou issie 1,91...
Omdat je een logaritmische pot hebt ipv een linaire :p

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 00:07:
haha, das nie tof nee, wrom vmod eraf dan??? klok je toch gewoon lager? of minder volts? nie zo snel opgeven man.... Heb je die vmod er gewoon afgerukt??
geheugen stond op 2.95V wat bijna default is en die paar mhz op de core met je zodanig weinig dat ik over een jaartjuh wel een andere kaart haal
dat heb ik liever als wanneer dat ik deze *** kaart nu ga voltmodden. dit schiet niet op , mem dat ik nu heb ik echt rot

de mod heb ik er niet afgetrokken maar ervan af gesoldeert gewoon terwijl hij in de kast zat , had echt geen zin in dat gezeik met waterkoeling enzo er weer afhalen. En nu doet hij het weer prima @ 315 / 615

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 19:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ahja ok, dan maar wachten tot je een goede reden kan bedenken om weer geld te spenderen aan een nieuwe :p

Kan het kwaad om mijn kaart op 1,9 te laten draaien, ook als ik niet zon dikke oc draai? hij hoeft niet perse langer dan een jaar mee te gaan, maar t zou wel leuk zijn voor mijn kleine broertje, dan erft ie em als ik een 9800xt koop ofzo (als dat kreng ooit es goedkoop is).

Grtz

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 20:37:
Ahja ok, dan maar wachten tot je een goede reden kan bedenken om weer geld te spenderen aan een nieuwe :p

Kan het kwaad om mijn kaart op 1,9 te laten draaien, ook als ik niet zon dikke oc draai? hij hoeft niet perse langer dan een jaar mee te gaan, maar t zou wel leuk zijn voor mijn kleine broertje, dan erft ie em als ik een 9800xt koop ofzo (als dat kreng ooit es goedkoop is).

Grtz
zolang hij niet al te warm word kan het niet zoveel kwaad , het zal altijd wat verlagen aan levensduur maar het kan best nog tich jaar duren voor hij sterft.

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-01 14:37

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Wat zie ik nou? Nog een topic over precies hetzelfde onderwerp? Volgens mij was er allang een topic over de GF4 ISL vmod? Beter zoeken in het vervolg voordat je een nieuw topic opent, want ik heb zelfs het topic na mijn volledig uitgevoerde vmod laten renamen zodat het makkelijker te vinden was!

Anywayz, over de maximum voltages:

Het Core voltage van heeft zelfs eens op 2.61v gedraait, maar het is niet aan te raden, omdat het ontwerp van de kaart dit niet aan kan. Er ging bij mij een of ander spoeltje rood staan te gloeien (no kidding) en dat is dan ook weer niet de bedoeling lijkt me zo ;). Core draait nu trouwens gewoon op 2.15volt en ik haal de 336Mhz (stabiel) nu.

Het Mem voltage verhogen heeft op een gegeven moment niet veel zin meer, dan zit het geheugen gewoon aan z'n max en helpt ook het voltage niet meer. Bij 3.30v - 3.40v lag die grens bij mij en ik krijg het 3.3ns geheugen niet meer veel verder dan 680... Geheugen draait wel nog gewoon bij 700Mhz, maar geeft wat artefacts (niet veel overigens), dus heb ik m maar weer terug gezet naar 680Mhz.

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb die topic gebruikt bij mijn mod.... danku

Ik heb mijn mem nie gemod omdat dat niet gekoeld wordt door mijn zalman en omdat het bijna altijd nix oplevert, heb mijn mem nu ook op 675 lopen (we praten over een ti4200) zonder vmod. Het is mooi om te weten dat jij zulke hoge voltages kon, dan ga ik mss wel tot 2 volt, grappig genoeg draait mijn core op 337,5 stabiel op 1,9 volt, nu al, oftwel... mijn ti4200 lacht jouw 4800se (slow edition :P ) keihard uit haha 8)7
maar goed bedankt voor de info, de kaart wordt iig heel goed gekoeld want toen ik even de fans niet aanhad, en in de kast keek, voelde ik de warmte van de zalman op mijn gezicht op 8 cm afstand, en met coolers issie net lauw... duzz :D ik ga nog ff verder

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Persoonlijk houdt ik meer van een extreem stille pc die erg goed overgeclocked kan worden. Met de waterkoeling die ik nu heb en de papst 12db fans heb je dus geen extreme koeling (vooral als ie paar uur aan heeft gestaan en het water zijn max temp heeft berijkt). Maar het verschil met jou pc zit m in dat ik ongeveer totaal 15db hoor heel de tijd en jij aan de 25-30db (= +/- Zalman) of hoger zit.

Als ik mijn pc net aan heb en het water nog lekker koel (22graden) is, kan ik m'n cpu ook altijd wat hoger zetten en zeker de videocore (zo'n 250mhz). Ga je echter 30 mins 3d mark draaien, dan wordt de koeling te weinig en moet ik 'm dus terug klokken naar een lagere waarde OF lawaai fans inschakelen waar ik dus geen zin in heb.

Trouwens betwijfel ik of je die 675Mhz haalt zonder enige artifact. Gebruik maar eens de artifact tester van Omega en dan zul je altijd zien dat het net niet helemaal artefact vrij is en dat je geheugen het eigenlijk niet aankan.

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Verwijderd

Topicstarter
mja daar zal je wel eens gelijk in kunnen hebben, ik zal es ff kijken

Verwijderd

Topicstarter
met artifact tester 5 op average ofzow geen artifacts.... mss een iets recenter progje? weet nie of je der een kent?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 23:48:
met artifact tester 5 op average ofzow geen artifacts.... mss een iets recenter progje? weet nie of je der een kent?
artifact tester werkt helemaal niet , k*t programma. Op 700 mhz geeft ie bij mij nog steeds geen artifact's aan :? zelfs niet op hardcore

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Gebruiken jullie zowel de software als directx test?

Verwijderd

yep ik test alles
maar er komt gewoon geen artifact uit terwijl als ik een spel start hij toch echt artifacts weergeeft

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Da's wel vaag idd, maar het kan ook komen dat ie net op de grens zit...

Anyways m'n geheugen is kennelijk na 2 maanden voltmodden nog verder in gaan burnen want ik kan nu op 700Mhz artifact vrij draaien! Dus, hou de voltmod lekker hoog (niet te natuulijk), het gaat steeds sneller! ;)

Pagina: 1